تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

لیزر موهای زايد روی سينه زنان و آقایان چیست + خطرات

لیزر روشی بی‌خطر و بسیار موثر برای از بین بردن مو‌های زائد محسوب می‌شود. گفته می‌شود از این روش می‌توان برای نواحی مختلف بدن استفاده کرد، اما اطراف سینه چطور؟ لیزر مو‌های سینه خانم‌ها و آقایان همواره با بحث‌های متعددی درباره عوارض و خطرات احتمالی آن همراه بوده است. در طول این درمان، امواج لیزر ریشه مو‌های زائد در نواحی اطراف سینه را مورد هدف قرار می‌دهند. به دلیل حساسیت این ناحیه از بدن، برخی معتقدند استفاده از لیزر برای مو‌های سینه مجاز نیست و ممکن است خطر آفرین باشد. اما برای بررسی صحت این گفته‌ها در ادامه به بیان اطلاعات بسیار مفیدی درباره لیزر مو‌های سینه خانم‌ها و آقایان پرداخته‌ایم. با ما در کلینیک ایران نوین همراه باشید.

[gravityform id=”2″ title=”true”]

دلایل رشد مو در نوک سینه و اطراف سینه چیست؟

شاید عجیب به نظر برسد اما رشد مو‌های زائد در نوک سینه و اطراف سینه، چه در خانم‌ها و چه در آقایان طبیعی است. پس اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید جای نگرانی نیست. می‌توان گفت حدود سی درصد از زنان شاهد رشد مو‌های زائد در نواحی نوک و اطراف سینه خود هستند، مو‌هایی ضخیم، سرسخت و قابل مشاهده. همه افراد در نواحی مختلف بدن خود مو‌های زائد دارند، اما جنس و رشد مو‌ها از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر متفاوت است. با این حال که رشد مو در نوک سینه و اطراف سینه نیز طبیعی به نظر می‌رسد، گاهی ممکن است در نتیجه یک دلیل غیر طبیعی اتفاق بیفتد. اگر قبلا در اطراف سینه خود مو‌های ضخیم نداشتید اما اخیرا با رشد عجیب آن‌ها مواجه شدید، علت یکی از عواملی است که در ادامه مطرح می‌کنیم:

  •         تغییرات ناگهانی هورمونی
  •         ترشح بیش از حد تستوسترون
  •         سندروم پلی کیستیک
  •         برخی از انواع دارو‌ها

لیزر موهای زائد سينه

در مورد خطرات لیزر موهای زائد سينه ابتدا باید عنوان نمود که سینه نیز به مانند ناحیه ی زیر بغل دارای غدد لنفاوی زیادی می باشد لذا باید دید آیا لیزر موهای این ناحیه موجب تحریک غدد لنفاوی خواهد شد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال می توان عنوان نمود که روش لیزر موهای زائد به مانند دیگر عمل های زیبایی دارای مزایا و معایبی است که در این میان وجود عوارضی نظیر: سوختگی با لیزر، تاول، عفونت، تورم، قرمزی ، جوش و … از جمله معایب این روش می باشند.

اما این عوارض نیز زودگذر و موقتی هستند که در صورت ایجاد طی چند روز پس از لیزر، با مصرف دارو یا پمادهای موضعی برطرف خواهند شد، از سوی دیگر از زمان آغاز لیزر زیر بغل و سینه تا کنون هیچ نوع عارضه ی شدیدی که منجر به آسیب به غدد لنفاوی سینه و زیربغل شده باشد، گزارش نشده است، زیرا عمق نفوذ اشعه ی لیزر در پوست جهت از بین بردن فولیکول های موهای زائد در حد چند میلی متر که در فولیکول ها نفوذ کند، می باشد و توان نفوذ به دیگر اعضای داخلی بدن را ندارد.

پس در جواب این سوال که آیا لیزر مو‌های سینه بی‌خطر است باید بگوییم بله، بی‌خطر است. شما می‌توانید بدون نگرانی از خطرات احتمالی و عوارض جانبی برای لیزر مو‌های دور سینه اقدام کنید و از این روش درمانی موثر بهره ببرید. در ثانی، اپراتور لیزر موقع استفاده از دستگاه و در طول جلسات نوک سینه را مستقیما هدف قرار نمی‌دهد. لیزر در واقع مختص نواحی دور نوک سینه است که خطر خاصی نیز برای سلامت شما نخواهد داشت. همچنین می‌توانید برای آنکه جلسات لیزر خود را با خیال راحت و بدون دغدغه آغاز کنید، با پزشک متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

عوارض لیزر موهای دور سینه

اغلب خانم‌ها و آقایانی که برای لیزر مو‌های زائد نوک سینه و اطراف سینه به کلینیک مراجعه می‌کنند معتقدند که این روش بسیار مؤثر و بی‌خطر است. همچنین استفاده از لیزر برای حذف مو‌های زائد درد چندانی ندارد و به هیچ عنوان آزاردهنده نیست. از بین بردن مو‌های سینه خانم‌ها و آقایان با لیزر همچنین احتمال رویش مجدد آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همانطور که پیش‌تر نیز توضیح دادیم، اشعه‌های لیزر تنها فولیکول‌های مو را تحت تاثیر قرار داده و به عمق پوست نفوذ نمی‌کنند، از این رو عوارض خاصی برای لیزر مو‌های دور سینه دیده نمی‌شود. به طور کلی عوارض لیزر مو‌های دور سینه کوتاه مدت هستند و شامل مواردی می‌شوند که در ادامه مطرح می‌کنیم.

  •         خارش
  •         قرمزی پوست
  •         تورم
  •         درد کم و نامحسوس، مثل درد آفتاب سوختگی

علائم و عوارضی که برای لیزر مو‌های دور سینه مطرح کردیم معمولا زود از بین ‌می‌روند و به ندرت بیش از چند ساعت طول می‌کشند. اما اگر در طول جلسات لیزر خود تغییرات غیر عادی مشاهده کردید حتما با پزشک خود در میان بگذارید و با نظر ایشان لیزر درمانی برای مو‌های زائد سینه را ادامه دهید.

از بین بردن موهای زائد سینه

به کمک اشعه ی پرقدرت و متمرکز لیزر می توان موهای زائد اطراف و نوک سینه را به خوبی از بین برد اما به دلیل تیره تر بودن نوک سینه باید پزشک متخصص پوست و لیزر با دقت لازم، از دستگاه لیزر مناسب استفاده کند و تنظیمات صحیح لیزر را جهت جلوگیری از سوختگی پوست اعمال نماید. تخصص، تجربه و مهارت پزشک متخصص پوست و مو در دستیابی به نتیجه ی مطلوب از لیزر موهای زائد سینه، بسیار تاثیر گذار می باشد.

اما وقتی برای از بین بردن مو‌های زائد سینه به مرکز لیزر مراجعه می‌کنید، این نکته را به خاطر بسپارید که پوست باید پیش از هر چیز ضد عفونی شود. لیزر را می‌توان بهترین راه برای حذف مو‌های زائد نوک سینه و اطراف سینه در نظر گرفت. موهای این ناحیه معمولا ضخیم و تیره هستند و به همین دلیل لیزر خیلی زود روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. اما شما بسته به دستگاه، کلینیک، تخصص و تبحر پزشک و رنگ پوست خود احتمالا به پنج تا هشت جلسه لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد سینه نیاز خواهید داشت.

تعداد جلسات مورد نیاز جهت لیزر موهای زائد سینه به قدرت دستگاه، مقاومت موها ،رنگ و نوع پوست و مو فرد بستگی دارد که معمولا طی 4 الی 6 جلسه لیزر درمانی امکان پذیر می باشد.

کلام آخر

لیزر همواره یکی از موثرترین و بی‌خطرترین روش‌ های از بین بردن مو‌های زائد بدن بوده است، اما برخی معتقدند لیزر مو‌های زائد سینه خانم‌ها و آقایان می‌تواند خطر آفرین باشد. طبق تحقیقات و تجربه، لیزر مو‌های نوک سینه و اطراف سینه هیچگونه خطری برای سلامت انسان ندارد، زیرا اشعه لیزر تنها فولیکول‌های مو را تحت تأثیر قرار داده و به اعماق پوست نفوذ نمی‌کند. همچنین در طول جلسات لیزر اپراتور مراقب است تا نوک سینه را هدف قرار ندهد و از بروز هرگونه مشکل جلوگیری نماید. شما می‌توانید پس از مشورت با پزشک و اطمینان از بی‌خطر بودن لیزر جلسات خود را آغاز نمایید. عوارض لیزر مو‌های دور سینه نیز زودگذر هستند و شامل مواردی از قبیل قرمزی پوست، سوزش کم، و تورم می‌شوند.

برای دریافت مشاوره لیزر موهای زائد و استعلام هزینه لیزر موهای زائد و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

 

منابع:


healthshots

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها