تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

چگونه لکه های خشکی روی پوست را از بین ببریم؟

خشکی پوست عارضه ای است که در اثر کاهش و از دست رفتن رطوبت طبیعی پوست ایجاد می شود. این عارضه می تواند موجب قرمزی پوست و یا زبر شدن و ایجاد لکه های خاکستری و تیره روی پوست گردد. لکه های خاکستری رنگ ناشی از خشکی پوست بیشتردر نواحی از پوست که دچار سایش می شود از جمله زانو ها، دست ها و … ایجاد میشود. این لکه ها ظاهر خوشایندی ندارند و وجود آن ها موجب عدم یکدستی رنگ پوست می شود. برای رفع لکه های خشکی پوست راه حل هایی وجود دارد که در ادامه آن ها را ذکر می کنیم.

لکه خشکی روی پوست صورت

لکه‌ های خشکی روی پوست صورت هم می‌تواند خسته کننده و هم ناراحت کننده باشد. آنها می‌توانند باعث سفت شدن، خارش و حتی پوسته پوسته شدن پوست شوند. اما نگران نباشید، راه‌هایی برای از بین بردن لکه‌های خشکی و بازگرداندن رطوبت به پوست وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از روش‌ها این است که به طور مرتب با استفاده از یک اسکراب ملایم یا برس لایه بردار لایه برداری کنید. این کار به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند و به گردش سلولی یاری می‌رساند تا پوستی شاداب تر و صاف تر را در زیر پوست ایجاد کند.

یکی دیگر از راه‌های مبارزه با لکه‌های خشکی استفاده از ماسک مرطوب‌کننده صورت است. به دنبال ماسک‌هایی باشید که حاوی موادی مانند اسید هیالورونیک هستند، زیرا این مواد می‌توانند رطوبت را در خود نگه دارند و پوست خشک شما را تغذیه کنند.

مقاله مرتبط: کرم ویتامینه برای رفع خشکی پوست

علاوه بر درمان‌های موضعی، مهم است که بدن خود را از درون هیدراته نگه دارید. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا مطمئن شوید که پوست شما از داخل به بیرون مرطوب می‌ماند. ضد آفتاب را فراموش نکنید زیرا  قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند باعث کم آبی بیشتر قسمت‌های خشک صورت شما شود. یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع با حداقل SPF 30 انتخاب کنید و هر روز قبل از رفتن به خارج از منزل از آن استفاده کنید.

با پیروی مداوم از این روش‌ها، به خوبی می‌توانید لکه‌های خشکی مزاحم روی پوست صورت خود را از بین برده و پوستی زیبا و نرمی داشته باشید.

روش های رفع خشکی پوست

 

روش های رفع خشکی پوست

خشکی پوست یکی از مهم ترین مشکلات پوست به حساب می‌آید که اگر درمان نشود می‌تواند مشکلات زیادی برای فرد ایجاد کند. روش‌های زیادی برای درمان خشکی پوست وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند در رفع خشکی موثر باشد.

  1. اجتناب از آب داغ: آب داغ یکی از مهم ترین دلایل ایجاد خشکی پوست است زیرا می‌تواند چربی طبیعی پوست شما را از بین ببرد. برای حمام کردن و شستن صورت توصیه می‌شود از آب ولرم استفاده نمایید.
  2. پاکسازی ملایم: برای جلوگیری از خشک شدن بیشتر پوست از یک پاک کننده ملایم و بدون عطر استفاده کنید زیرا به دلیل مواد بکار رفته در این پاک کننده‌ها، خشکی پوست شما تا حدی بهبود می‌یابد.
  3. روغن زیتون یا روغن نارگیل: روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا روغن نارگیل را به پوست خود بمالید. از اینها می‌توان به عنوان مرطوب کننده‌های طبیعی استفاده کرد.
  4. حمام بلغور جو دوسر: برای تسکین و مرطوب کردن پوست خشک، بلغور جو دوسر را می‌توانید استفاده کنید که نتایج قابل توجهی در درمان خشکی پوست بجا می‌گذارد.
  5. محافظت در برابر آفتاب: برای محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به خشکی پوست کمک کند.
  6. آلوئه ورا: از ژل آلوئه ورا خالص برای تسکین و مرطوب کردن پوست خشک یا تحریک شده استفاده کنید زیرا به دلیل خاصیتی که دارد می‌تواند در آبدار کردن پوست شما تاثیر مثبتی داشته باشد.
  7. محدود کردن زمان دوش گرفتن: بعضی از افراد مدت زمان زیادی را در حمام می‌مانند که این باعث می‌شود رطوبت پوست از بین برود. اگر با مشکلات پوستی دسته پنجه نرم می‌کنید بهتر است مدت زمان دوش گرفتن را به حداقل برسانید.
  8. اسیدهای چرب امگا 3: غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی چرب، دانه کتان و گردو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  9. لباس پنبه‌ای: از پارچه‌های قابل تنفس و طبیعی مانند پنبه استفاده کنید تا از تحریک جلوگیری کنید و به پوست خود اجازه تنفس دهید.
  10. با یک متخصص پوست مشورت کنید: اگر خشکی پوست شما ادامه دارد یا شدید است، برای مشاوره شخصی و گزینه‌های درمانی با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

رفع روش های خشکی روی پوست

رفع لکه های خشکی روی پوست

هنگامیکه شروع به درمان خشکی پوست کنید، لکه های ناشی از خشکی نیز به مرور زمان محو میشوند. البته برای تسریع در برطرف شدن این لکه های تیره و زبر روش هایی وجود دارد.لایه برداری پوست یکی از همین روش ها است که با برداشتن سلول های مرده تجمع یافته روی پوست خشک، موجب روشن تر شدن پوست می شود. برای از بین بردن لکه های تیره روی آرنج و یا زانوها یک قاشق جوش شیرین را با یک قاشق شیر ترکیب نموده و بر روی نواحی مورد نظر بگذارید و با کمک حرکت دورانی دست به صورت آهسته ماساژ دهید؛ پس از دو الی سه دقیقه پوست را بشویید. این کار را تا زمانی که لکه های محو شوند انجام دهید. ژل آلوئه ورا نیز به مرطوب شدن و روشن تر شدن پوست خشک و تیره کمک می کند.

یکی دیگر از مهم ترین مراحل از بین بردن لکه‌ های خشک روی پوست، آبرسانی مناسب است. با نوشیدن آب فراوان می‌توانید آب بدنتان را تامین کرده و پوستی نرم داشته باشید. این به مرطوب کردن پوست شما از درون کمک کرده و از خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری می‌کند.

برای مبارزه با لکه‌ های خشک روی صورت یا هر قسمت دیگری از بدن، مرطوب کردن بسیار مهم است. کرم‌ها یا لوسیون‌های آب‌رسانی را انتخاب کنید که حاوی موادی مانند هیالورونیک اسید یا  گلیسیرین هستند. اینها می‌توانند پوست خشک شما را عمیقاً تغذیه و دوباره پر کنند.

علاوه بر این، استفاده از یک مرطوب کننده در خانه می‌تواند با افزودن رطوبت به هوا، تفاوت قابل توجهی در جلوگیری از خشکی ایجاد کند. این به ویژه در ماه‌های زمستان مفید است، زمانی که گرمایش داخلی تمایل به از بین بردن رطوبت دارد.

از صابون‌ها یا پاک‌کننده‌هایی که ممکن است روغن‌های طبیعی پوست را که از قبل خشک شده‌اند بیشتر از بین ببرند، خودداری کنید. در عوض، محصولات بدون عطر را انتخاب کنید که به طور خاص برای پوست‌های حساس یا مستعد خشکی فرموله شده‌اند.

به طور کلی با رعایت موارد ذکر شده می‌توانید مراقب پوست خود باشید تا از آسیب‌های احتمالی و خشکی‌های مداوم در امان بمانید. توجه داشته باشید در صورت بروز هر مشکلی بهتر است با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

برای دریافت خدمات جوانسازی و استعلام جوانسازی پوست و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

 

منبع:

medicalnewstoday

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها