کاشت مو،کلینیک مو،کلینیک پوست ایران نوین
: شماره تماس

خشک شدن پوست سر چه عوارضی دارد؟

درمان خشک شدن پوست سر
  • ۱ بهمن ۱۳۹۷

خشک شدن پوست سر چه عوارضی دارد؟

خشک شدن پوست سر و خارش ناشی از آن عارضه ای است که ممکن است بسیاری از مردم آن را تجربه کنند. اگر بخواهیم خشکی پوستی سر را توصیف کنیم می توانیم بگوییم حالتی است که رطوبت پوست سر کمتر از مقدار نرمال است و به نظر می رسد که پوست سر خشک و سفت است؛ نشانه های بارز آن هم ایجاد دانه هایی در سطح پوست و احساس خارش است. خشکی پوست سر بنا به دلایل مختلفی ایجاد می شود و علاوه بر ایجاد حس خارش که ناخوشایند است، عوارض دیگری هم می تواند داشته باشد.

خارش پوست سر

علت خارش پوست سر

زمانی که پوست بدن خشکی بیش از اندازه ای داشته باشد دچار التهاب می گردد و این التهابات با تحریک اعصاب پوستی سبب ایجاد حس خارش و واکنش متقابل آن یعنی خاراندن می شوند. پوست سر نیز همانند پوست بدن زمانی که دچار خشکی زیادی شود و حالت التهابی پیدا کند، دچار خارش می شود. خشک شدن پوست سر هم خود در اثر عواملی مانند کمبود آب در بدن، تغییرات فصلی از جمله سرد شدن هوا، شستشوی بی رویه ی سر با انواع شامپو به ویژه آن هایی که قدرت پاک کنندگی زیادی دارند، تغییرات هورمونی بدن، رژیم غذایی نامناسب و کمبود برخی مواد مغذی در بدن، اگزما، پسوریازیس و … ایجاد می شود. البته علاوه بر خشکی پوست سر مواردی دیگری مانند عفونت قارچی پوست سر، حساسیت به ترکیبات برخی از شامپوها یا رنگ موها، برخی بیماری ها و … نیز موجب التهاب و خارش پوست سر می شوند.

علت خارش پوست سر

عوارض خشک شدن پوست سر

احساس خارش و پوسته پوسته شدن از عوارض شایع خشکی پوست سر هستند. هر چند که این دو عارضه شاید کم اهمیت جلوه کنند اما می توانند مشکلات جدی تری را ایجاد کنند. خاراندن مداوم پوست سر علاوه بر اینکه باعث ناراحتی خود فرد می شود، در نظر دیگران هم وجهه ی جالبی ندارد. در اثر این خاراندن های مداوم و شدید ممکن است پوست سر زخم شود و بیماری هایی مانند عفونت های قارچی در کل پوست سر منتشر شوند. عوارضی مانند عفونت های قارچی حتی می توانند سلامتی ریشه ی موهای سر را تهدید کنند و در موارد عفونت شدید، ریزش مو هم اتفاق بیفتد. همانگونه که میبینید خشکی پوست سر نیاز به درمان دارد. چنانچه میزان خشکی خفیف باشد با کمک درمان های خانگی می توانید آن را کنترل کنید اما زمانی که حالت پیشرفته دارد، بایستی به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

کلینیک تخصصی تقویت مو ایران نوین

0/5 ( 0 نظر )