تغییر تفاوت ماست!

پاسخگویی24 ساعته

خطرات و عوارض برداشتن خال ریشه دار با نخ

عوارض برداشتن و بستن خال ریشه دار گوشتی با نخ

خال ها که دسته ای از سلول های رنگدانه دار می باشند به صورت تیره و کوچک و بزرگ در پوست ظاهر می شوند که اکثر این خال ها بی خطر می باشند اما برخی از این خال ها ریشه دار هستند و زمینه سرطانی شدن را دارند بنابراین نباید در مورد آنها جراحی یا هر گونه روش دیگری جهت برداشته شدن آنها در سطح پوست انجام گیرد حال باید دید خطرات و عوارض برداشتن خال گوشتی با نخ و همچنین زگیل و خال ریشه دار با نخ چیست.

[gravityform id=”2″ title=”true”]

خال گوشتی

خال گوشتی زائده‌ای نقطه شکل است که روی پوست پدیدار می‌شود و به رنگ قهوه‌ای روشن و یا تیره می‌باشد. وجود خال گوشتی روی پوست نواحی مختلف بدن بسیار شایع است و یک عارضه خطرناک محسوب نمی‌شود. این نوع از خال‌ها گاهی ریشه دار هستند و در سنین مختلفی به وجود می‌آیند. اما افزایش سن احتمال تشکیل خال‌های گوشتی و گسترش آن‌ها در بدن را افزایش می‌دهد. تجمع رنگدانه‌های پوست در خال‌های گوشتی باعث می‌شود تا رنگی متمایز و تیره‌تر از پوست داشته باشند. این نوع از خال‌ها سلامتی بدن را تهدید نمی‌کنند، از این رو به درمان خاصی نیاز ندارند.
البته در صورت پدیدار شدن و گسترش غیر عادی خال گوشتی در بدن باید با پزشک مشورت کنید و علت آن را جویا شوید. افرادی که روی پوست خود خال گوشتی دارند، در اکثر مواقع به فکر برداشتن این خال می‌افتند. اما باید این نکته را به خاطر بسپارید که برداشتن خال ریشه دار با نخ و روش‌های غیر اصولی می‌تواند زمینه ساز بروز بیماری‌های خطرناک پوستی مثل سرطان باشد. برداشتن خال گوشتی خصوصا ریشه دار باید تحت نظر پزشک و با درمان‌های صحیح مثل لیزر انجام بپذیرد. شما می‌توانید برای برداشتن خال گوشتی خود با بهترین روش و جدیدترین دستگاه‌ها به کلینیک ایران نوین مراجعه نمایید.

عوارض برداشتن خال

پروسه برداشتن خال گوشتی معمولا ساده است و در یک جلسه انجام می‌شود. پزشکانی که جراحی‌ زیبایی صورت انجام می‌دهند احتمالاً تا کنون صد‌ها مورد جراحی برداشتن خال را تجربه کرده‌اند. اما مثل هر درمان دیگری، برداشتن خال‌های گوشتی نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد. عوارض برداشتن خال گوشتی معمولی فارغ از روشی که انتخاب می‌کنید نگران‌کننده نیست و این نوع از خال را می‌توان با استفاده از روش‌های مختلفی مثل لیزر و جراحی برداشت. برخی از عوارض ناشی از برداشتن خال گوشتی عبارت‌اند از:
• درد خفیف و نرمال اطراف زخم ایجاد شده پس از برداشتن خال.
• خونریزی خفیف از زخم، ممکن است بعد از برداشتن خال گوشتی محل زخم را بخیه بزنند و یا پانسمان کنند.
• احتمال بروز عفونت و علائمی همچون تورم و قرمزی، به همین دلیل برخی از پزشکان بعد از جراحی خال گوشتی آنتی بیوتیک تجویز می‌کنند.
• به جا ماندن جای زخم که یکی از عوارض برداشتن خال گوشتی محسوب می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید از برخی از پماد‌های ترمیم‌کننده استفاده نمایید.

برداشتن خال های معمولی و سطحی از روی پوست با استفاده از جراحی و لیزر مشکلی را برای پوست ایجاد نمی کند اما برداشتن خال های غیر معمول که از پوست بیرون زده هستند و رنگ و لبه های نامنظمی دارند به دلیل اینکه این خال ها پیش سرطانی می باشند و احتمال زیادی وجود  دارد که با برداشتن آنها به سرطان پوست تبدیل شوند.

به همین دلیل نیز پزشک باید پیش از اقدام به برداشتن خال آن را مورد بررسی و تست قرار دهد تا از سرطانی نبودن خال گوشتی اطمینان حاصل نماید. پخش شدن سلول های سرطانی از عوارض برداشتن خال گوشتی سرطانی با روش های نادرست می باشد.

برداشتن خال گوشتی ریشه دار با نخ

خال های ریشه دار خال هایی می باشند که رنگ آنها به مرور زمان تغییر پیدا می کند و ضخامت آنها بیشتر می شود و ممکن است در آنها ترشح و خارش ایجاد گردد که هر گونه تغییر در این خال ها و برداشتن آنها باید با نظر متخصص پوست صورت گیرد، برخی از افراد بدون توجه به نوع خال جهت حذف خال از نخ و بستن خال استفاده می کنند که این کار روشی غیر علمی و غیر اصولی برای حذف خال می باشد که به دنبال کندن خال با نخ پوست دچار خونریزی و التهاب می گردد و ممکن است در محل ضایعه پوستی عفونت ایجاد گردد و عفونت به تمام پوست سرایت پیدا کند و این امر زمینه ساز بروز ابتلا به سرطان پوست گردد که به دلیل پیشرفت فناوری و تکنولوژی به هیچ وجه پزشکان این روش حذف خال را به بیماران توصیه نخواهند کرد.

بهترین روش حذف خال ها چه پوستی و چه از نوع گوشتی جراحی و سوزاندن آنها با لیزر می باشد که تشخیص روش درمانی توسط متخصص بعد از تعیین نوع خال و در صورت لزوم آزمایش نمونه برداری از خال انجام خواهد گرفت و درمان خودسرانه خال ها و استفاده از روش های سنتی مانند بستن با نخ  علاوه بر ایجاد خطر عفونت در پوست زمینه ساز ابتلا بیمار به سرطان پوست در صورت بدخیم بودن خال خواهد شد.

کلام آخر
خال‌ های گوشتی در دسته خال‌های غیر خطرناک قرار می‌گیرند و ممکن است در نواحی مختلف بدن وجود داشته باشند. این خال‌ها به دلیل تجمع رنگدانه‌های پوست در یک نقطه کوچک معمولاً به رنگ قهوه‌ای هستند. برخی از خال‌ها ریشه دار هستند و با گذشت زمان ممکن است ضخامت آن‌ها افزایش یابد. برخی از افراد اقدام به برداشتن خال ریشه دار با نخ می‌کنند که این کار ممکن است عوارضی همچون خونریزی، عفونت، ایجاد اسکار و التهاب را در پی داشته باشد. برداشتن خال‌های گوشتی ریشه دار باید حتماً تحت نظارت پزشک و در کلینیک انجام شود. پیش از برداشتن خال، چه با لیزر و چه از طریق جراحی، باید طی آزمایشات مختلف از سرطانی نبودن آن اطمینان حاصل نمایید.

برای دریافت مشاوره جراحی زیبایی و استعلام هزینه جراحی زیبایی و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

منابع:

webmd