تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

علل برافروختگی صورت و راه های درمان آن

علت برافروختگی صورت و راه های درمان آن

بسیاری از افراد هنگام عصبانی شدن، خجالت کشیدن، اضطراب و حالت هایی از این دست صورتشان قرمز و برافروخته می شود که این مسئله طبیعی تلقی می شود و بدون نیاز به درمان خاصی خود به خود رفع می شود. اما علت برافروختگی صورت همیشه هم موارد گفته شده نیست، گاهی اوقات علل مهم تر و جدی تری از جمله ابتلا به برخی بیماری ها و یا بروز اختلالاتی در بدن موجب بروز این عارضه می شوند. برافروختگی و گرگرفتی صورت بیشتر در قسمت مرکزی آن یعنی بینی و گونه ها با قرمزی پوست تظاهر می یابد.

علل برافروختگی یا فلاشینگ صورت

برافروختگی صورت یا فلاشینگ صورت یعنی چه؟

در علم پزشکی به برافروختگی و قرمزی پوست صورت فلاشینگ صورت می گویند. بعضی مواقع ممکن است فلاشینگ به جز صورت به سایر اعضای بدن هم انتشار یابد؛ در برخی افراد گوش ها، پوست گردن و پوست سینه هم دچار قرمزی و برافروختگی می شوند. در بیماری فلاشینگ شرایط و عوامل خاصی منجر به واکنش فیزیولوژیک بدن می شوند و بدن واکنش خود را به صورت افزایش جریان خون و گشاد شدن رگ های خونی نشان می دهد. هنگامی که فرد دچار حملات فلاشینگ می شود، علاوه بر قرمزی پوست صورت، احساس گرگرفتگی و گرمای زیادی در برخی نواحی پوست خود می کند، در چنین شرایطی تعریق نیز بیشتر می شود و در کل وضعیت به وجود آمده باعث ایجاد احساس ناراحتی برای فرد می شود. چنانچه برافروختگی و فلاشینگ صورت مکررا ایجاد گردد، عروق خونی به صورت دائمی گشاد می شوند و قرمزی پوست و برافروخته شده آن همیشگی می شود.

درمان بیماری برافروختگی پوست

برافروختگی صورت نشانه چیست؟ (علل و درمان بیماری)

عواملی که موجب برافروختگی صورت می شوند، ممکن است بسیار متنوع باشد اما در حالت کلی می توان گفت عواملی که موجب افزایش جریان خون در عروق پوست صورت می شوند، می توانند زمینه ساز بروز فلاشینگ صورت باشند. چاقی، یائسگی و اختلالات هورمونی در زنان، اختلالات عصبی، وجود تومور اعصاب، فشار خون بالا، بیماری روزاسه، الکسیم، اختلالات غدد فوق کلیه و تیروئید و… همگی این نشانه ها در ایجاد و یا شدت بخشیدن به برافروختگی و قرمزی صورت موثر هستند.

برای درمان این عارضه لازم است که ابتدا علت بروز آن شناسایی شود پس بنابراین مراجعه به پزشک ضروری است. تجویز دارو و توصیه هایی برای پرهیز از خوردن یک سری مواد غذایی به کاهش یافتن این عارضه کمک می کند. گاهی اوقات پزشکان علاوه بر دارو درمانی روش های دیگری از قبیل انجام جراحی و یا لیزردرمانی با دستگاه لیزر IPL را برای درمان بیمارن خود به کار می گیرند.

برای دریافت خدمات جوانسازی پوست، استعلام قیمت جوانسازی پوست و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها