تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

20230618_141529 (1)

ماسک های خانگی و جوان سازی طبیعی پوست صورت

وقت آن رسیده است که پول خرج کردن در آرایشگاه ها را فراموش کنید. راز داشتن یک پوست عالی در آشپزخانه خودتان است. بهتر است با انواع ماسک صورت خانگی آشنا شده و به معجزه آن ها اعتقاد پیدا کنید. ماسک های صورت یک روش مؤثر برای برداشتن لایه های مرده صورت و آلودگی های پوستی و تسکین دادن ور رفع مشکلات پوستی می باشند. ماسک های طبیعی بر پایه ویژگی های جوانسازی مواد طبیعی مانند میوه ها و گیاهان ساخته می شوند.

ضرورت شناخت نوع پوست قبل از استفاده از ماسک

انواع مختلفی از ماسک ها برای انواع پوست در بازار وجود دارند که برای استفاده از آنها بهتر است در ابتدا نوع پوست خود را بشناسید. در هنگام استفاده از مواد خانگی برای تهیه ماسک نیز توجه به این نکته ضرورت دارد. چرا که ماسک های پوستی برای رفع مشکلات پوست و ایجاد طراوت و شادابی در پوست مورد استفاده قرار می گیرند اما اگر از نوع اشتباده استفاده شود ممکن است آسیب بیشتری به پوست وارد نمایند. بنابراین با شناخت پوست خود از موادی استفاده نمایید که زیبایی را به پوست شما برگرداند و آن را تقویت نماید.

02.03.21-Final-icons

ماسک مناسب پوست چرب

هدف برای پوست های چرب این است که چربی بیش از حد پوست را برطرف کرده و آن را متعادل نمود. در بیشتر مواقع پوست چرب با مناقذ مسدود شده همراه است بنابراین مواد تشکیل دنده ماسک باید به گونه ای باشد که ناخالصی ها و چربی اضافه را از روی پوست پاک نماید.

ماسک مناسب پوست نرمال و مختلط

پوست های مختلط در برخی از قسمت ها دچار خشکی و در نواحی دیگر چرب هستند بنابراین انتخاب ماسک مناسب برای این نوع از پوست سخت تر است. بهتر است برای پوست مختلط از موادی استفاده شود که پوست را تغذیه می کنند اما تأثیر زیادی روی چربی پوست ندارند. برای پوست های نرمال که چربی مناسبی دارند نیز بهتر است از ترکیبات بی تأثیر روی چربی پوست استفاده شود.

ماسک های مناسب پوست خشک

جوانسازی پوست خشک بیشتر از سایر انواع پوست ها در معرض چین و چروک قرار دارند. برای این پوست ها بهتر است از مواد آب رسان و مرطوب کننده استفاده شود تا به این طریق بتوان رطوبت مورد نیاز پوست را تأمین نمود.

نحوه استفاده از ماسک های جوانسازی پوست صورت

قبل از استفاده از هر نوع ماسکی، پوست خود را با آب گرم و یک شوینده ملایم شستشو دهید. قرار دادن ماسک روی پوست کثیف می تواند ناخالصی ها را وارد پوست نماید.
در صورت استفاده از ماسک های آماده حتما برچسب محصول را خوانده و آن را با دقت دنبال نمایید. ماسک را به طور یکنواخت با انگشتان دست و یا یک برس نرم و تمیز بر روی پوست بکشید.
بسته به نوع ماسک و طبق دستورالعمل اجازه دهید که ماسک روی صورت بماند. با روش مناسب ماسک را از روی صورت پاک نمایید.