تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

تصاویر و مراحل رشد مو بعد از کاشت مو

کاشت مو، مطمئناً بهترین تصمیمی است که افراد مبتلا به کچلی و کم پشتی موهای سر می توانند بگیرند. ریزش موهای سر در مردان، شدید تر از زنان اتفاق می افتد. به طوری که می تواند منجر به طاسی منطقه ای و حتی طاسی کامل در فرد شود. اما آنچه ممکن است افراد را نسبت به عمل زیبایی کاشت و پیوند مو نگران کند، مراحل رشد مو بعد از کاشت است. اما در اینجا ما تمام مراحل رشد مو را به همراه تصویر پس از عمل کاشت به شما نشان می دهیم تا به آگاهی کامل به این عمل بپردازید.

مدت زمان رشد مو پس از کاشت

مدت زمان رشد مو پس از کاشت یک جنبه مهم برای کسانی است که تحت عمل کاشت قرار گرفته اند. طبیعی است که برای دیدن نتایج نهایی مشتاق و هیجان زده باشیم، اما داشتن انتظارات واقع بینانه و درک اینکه رشد موهای جدید به زمان نیاز دارد، ضروری است.

پس از عمل، موهای کاشته شده معمولاً در دو هفته اول می ریزند. این می تواند ناامید کننده باشد، اما نگران نباشید زیرا این یک بخش طبیعی از روند درمان است. در این مدت، پوست سر شما ممکن است تا حدودی لخت یا لکه دار به نظر برسد. با این حال، نیازی به وحشت نیست زیرا بلافاصله پس از ریزش، متوجه ظهور موهای ریز جدید از پوست سر خود خواهید شد.

طی چند ماه آینده، این موهای نوزاد به تدریج ضخیم تر و بلندتر می شوند. در حدود شش ماه پس از کاشت، اکثر افراد بهبودی قابل توجهی در تراکم و پوشش موهای خود را تجربه می کنند.

مهم است به خاطر داشته باشید که تجربه همه افراد از رشد مو پس از کاشت می تواند کمی متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است نتایج سریع تری ببینند در حالی که برخی دیگر ممکن است طول بکشد تا موهای جدید به طور کامل رشد کنند. در این مرحله باید صبر نمایید زیرا ممکن است بین 12 تا 18 ماه طول بکشد تا اثرات کامل کاشت قابل مشاهده باشد.

عکس مراحل رشد مو بعد از کاشت

کاشت مو برای افرادی که دچار کم پشتی یا تاسی سر هستند می تواند گزینه مناسب باشد به طوری که با مقایسه عکس کاشت مو بعد از شش ماه و عکس کاشت مو تازه، متوجه اختلاف زیاد رشد مو نسبت به این دو زمان خواهید بود.

عکس کاشت موی تازه

در ادامه عکس پشت سر بعد از کاشت مو و نیمرخ صورت را مشاهده می کنید.

عکس کاشت مو از پشت سر

 

همان طور که مشاهده می کنید روند رشد مو در مدت زمان های مختلف متفاوت است زیرا عوامل مختلفی در این فرایند نقش دارند زیرا پس از یک ماه، فولیکول‌های مو پیوند شده معمولاً وارد مرحله استراحت می‌شوند که به عنوان فاز تلوژن شناخته می‌شود.

عکس کاشت مو بعد از یک هفته

در طول این مدت، موهای کاشته شده ممکن است ریزش کنند، که بخشی طبیعی از چرخه رشد مو است. این ریزش به این دلیل اتفاق می‌افتد که فولیکول‌های مو قبل از رشد مجدد موهای جدید موقتاً خاموش می‌شوند.

عکس کاشت مو بعد از 14 روز

از نظر تغییرات قابل مشاهده، ممکن است متوجه قرمزی یا دلمه در ناحیه گیرنده شوید که یکی از عوارض جانبی رایج پیوند است که در عکس کاشت مو بعد از یک ماه قابل مشاهده است.

کاشت مو بعد از یک ماه

 

با این حال، این باید به تدریج در طول زمان کاهش یابد. همچنین ممکن است با ریزش موهای اولیه، ناحیه پیوند شده نازک‌تر به نظر برسد.

عکس کاشت مو بعد از دو ماه

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که ریزش موقتی مو بعد از کاشت طبیعی است و شما با مقایسه عکس یک هفته بعد از کاشت مو با عکس کاشت مو بعد از 4 ماه متوجه نتایج بهتر کاشت مو می شوید.

عکس کاشت مو بعد از چهار ماه
توجه به این نکته مهم است که جدول زمانی دقیق و نتایج بسته به فرد و تکنیک خاصی که برای کاشت مو استفاده می‌شود متفاوت است. اگر قصد کاشت مو را دارید یا اخیراً آن را انجام داده اید، بهتر است برای ارزیابی دقیق تر و راهنمایی در مورد پیشرفت خود با جراح کاشت مو مشورت کنید.

عکس کاشت مو بعد از پنج ماه

جلسه مشاوره کاشت 

فرد در جلسه اول که به عنوان مشاوره کاشت شرکت خواهد نمود، دارای موهایی کم پشت با طول غیر هم اندازه و نامتناسب است. کم مویی فرد بسیار مشخص بوده و نقاط هدف برای کاشت  به راحتی تشخیص داده می شوند. در این مرحله، بهترین روش کاشت مو برای فرد تشخیص داده می شود و فرد برای عمل آماده می شود. در این جلسه، انتظارات بیمار از عمل کاشت مو بررسی شده و مراحل کاشت و نتایج عمل کاشت  طبیعی برای وی شرح داده می شود. همچنین درباره اقدامات لازم قبل از عمل پیوند مو و مراقبت های بعد از عمل به بیمار توضیح داده می شود. در نهایت با تشریح مراحل رشد مو برای بیمار، به وی این  امکان داده می شود تا با اطلاعات کافی و دید مناسب، برای عمل کاشت آماده شود.

عکس کاشت مو بعد از 6 ماه

جلسه کاشت 

در جلسه کاشت  به تناسب روش کاشت انتخاب شده، مو و پوست سر فرد برای عمل آماده می شود و در صورت نیاز، موهای سر فرد توسط تکنیسین تراشیده می شود. سپس پوست سر فرد تمیز شده و منطقه هدف برای کاشت مشخص می شود. در کاشت  به روش ترکیبی، از دو روش FIT و FUT به صورت همزمان استفاده می شود. در این روش، ابتدا برداشت مو به روش FUT انجام شده و موهای برداشت شده در جلوی سر کاشته می شود، سپس با روش FIT ، باقی موها در پشت سر کاشته می شود.

کاشت به روش ترکیبی

در روش ترکیبی کاشت، حدوداً 7 الی 9 هزار تار مو به سر فرد پیوند زده می شود که این تعداد، به نوع بافت پوست سر (از لحاظ انعطاف پذیری) و بانک موی فرد بستگی دارد. از مزایای کاشت مو به روش ترکیبی می توان به امکان رسیدن به بیشترین تراکم با توجه به بانک موی فرد اشاره نمود. مدت زمان انجام این روش نسبت به روش های دیگر کاشت نیز کمتر است. تیم حرفه ای کاشت مو ایران نوین با بهره گیری از پزشکان متخصص بهترین عمق و زاویه را برای کاشت گرافت های مو در نظر گرفته تا بهترین نتیجه کاشت دریافت شود.

نتایج و عکس کاشت پس از 2 هفته

اولین مرحله بعد از کاشت، مرحله تلوژن (Telogen) است. در این مرحله که تا دو هفته ابتدایی بعد از عمل کاشت اتفاق می افتد، موهای پیوند زده شده، دچار ریزش شده و به اصطلاح، ریزش مو بعد از کاشت رخ می دهد. این ریزش ناگهانی، مقطعی و به دلیل فشاری که در طول عمل کاشت بر فولیکول ها وارد می شود، روندی طبیعی می باشد. در واقع این ریزش مقطعی مو، واکنش طبیعی بدن برای جلوگیری از عوارض بعدی می باشد. حتی اگر 14 روز بعد از عمل کاشت، پوست سر خود را مالش دهید، موهای پیوندی به آسانی و بدون هیچ گونه مقاومتی می ریزند. اما خبر خوب این است که رشد مو بعد از آن، این ریزش موهای سر را جبران خواهد نمود. شما نباید نگران آسیب رسیدن به ریشه موهای خود در حین ریزش مو در دو هفته ابتدایی باشید. در واقع می توان ساختار موهای پیوندی را در این دو هفته به بستنی تشبیه کرد. ممکن است بستنی آب شود اما چوب بستنی که نگهدارنده بستنی است، سالم می ماند. در واقع هر تار مویی که بعد از روز ششم کاشت دچار ریزش شود، همراه با ریشه نمی باشد و ریشه باقی مانده می تواند سبب رشد موهای جدید شود. در واقع این ریزش مو به هر صورت اتفاق می افتد، چه شما با مالش پوست سر آن را تحریک کنید و چه آنکه به صورت طبیعی به موهای پیوند برای ریزش فرصت دهید.

شستشوی مو بعد از کاشت

در مدت 2 هفته بعد از کاشت، شستشوی مو توسط شوینده های مخصوص و شامپوی بعد از کاشت انجام می شود. در این مدت نباید اچاره داد پوست سر خشک شود و همواره باید از کرم های توصیه شده توسط پزشک متخصص استفاده شود. همچنین در این مدت از مصرف دخانیات نظیر سیگار باید خودداری نمود.

نتایج و عکس 3 ماه بعد از کاشت

یکی دیگر از مراحل رشد مو بعد از کاشت، که در فاصله 3 هفته الی 3 ماه بعد از عمل کاشت اتفاق می افتد، مرحله آناژن است. همانطور که گفتیم، موهای کاشته شده در هفته های دوم الی چهارم دچار ریزش می شوند. اما پس از دو ماه و تا آخر سومین ماه پس از کاشت مو، موها دوباره جوانه می زنند و رشد خواهند کرد. موهای تازه جوانه زده در این مرحله بسیار نازک هستند. در واقع اولین نتایج کاشت مو در سه ماه ابتدایی بعد از کاشت مو قابل مشاهده خواهد بود. در دومین مرحله رشد مو بعد از کاشت مو ، دیگر شاهد قرمزی و تورم پوست سر که بعد از عمل کاشت ایجاد شده بود نیز نخواهیم بود. تورم و قرمزی پس از کاشت مو ، به دلیل تلاش فولیکول ها برای بیرون آمدن از پوست سر طبیعی است و ممکن است باعث التهاب یا حساسیت پوست سر شود. اما بعد از سه ماه این قرمزی رفع می شود و دیگر احساس خارش در پوست سر فرد وجود ندارد. اغلب پس از این مرحله دیگر نیازی ندارند از کلاه برای بیرون رفتن استفاده نمایند. پس از این مرحله، رشد مو در هر ماه حدوداً به اندازه 1 سانتی متر خواهد بود. همچنین انجام ورزش و فعالیت های عادی در ماه اول تا سوم بعد از کاشت مو مجاز است.

نتایج و عکس 6 ماه بعد از کاشت

در بین مراحل رشد مو بعد از کاشت، بیشترین نتایج قابل مشاهده از عمل کاشت مو در این مرحله بدست می آید. به صورتی که حتی می توان اقدام به حالت دادن یا اصلاح موهای کاشته شده ای که رشد کرده اند پرداخت. موها در این مرحله ابتدا کم پشت هستند اما به تدریج تا انتهای ماه نهم ضخیم تر و پرپشت تر می شوند. بهبودی پوست سر در ناحیه اهدا کننده مو نیز تقریباً به صورت کامل انجام شده است. در ماه های پنجم و ششم بعد از کاشت مو، سرعت رشد مو بسیار بیشتر می شود. خط رویش مو در ماه پنجم کاملاً قابل ملاحظه است.

اصلاح مو پس از کاشت

تنها مشکلی که ممکن است در این مرحله از رشد مو بعد از کاشت وجود داشته باشد، طول متفاوت تارهای مختلف موهای سر است. این مساله به خاطر آن است که موهای تازه کاشته شده بالطبع از موهای موجود قبلی طول کوتاه تری دارند که با اصلاح کردن موهای سر رفع می شود. در فاصله بین ماه های پنجم و ششم تغییرات مشهودی در موهای سر به وجود می آید. افزایش تراکم مو و افزایش ضخامت مو بسیار قابل ملاحظه است. همچنین موهای تمام جهات سر به یک اندازه رشد خواهند کرد و موهای ریخته شده در هفته های ابتدایی بعد از کاشت مو تماماً جایگزین شده اند. لازم به ذکر است تراکم موها در 6 ماه بعدی نیز بیشتر خواهد شد. در عکس زیر می توانید ببینید که 6 ماه بعد از کاشت مو ، فرد دوباره ظاهر طبیعی خود را بدست آورده است.

نتایج و عکس یک سال بعد از کاشت

مراحل رشد مو بعد ازکاشت پس از یک سال تقریباً ثابت شده است و فرد موهایی طبیعی با خط رویش عادی دارد یه صورتی که اصلاً انجام گرفتن عمل کاشت در وی مشخص نیست. ممکن است موهای فرد در سال اول بعد از کاشت کمی حالت دار و فر دار باشد که در سال دوم این مشکل نیز رفع می شود. 60 الی 85 درصد موها در 6 ماه اول رشد می کنند و رشد مابقی موها تا انتهای سال اول کامل خواهد شد. بعلاوه تمام فعالیت های فرد به حالت عادی قبل از عمل بازگشته است.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها