تغییر تفاوت ماست!

پاسخگویی24 ساعته

ترمیم نقایص پوست

برخی از نقص های پوستی، نگرانی هایی بی ضرر و صرفا به جهت زیبایی هستند، اما برخی دیگر از این مشکلات، باید توسط یک متخصص پوست بررسی شوند. در اینجا، نگاهی به نگرانی های پوستی رایج و نحوه درمان آنها و ترمیم نقایص پوست توسط متخصص پوست می اندازیم.
اختلالات پوستی زیادی با علائم مختلف وجود دارند که می توانند موقتی و یا دائم باشند و ممکن است بدون درد و یا دردناک نیز باشند. برخی از اختلالات پوستی ناشی از عوامل مختلف مانند افزایش سن، تغذیه نامناسب و انواع آلودگی ها بوجود می آیند در حالی که برخی دیگر از اختلالات پوستی ممکن است ناشی از ژنتیک باشند.
در حالی که اکثر اختلالات پوستی جزئی هستند اما برخی دیگر می توانند فرد را با مسائل جدی مواجه گردانند. در صورت بروز هر کدام از اختلالات پوستی بهتر است فرد با یک پزشک با تجربه مشورت نماید.

اختلالات پوستی دائمی

برخی از بیماری های مزمن پوستی هستند که از زمان تولد وجود دارند، در حالی که دیگر عارضه ها بطور ناگهانی ظاهر می شوند. علت این اختلالات شناخته نشده است ولی بسیاری از اختلالات پوستی دائم دارای درمان موثر هستند. برخی از این اختلالات عبارتند از:

بسیاری از اختلالات پوستی قابل درمان هستند. روش های درمان مشترک برای اختلات پوستی عبارتند از:

02.03.21-Final-icons

لکه های پوستی

یکی از نقایص پوست لکه های پوستی است. این لکه های قهوه ای معمولا در مناطقی از پوست که بیشتر در معرض خورشید قرار می گیرند مانند چهره، گونه ها، دست ها و.. بوجود می آیند. با افزایش سن، این نقاط بیشتر شده، و بیش از ۵۰ درصد از سفیدپوستان در۵۰ یا ۶۰ سالگی خود، حداقل یک لکه پوستی خواهند داشت. این لکه ها در میان افرادی که پوست تیره تر دارند، کمتر رایج است. استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند به جلوگیری از ایجاد این لکه های پوستی کمک کند. همچنین استفاده از کرم های موضعی حاوی موادی مانند رتینوئید یا آلفا هیدروکسی اسید ممکن است به کم رنگ شدن این لکه ها کمک نماید.

کک و مک

کک و مک ها اغلب روی بینی، گونه ها، بازوها و شانه ها بصورت نقاط قهوه ای بوجود می آیند. بیشتر افراد معمولا قبل از ۱۰ سالگی شاهد این بروز کک ها در روی پوست صورتشان خواهند بود.
البته لازم نیست که در مورد درمان کک های صورت خود نگران باشید، زیرا آنها تمایل ندارند به سرطان پوست تبدیل شوند. حتی برای افرادی که دارای کک و مک هستند، هنوز هم بهترین ایده آنست که از کرم های ضد آفتاب در خارج از منزل استفاده کنند تا از ایجاد کک و مک های بیشتر جلوگیری شود.

اگزما و درماتیت

اگزما یا درماتیت دو بیماری پوستی دیگری است که جزو نقایص پوست محسوب می شوند اگزما تکه های زرد یا سفید پوسته پوسته شده است، مناطق آسیب دیده ممکن است با قرمزی و خارش و چربی زیاد همراه باشند و ریزش مو ممکن است در منطقه رخ دهد.. اگزما بر مردان بیشتر از زنان تاثیر می گذارد و معمولا در اطراف ابرو و بینی ایجاد می شود. به غیر از کرم های دارویی و در موارد شدید قرص، استفاده منظم از نوع صحیح نرم کننده ها بسیار مهم است. البته این چیزی است که باید توسط متخصص پوست شما در کلینیک مورد بحث قرار گیرد و معمولا توصیه های مناسب و مرطوب کننده های ساختنی توسط پزشک تجویز می گردد.

آکنه

آکنه ها معمولا بر روی صورت، گردن، شانه، سینه و کتف ظاهر می شوند و اگر درمان نشوند ممکن است باعث ایجاد اسکار شده و یا پوست را تیره نمایند.

تاول

تاول ها سطوح پر شده از مایع در پوست می باشند که ممکن است بزرگتر یا کوچکتر از یک سانتیمتر باشند و به تنهایی و یا گروهی در هرجایی از بدن ممکن است ظاهر شوند.

ویتیلیگو

این عارضه به دلیل از دست دادن رنگدانه در پوست بوجود می آید. از دست دادن رنگ پوست ناشی از این عارضه در چند ناحیه کوچک از پوست که ممکن است با هم ادغام شوند رخ می دهد.

سلولیت

علت ایجاد سلولیت باکتری یا قارچ وارد شده از طریق زخم های پوستی می باشد. سلولیت ها قرمز، دردناک و متورم بوده و به سرعت گسترش می یابد. تب و لرز ممکن است نشانه های عفونت جدی باشد که نیاز به مراقبت های پزشکی دارد.

تبخال

این عارضه با قرمزی و حفره های پر از مایع که در نزدکی دهان و بینی ظاهر می شود همراه و بسیار دردناک است. منطقه آسیب دیده اغلب با احساس سوزش و خارش شدید مواجه می باشد و شیوع آن ممکن است همراه با علائم خفیف مانند آنفولانزا، تب کم و دردهای بدن همراه باشد.

علائم اختلالات پوستی

علائمی که معمولا نشانه های یک اختلال پوستی هستند عبارتند از:

علل اختلالات پوستی

علل رایج اختلالات پوستی عبارتند از:

درمان اختلالات پوستی

• کرم های دارویی
  • آنتی بیوتیک ها
  • لیزر درمانی
  • داروهای تجویزی هدفمند
  • روش های جوانسازی پوست مانند تزریق ژل، چربی، کلاژن و…
  • جراحی زیبایی ترمیم نقایص پوست