تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

آیا کم آبی بدن باعث ریزش مو می شود؟

یکی از اصلی ترین موضوعات مربوط به ریزش مو، عللی است که موجب این عارضه می شوند. تعداد عوامل و فاکتورهایی که در ریزش مو موثر هستند بسیار زیاد است. برخی از این عوامل از قبیل زمینه ی ارثی، اختلالات هورمونی و کمبود مواد مغذی مورد نیاز مو در بدن بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند اما جالب است بدانید که کم آبی بدن نیز می تواند موجب ریزش مو شود. بسیاری از افراد به مسئله ی کم آب بودن بدن اهمیت چندانی نمی دهند ولی به هر حال کم آبی بدن عوارض زیادی برای بدن به دنبال خواهد داشت.

ریزش مو و کم آبی

ریزش مو و کم آبی بدن

مو نیز همانند پوست و ناخن ها جزئی از سیستم پوششی بدن است. این سیستم بدن برای اینکه زنده بماند و عملکرد خوبی داشته باشد، نیاز به تغذیه ی مناسب دارد. آب برای بدن و مو بسیار مفید است. کم آبی بدن زمانی رخ می دهد که بیش ازمیزان آب وارد شده به بدن، آب از آن خارج شود. زمانی که بدن دچار کم آبی می شود از بسیاری جنبه ها دچار آسیب می شود که ریزش مو هم یکی از همین آسیب ها است. زمانی که میزان آب بدن کمتر از حد نرمال باشد، جریان خون پوست سر دچار اختلال می شود و تغذیه ی موها نیز به خوبی انجام نمی شود. در نتیجه عدم تغذیه و اکسیژن رسانی مناسب، فولیکول ضعیف گردیده و احتمال ریزش غیرطبیعی مو بیشتر می شود. گاهی اوقات نوشیدن آب به میزان کافی تاثیر بیشتری از خوردن انواع مکمل های ضد ریزش مو دارد.

بهترین روش ترمیم موهای خشک

آب برای سلامتی موها ضروری است. همین که بدانید یک چهارم ساختار مو از آب تشکیل شده است، در خواهید یافت که آب چه نقش مهمی در حفظ ساختار مو دارد. رطوبت طبیعی مو از راه های مختلفی مانند استفاده از شوینده های قوی، سشوار کشیدن مکرر و … از دست می رود و موها دچار خشکی می شوند. با خشک شدن موی سر مشکلاتی نظیر وز شدگی، شکست مو و موخوره و … ایجاد می شود. خوشبختانه با انجام یک سری روش ها و اقدامات می توان به ترمیم موهای خشک شده کمک نمود. جایگزین کردن شامپوهای قوی با شامپوهای ملایم جهت شستشوی موها، اضافه کردن نرم کننده ها و شامپوهای پروتئینه که ساختار ساقه ی مو را ترمیم می کنند به برنامه ی استحمام و شستشوی مو و همچنین استفاده از ماسک موها خانگی و بازاری به حفظ رطوبت موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند.

برای دریافت مشاوره تقویت مو و استعلام هزینه تقویت مو و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها