تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

جراحی زیبایی لیفت صورت

  هر چه سن ما بالاتر برود، میزان تولید رشته‌های کلاژن و الاستین و در نتیجه قابلیت ارتجاعی پوست کمتر می‌شود. بنابراین به مرور زمان و از اوایل ۴۰ سالگی پوست شل و سست شده و چروک‌هایی در آن ایجاد می شود. با این حال عواملی مثل کاهش وزن، استرس‌، قرار گفتن در معرض آفتاب، استفاده از الکل و سیگار و ژنتیک هم در ایجاد تغییرات نامطلوب پوست تاثیرگذارند. یکی از موثرترین و البته با ثبات ترین راه حل ها برای از بین بردن افتادگی و  چروک، همچنین جوانسازی پوست، جراحی لیفت صورت (lifting) است.
در امریکا لیفت صورت ششمین جایگاه را در بین جراحی‌‌های زیبایی دارد و در ایران سالانه حدود ۱۰۰۰۰ جراحی لیفت صورت انجام می‌شود. اولین جراحی لیفتینگ توسط Eugen Hollander جراح آلمانی‌ در سال ۱۹۰۱ در برلین انجام شد. در ولی‌ Skoog  این جراحی را برای اولین بار به روش جدید در سال  ۱۹۵۶ به انجام رساند.

جراحی لیفت صورت چگونه انجام می گردد؟

جراحی لیفت صورت ، با ایجاد برشی در محدوده‌ی گوش انجام می‌شود. برش معمولا از قسمت بالا و جلو گوش شروع شده و پس از دور زدن گوش به بالا و پشت گوش بر روی خط رویش مو می‌رسد. البته با توجه به روش مورد استفاده‌ی جراح این برش‌ می‌تواند فقط در قسمت جلوی گوش‌ و یا در زیر چانه باشد.

 

پوست از لایه های زیرین جدا شده و توسط جراح به عقب کشیده می‌شود. برای اثربخشی طولانی‌تر بهتر است علاوه بر پوست، بافت زیر پوست نیز کشیده شود. پوست‌های اضافی جدا شده و چربی زیر پوست یا در جای مطلوب قرار داده می‌شود و یا با لیپوساکشن برداشته می‌شود. برای خارج کردن خون اضافی پس از جراحی، ممکن است یک مسیر تخلیه (Drain) در نظر گرفته شود. در پایان جراحی با زدن بخیه به پایان می‌رسد.

02.03.21-Final-icons

انواع متدهای لیفت صورت

هر کدام از روش‌ها بنا بر شرایط بیمار می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. مینی لیفتینگ یکی از روش‌های رایج جراحی لیفت صورت برای کسانی است که دچار افتادگی خفیف صورت هستند. در این روش برش‌ها کوتاه‌تر و در امتداد خط ریش ایجاد می‌شوند. مینی لیفتینگ با استفاده از بی‌حسی موضعی و یا بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود و می‌تواند در افراد جوان‌تر که هنوز چروک و افتادگی صورتشان شدید نشده روش مناسبی باشد.

مراقبت های پس از عمل جراحی لیفت صورت

دوران نقاهت جراحی لیفت صورت ۱۰ تا ۱۴ روز است و پس از آن فرد می‌تواند به زندگی روزمره خود برگردد. البته ممکن است مقداری ورم و یا سفتی پوست تا حدود سه ماه باقی بماند ولی این اثرات به مرور زمان کاهش می‌یابد. به طور کلی لیفت صورت از جمله جراحی‌های کم عارضه است. رعایت مواردی پس از جراحی لیفتینگ صورت به تسریع روند بهبودی کمک می‌کند. برخی از این موارد عبارتند از:

کاندیدای مناسب برای جراحی لیفت صورت

بهترین افراد برای جراحی لیفت صورت، کسانی هستند که از سلامت عمومی برخوردار بوده و بیماری‌هایی مثل دیابت و فشار خون بالا نداشته باشند و مصرف‌کننده دخانیات نباشند. چون این دو عامل فرایند بهبود زخم را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین افرادی با بیماری‌هایی مثل نارسایی قلبی که بی‌هوشی را پر خطر می‌کند، گزینه های مناسبی برای این جراحی نیستند.