تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

رفع تیرگی پوست صورت در اثر آفتاب

زیبایی، شفافیت و سالم بودن پوست در زیبایی ظاهری و افزایش اعتماد به نفس افراد موثر است. هر نژادی رنگ پوست مخصوص به خود را دارد و به همین سبب برخی از مردم به دلیل ژنتیکی و ارثی رنگ پوست تیره است. اما علل دیگری هم وجود دارند که می توانند باعث تیره شدن پوست شوند. تیرگی پوست صورت می تواند ناشی از عواملی مانند نور خورشید، عادات تغذیه ای، مصرف دخانیات، برخی بیماری ها و … نیز باشد که در میان عوامل یاد شده برای تیرگی پوست صورت، نور آفتاب جزء مهم ترین ها است. خوشبختانه برای رفع تیرگی پوست ناشی از آفتاب سوختگی ، راه حل هایی وجود دارد.

آفتاب سوختگی و تیرگی پوست

دو نوع از پرتوهای ماوراء بنفش نور آفتاب به زمین می رسند و نوع سوم آن توسط لایه ازن جذب می شود. پرتوهای ماوراء بنفش نوع اول یا نوع A به لایه های درونی پوست نفوذ می کنند اما پرتوهای ماوراء بنفش نوع B طول موج کوتاه تری داشته و از اپیدرم یا به عبارتی لایه اولیه  پوست عبور نمی کنند اما موجب آفتاب سوختگی پوست می شوند.

البته دو نوع پروتوهای ماوراء بنفش A وB اثرات مضری برای پوست صورت دارند و می توانند منجر به تیره تر شدن ، پیری زودرس و حتی جهش سلولی و سرطان پوست شوند. افراد دارای پوست روشن و لطیف نسبت به افراد دارای پوستهای تیره تر و ضخیم تر بیشتر دچار آفتاب سوختگی می شوند. تیره شدن پوست صورت دراثر نور آفتاب به خاطر افزایش تولید رنگدانه در پوست است؛ این رنگدانه ها برای حفاظت از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید تولید می شوند.

روش های رفع تیرگی پوست

برای درمان تیرگی پوست ناشی از نور آفتاب در وهله ی اول بایستی یک سری اقدامات پیشگیرانه انجام داد. بهتر است سعی کنید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض تابش نور آفتاب برای مدت طولانی خود داری کنید؛ ولی چنانچه ناچار هستید که در معرض نور آفتاب قرار بگیرید حتما از لباس های پوشیده و کرم ضد آفتاب استفاده کنید. درمان تیرگی پوست نیاز به زمان دارد اما روش های رفع تیرگی پوست متنوع هستند و بنابراین با توجه به امکانات و توانایی های خود می توانید روشی را که از عهده انجام دادن آن بر بیایید را پیدا کنید. کرم های لایه بردار، ماسک های صورت و کرمهای روشن کننده پوست هم در بازار و داروخانه ها وجود دارند و هم اینکه دستورالعمل های خانگی و گیاهی برای ساخت آن ها وجود دارد.

برای دریافت جوانسازی پوست  و استعلام جوانسازی پوست  و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

کلینیک تخصصی جوانسازی پوست ایران نوین

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها