تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

همه چیز درباره لیزر روشن کننده پوست

داشتن پوستی روشن و شفاف و عاری از لک و تیرگی از فاکتورهای زیبایی پوست صورت خصوصا در خانم ها می باشد و گرچه به وجود آمدن لکه و سیاهی روی پوست از نظر سلامتی برای فرد مشکلی ایجاد نمی کند اما به خاطر تاثیر در زیبایی با واکنش هر فردی مواجه خواهد شد و در پی رفع این مشکل پوستی خواهد بود ، افرادی که دچار لکه های پوستی می شوند راههای مختلفی را برای درمان این لک ها امتحان می نمایند اما گاهی لک ها در مقابل درمان ها مقاومت نشان داده و از بین نمی روند ، یکی از روشهای روشن تر کردن پوست و از بین بردن لک ها استفاده از لیزر می باشد که باید همه چیز را در مورد لیزر روشن کننده پوست دانست.

روشن سازی پوست

سفید کردن و روشن کردن پوست با به کارگیری  روشهای مختلفی ممکن می باشد این روشها تلاش می کنند تا رنگ پوست فرد را از طریق کاهش غلظت رنگدانه ملانین روشن تر نمایند و هر کدام به طریقی این امر را صورت می دهند که هر روش مزایا و عوارض مختص به خود را دارد.

لیزر روشن کننده پوست

یکی از موثرترین روش های از بین بردن لکه های تیره پوست و روشن و شفاف نمودن آن استفاده از لیزر می باشد که نوعی عمل پزشکی محسوب می گردد که در آن انرژی حاصل از پرتوهای تمرکز یافته نور بر روی لکه های پوستی تابیده می شود و نوعی لایه برداری در پوست ایجاد می گردد و پس از لیزر پوست شفاف و روشن می شود. لایه برداری پوست با لیزر، سطح مرده پوست را با دقت حذف می کند. سلول های جدید پوستی که در طول بهبودی ایجاد می شوند، موجب جوانتر شدن پوست و رفع مشکلات آن می گردند.

آمادگی های قبل از انجام لیزر

قبل از انجام لیزر برای برطرف کردن مشکلات پوستی و از بین بردن لک صورت بهتر است با یک پزشک متخصص پوست در این باره مشورت گردد. بیمار باید پزشک را در جریان سوابق بیماری و یا داروهای مصرفی خود قرار دهد و پزشک نیز باید بیمار را در جریان تمامی ریسک های انجام لیزر و مراقبت های مورد نیاز در طی مراحل درمان قرار بدهد. بهتر است مصرف سیگار را از 10 تا 14 روز قبل از انجام لیزر قطع نموده و در صورتی که پوست نواحی تحت درمان دچار زخم و یا تبخال گردیده است تا زمان بهبودی کامل انجام لیزر را به تعویق بیاندازید.

درمان لکه های پوستی با لیزر روشن کننده چگونه انجام می گردد؟

لیزر روشن کننده پوست یک درمان سرپایی است و نیاز به بستری شدن ندارد. در صورت لزوم پزشک مناطق تحت درمان را با کرم های موضعی بی حس می نماید ولی بطور کلی بیمار درد زیادی را در جلسات لیزر درمانی حس نخواهد کرد. جلسات درمان با لیزر بسته به ناحیه درمان بین 30 تا 120 دقیقه ممکن است طول بکشد.

جلسات لیزر درمانی برای روشن شدن پوست

گر چه بسیاری از روشهای درمانی جهت از بین بردن لکه های پوستی به چندین جلسه درمان نیاز دارند اما لیزر  و لایه برداری پوست با توجه به وسعت لکه ها و مقاومت پوست به یک جلسه تا دو جلسه درمان نیاز دارد و بعد از جلسات درمان وضعیت ظاهری پوست بهبود سریعی خواهد داشت. گر چه لیزر درمانی صورت نقش زیادی در شفافیت و روشن شدن پوست دارد اما این روش به دلیل عوارض و همچنین تنظیم مناسب لیزر و انتخاب نوع لیزر باید حتما توسط متخصص با تجربه انجام گیرد در غیر این صورت ممکن است به علت استفاده نامناسب از لیزر غلظت رنگدانه های پوست تغییر پیدا کند و از آنچه مد نظر بوده پوست بیشتر روشن گردد که این کار باعث حساس شدن پوست خواهد شد. لیزرهای روشن کننده پوست با تخریب لکه ها بر روی پوست و حذف لایه های تیره پوست باعث سالم تر شدن شکل ظاهری آن می شوند، انرژی حاصل از امواج لیزر رنگدانه پوست را تغییر داده و لکه ها را ازبین می برد .

مراقبت های بعد از لیزر روشن کننده پوست

ایجاد التهاب و قرمزی بعد از انجام لیزر طبیعی است که برای برطرف کردن آن باید بعد از اتمام جلسه تا چند روز از کرم های موضعی مخصوص مانند زینک استفاده گردد و همچنین صورت با آب خنک شستشو داده شده و از کمپرس یخ برای خنک کردن پوست استفاده گردد. بیمار باید در روزهای اولیه پس از درمان از قرار گرفتن در معرض گرما و سرمای شدید و همچنین اشعه مضر خورشید خودداری نماید و حتما در هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده نماید. لایه های مرده پوست بعد از درمان شروع به از بین رفتن می نمایند و لایه های جدید جایگزین آنها می گردند. پوست تازه آمادگی بیشتری برای دریافت و جذب مواد مغذی دارد؛ بطوری که در این مرحله کرم ها و ماسک های تقویت کننده تأثیر بیشتری روی پوست خواهند داشت.

عوارض لیزر برطرف کننده لک های پوستی

قرمزی و تورم پس از درمان با لیزر معمول می باشد. ممکن است بیمار احساس سوختگی روی پوست خود داشته باشد. تمامی این عوارض خفیف و موقتی هستند و طی چند ساعت و یا چند روز برطرف می گردند. البته تمامی این موارد به تجربه و تخصص پزشک بستگی دارد. انجام لیزر نزد پزشک بی تجربه ممکن است عوارض بدتری در بر داشته باشد.

مشاهده نتایج لیزر درمانی چه مدت طول می کشد؟

مشاهده نتایج لیزر درمانی صورت برای از بین بردن لک های پوستی به زمان نیاز دارد. همانطور که گفته شد در روزهای اول بعد از هر جلسه لایه های مرده پوست از بین می روند و لایه های جدید جایگزین می گردند. جلسات لیزر در فواصل زمانی مشخص انجام می گردد و بعد از هر جلسه لکه های پوست کم رنگ تر می شوند و در نهایت از بین می روند. تعداد جلسات مورد نیاز به شدت عارضه پوستی بستگی دارد ولی بطور میانگین به 4 تا 8 جلسه درمان احتیاج است. بعد از اتمام درمان برای حفظ نتایج حاصل شده ممکن است یک یا دو جلسه لیزر در سال لازم باشد. در تمامی مراحل بهتر است به توصیه های پزشک خود عمل کرده و درمان را کامل کنید.

هزینه جلسات لیزر برای از بین بردن لک صورت

هزینه جلسات لیزر به عوامل مختلفی مانند تعرفه های کلینیک، تخصص پزشک، تجهیزات و دستگاه های مصرفی، نواحی تحت درمان و … بستگی دارد. بهتر است برای جلوگیری از ایجاد عوارض ناخوشایند و همچنین حاصل شدن نتیجه مناسب از جلسات درمان، حتما جلسات لیزر را نزد پزشک متخصص پوست و در یک کلینیک معتبر و مجهز به تجهیزات جدید و استاندارد انجام دهید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها