تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

درماتوفیت چیست و چگونه درمان می شود؟

درماتوفیت چیست؟

حدود 50000 گونه قارچ در طبیعت وجود دارد. روی پوست بدن انسان ها نیز به طور طبیعی قارچ هایی حضور دارند و مشکل خاصی هم برای سلامتی بدن و پوست ایجاد نمی کنند. اما گاهی اوقات شرایط ویژه ای روی پوست ایجاد می شود که همین قارچ های بی خطر شروع به رشد و تکثیر بی رویه می کنند و موجب عفونت های قارچی می شوند. مواردی هم وجود دارد که قارچ های بیماری زا به پوست نفوذ پیدا می کنند و عفونت های قارچی را پدید می آورند. درماتوفیت ها دسته ای از قارچ ها هستند که به کراتین علاقه دارند و از این رو به پوست، مو و ناخن حمله می کنند و موجب عفونت قارچی می شوند.

بیماری درماتوفیت پوست

علائم بیماری درماتوفیت

عفونت های قارچی ناشی از درماتوفیت ها که درماتوفیتوز هم گفته می شود معمولا با یک سری علائم ظاهری و احساسات ناخوشایند در پوست خود را بروز می دهد. بسته به ناحیه ای از بدن که آلوده به قارچ شده است، این امکان جود دارد که علائم تا حدودی متفاوت باشد. احساس خارش و سوزش در پوست، ایجاد جوش ها و کورک های چرکی، التهابات پوستی، پوسته پوسته شدن، سست شدن و ریخته شدن موهای ناحیه ی آلوده به قارچ و تغییر شکل و ظاهر ناخن ها مواردی هستند که می توانند با عفونت قارچی در ارتباط باشند. قارچ ها محیط های گرم و مرطوب را دوست دارند و به همین دلیل در نواحی خاصی از بدن از جمله کشاله ی ران، پوست سر، پا و… که محیط مناسب تری برای رشد و تکثیر قارچ ها هستند، احتمال ایجاد عفونت های قارچی بیشتر است که نیاز به درمان قارچ درماتوفیت یا درمان قارچ میسلیوم است.

درمان درماتوفیت

درمان درماتوفیت

برای درمان درماتوفیت و درماتوفیتوز در انسان از طریق سریع ترین درمان قارچ پوستی، علاوه بر تمیز و خشک نگه داشتن محل عفونت، استفاده از یک سری داروهای موضعی و خوراکی ضد قارچ ضروری است. قرص های ضد قارچ از مهمترین داروهایی هستند برای درمان عفونت قارچی به کار می روند. این قرص ها انواع مختلفی دارند که پزشک با در نظر گرفتن نوع و محل عفونت ایجاد شده و شرایط بیمار آن ها را تجویز می کند. شستشوی محل ضایعه با شامپوهای ضد قارچ نیز به کنترل بیماری و کاهش علایم آن کمک می کند؛استفاده از این شامپوها به خصوص برای پوست سر بسیار مفید هستند. به طور معمول دوره درمان عفونت های قارچی بدن 4 الی 6 هفته ، پوست سر تقریبا 2 ماه و ناخن ها 3 الی 6 ماه خواهد بود.

برای دریافت خدمات جوانسازی پوست و استعلام قیمت جوانسازی پوست و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها