تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

عوارض لیزر درمانی صورت در درمان لک صورت

عوارض لیزر صورت برای لک چیست؟

لیزر درمانی صورت یک روش موثر در درمان لک صورت می باشد. البته بر اساس نظر متخصصان پوست، با توجه به اینکه با مصرف دارو نیز امکان برطرف کردن لک صورت وجود دارد، بهتر است ابتدا از روش های دارویی استفاده نمود و لیزر درمانی صورت را گزینه ی آخر قرار داد. در این مطلب عوارض لیزر صورت برای لک را بررسی می کنیم.

لک های صورت چگونه به وجود می آیند؟

زمانی که قسمتی از پوست صورت به دلیل اختلاف در مقدار رنگدانه های ملانین، رنگی متفاوت از سایر نقاط پوست صورت داشته باشد، می گوییم پوست صورت دارای لک است. هر اندازه که مقدار ملانین بیشتر شود، پوست تیره تر خواهد شد.

عوامل مختلفی در مقدار ملانین پوست تاثیر گذار هستند، عواملی از قبیل: نژاد و ژنتیک افراد، نور خورشید و اشعه UV ، سن، مبتلا شدن به برخی بیماری ها، مصرف برخی داروها ، حوادثی مثل سوختگی و… . بسیاری از این لک ها بی ضرر بوده و خطری برای سلامتی انسان ندارد، اما به دلیل تاثیر منفی که در زیبایی دارند، بسیاری از افراد مایلند این لک ها را از بین ببرند و پوستی یک دست داشته باشند.

لیزر درمانی صورت

لیزر درمانی صورت یکی از موثر ترین راه های درمان لک های پوستی است. با لیزر درمانی صورت می توان لکه های قهوه ای پوست صورت ، لک های آفتاب سوختگی، لک های پیری پوست ، خال های صورت و … را درمان نمود. البته برخی از رنگدانه ها مقاومت بالایی دارند و ممکن است با هیچ درمان لیزری نیز برطرف نشوند.

با اینکه لیزر درمانی صورت تاثیر زیادی روی لک های صورت داشته و آن ها را درمان می کند، اما دوام این درمان بستگی به عوامل مختلفی دارد و چنانچه فرد دوباره تحت عوامل ایجاد کننده لک قرار بگیرد، لک های صورت باز می گردند.

نحوه لیزر صورت برای لک

نحوه لیزر صورت برای لک، جای زخم و یا سوختگی از جمله مواردی است که زیبا جویان درباره آن سؤالات زیادی می‌پرسند. در طول در‌مان لک صورت با لیزر، پزشک اشعه‌ها را برای ایجاد حفره‌های بسیار ریز در محل لک مورد استفاده قرار می‌دهد. البته این موضوع بستگی به نوع دستگاه لیزر نیز دارد. در چنین شرایطی تولید کلاژن در پوست تحریک شده و پوست جدید و تازه جای لک را می‌گیرد. بعد از اتمام لیزر صورت برای لک، این قسمت از پوست چند درجه روشن شده و یا کمتر به چشم می‌آید.
نحوه لیزر صورت برای لک خیلی پیچیده نیست، اما باید حتماً در مطب پزشک متخصص صورت بگیرد. در برخی از مواقع حاد، شاید حتی به یک شب بستری در کلینیک نیاز داشته باشید. بی‌حسی موضعی نیز می‌تواند به کاهش درد هنگام استفاده از لیزر برای لک‌های صورت مورد استفاده قرار بگیرد. لیزر گاهی اوقات همچنین به درمان چروک‌های ریز روی پوست و جای جوش و جای سوختگی نیز کمک می‌کند. اما فراموش نکنید در مواردی که لک‌های پوستی خیلی عمیق نیست، بهتر است با مشورت پزشک از درمان‌های دارویی و یا سایر درمان‌های جایگزین استفاده کنید.

عوارض لیزر لک های صورت

همانطور که در مقدمه اشاره شد، به دلیل عوارض لیزر لک های صورت، به نظر متخصصان پوست بهتر است که لیزر درمانی آخرین گزینه برای رفع لکه پوست باشد. به عبارتی چنانچه لک صورت به گونه ای باشد که به درمان های دارویی جواب دهد، بهتر است از درمان های دارویی کمک گرفت. در غیر این صورت به دلیل سرعت بالاتر، لیزر مناسب تر خواهد بود.

با درمان های دارویی سرعت درمان پایین است اما عوارض کمتری نسبت به لیزر درمانی دارد. اگر چه گفته می شود لیزر درمانی لک های صورت عوارض ناچیزی مانند قرمزی ، ایجاد زخم هایی که طی دو هفته بهبود پیدا می کنند و التهاب پوست و امثال آن است. اما پس از انجام لیزر کار مراقبت از پوست های حساس تر بوده و چنانچه مراقبت های لازم به دقت صورت نگیرد، ممکن است لک های پوستی نسبت به سابق پر رنگ تر شده و حتی لک های جدید نیز ایجاد شود.

کلام آخر

لیزر درمانی یکی از موثرترین روش‌ها برای از بین بردن لک‌ های صورت محسوب می‌شود. این نوع از درمان خصوصاً برای افرادی مناسب است که لک‌های روی پوست صورت مقاوم دارند که با روش‌های دیگر، مثل مصرف دارو و پماد‌های موضعی، قابل درمان نیست. در واقع می‌توان گفت بهتر است لیزر با به عنوان آخرین راه برای درمان لک‌های پوستی مورد استفاده قرار دهید.
در لیزر درمانی اشعه‌های لیزر نقاط دارای لک را روی پوست هدف قرار می‌دهند و در حفره‌های بسیار‌ریزی ایجاد می‌کنند. با این کار میزان تولید کلاژن در پوست افزایش می‌یابد که موجب می‌شود تا به تدریج پوست تازه و روشن جای لک‌ها را بگیرد. با وجود تأثیر چشمگیر، شما باید عوارض لیزر درمانی برای لک‌های صورت، مثل از جمله قرمزی، تورم و ایجاد زخم را نیز در نظر بگیرید.

برای دریافت مشاوره جوانسازی پوست و استعلام هزینه جوانسازی پوست و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها