تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

مراحل روش جراحی سرطان پوستی

سرطان پوست از جمله شایع ترین انواع سرطان است که در ایران نیز شمار مبتلایان به آن کم نیست. یکی از اصلی ترین دلایلی که موجب ایجاد سرطان پوست می شود این است که تابش نور ماوراء بنفش به پوست موجب تغییراتی در دی ان ای سلول های پوستی می شود و سرطانی شدن آن ها ی شود؛ به همین ریسک ابتلا به سرطان پوست در کسانی که مدام در معرض تابش نور خورشید هستند، بالاتر است. البته عوامل دیگری از جمله نژاد، ژنتیک، تماس با مواد سرطان زا و … هم در ایجاد این بیماری بی تاثیر نیستند. انجام جراحی سرطان پوستی یکی از اصلی ترین روش های درمان انواع سرطان پوست است که با تکنیک های مختلفی انجام می شود.

 ترمیم سرطان پوست

ترمیم پوست های سرطانی

تکنیک هایی که برای برداشتن و ترمیم پوست سرطانی مورد استفاده قرار می گیرند بنا به اندازه، محل عارضه، نوع سرطان پوست ایجاد شده و یک سری موارد دیگر می توانند با هم متفاوت باشند. جراحی اکسیزیونال، جراحی موهز (Mohs)، جراحی با لیزر، خشکاندن الکتریکی و کورتاژ، گرانت و جراحی سرمایشی کرایو  تکنیک هایی هستند که برای جراحی سرطان پوستی  انجام می شوند. پزشکان جراح پس از اینکه توده ی سرطانی را به طور کامل از پوست خارج کردند یکی سری اعمال ترمیمی برای جای کاهش اثرات جراحت ایجاد شده انجام می دهند. فلپ پوستی موضعی یکی از رایج ترین روش های ترمیم پوست است که در آن بافت سالم مجاور را به روی جراحت می آورند. گاهی اوقات هم ممکن است که جراح یک گرافت پوستی را از یک ناحیه ی دیگر بدن مثلا ناحیه ی ران بردارد و به محل جراحت پیوند بزند.

 جراحی موهز

مراحل جراحی سرطان پوستی

اگر بخواهیم مراحل جراحی سرطان پوست را بیان کنیم می توانیم بگوییم که این کار طی چهار مرحله انجام می شود:

  • بیهوشی: در این مرحله بیمار به طور عمومی بیهوش می شود.
  • برداشتن توده زائده سرطانی:  در این مرحله جراح زائده یا توده ی سرطانی را با یکی از تکنیک های گفته شده برمی دارد تا به حاشیه ی پاک یعنی جایی که سلول سرطانی وجود نداشته باشد، برسد.
  • ترمیم محل جراحی: ترمیم محل جراحی برای کاهش بدشکلی ها و اسکار پس از جراحی اهمیت زیادی دارد. در این مرحله پزشک جراح یا یک سری روش ها که قبلا اشاره کردیم سعی می کند تا جراحت را تا جایی که امکان دارد ترمیم کند.
  • آخرین مرحله نیز پانسمان کردن محل جراحی است.

برای دریافت مشاوره جراحی زیبایی و استعلام هزینه جراحی زیبایی و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.کلینیک تخصصی جراحی زیباییایران نوین

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها