تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

چند روش درمانی برای ریزش مو در کودکان

ریزش مو عارضه ای نیست که فقط مختص بزرگسالان باشد. کودکان نیز گاهی اوقات دچار ریزش مو می شوند. البته دلایلی ریزش موی کودکان با دلایل ریزش موی بزرگسالان فرق می کند. تینئا کاپیتیس که نوعی عفونت قارچی پوست سر است، یکی از مهمترین دلایل ریزش مو در کودکان است و معمولا موجب ایجاد لکه های طاسی گرد یا بیضی شکل بر روی سر کودک می شود. ریزش موی سکه ای یا آلوپسی آره آتا، تلوژن افلویوم، سوء تغذیه، اختلالات غده ی تیروئید و همچنین مشکلات روحی و روانی از دیگر مسائل هستند که می توانند موجب ریخته شدن موی کودکان شوند.

جلوگیری از ریزش مو در کودکان

همانگونه که می بینید دلایل گوناگونی در ریزش موی کودک ممکن است نقش داشته باشند، از این رو برای جلوگیری از ریزش مو بهتر است کودک توسط پزشک معاینه شود تا علت اصلی این عارضه مشخص شود. خوشبختانه در اکثر مواقع ریزش موهایی که در کودکان بروز می کند، دائمی نیستند و امکان رشد مجدد موهای ریخته شده وجود دارد. برای درمان ریزش موی ناشی از عفونت قارچی در اغلب موارد پزشک داروهای خوراکی و شامپوهای ضد قارچ را برای کودک تجویز می کند. ریزش موی سکه ای هم که مربوط به مسائل سیستم ایمنی بدن است، در برخی مواقع به صورت خود به خودی و گاهی هم با داروهایی مثل کورتینواستروئیدها، ماینوکسیدیل، آنترالین و … رفع می شود. برای سایر انواع ریزش مو هم بنا به علت زمینه ای ریزش مو روش های درمانی خاصی وجود دارد.

درمان ریزش مو در نوجوانان

ریزش مو در کودکان تاثیرات منفی روی روحیه ی آن ها دارد اما برای نوجوانان که در سن بلوغ هستند و به ظاهر و چهره ی خود اهمیت بیشتری می دهند، پیامدهای بیشتری دارد. تلوژن افلویوم، ریزش موی سکه ای، ریزش موی ارثی، اختلالات غده تیروئید، لوپوس و فقر آهن از جمله مشکلات و بیماری های جسمی هستنند که موجب ریخته شدن موی نوجوانان می شوند. معمولا برای درمان این گونه مشکلات نیاز به مداخلات پزشکی است. سبک زندگی نامناسب هم دیگر علت ریزش مو در نوجوانان است. این روزها با افزایش استرس های روزمره، آلودگی هوا، استفاده از مواد و ابزار گوناگون برای حالت دهی به موها، مصرف بیشتر فست فود ها و غذاهای آماده، کم فعالیتی و … نوجوانان نسبت به گذشته بیشتر دچار ریزش مو می شوند. اصلاح سبک زندگی مسئله ای است که از بسیاری جنبه ها از جمله رفع مشکلات مو به نوجوانان کمک می کند.

برای دریافت مشاوره تقویت مو و استعلام هزینه تقویت مو و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها