تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

علت تیرگی پوست در مردان

پوست مردان و زنان از لحاظ برخی ویژگی ها به صورت طبیعی و ذاتی تفاوت هایی دارند. رویش ریش و سبیل آشکارترین تفاوت پوست صورت مردان و زنان است. تفاوت در بافت پوست، ضخیم تر بودن، داشتن کلاژن بیشتر و تعریق بیشتر از دیگر تفاوت های پوست مردان با زنان هستند. در این میان رنگ پوست و تیره یا روشن بودن آن ارتباط چندانی با جنسیت ندارد اما آنچه که به نظر می رسد این است که اغلب مردان پوست تیره تری نسبت زنان دارند. برخی از دانشمندان بر این عقیده اند که چون بدن زنان برای بارداری و شیردهی نیاز بیشتری به جذب کلسیم و ویتامین دی دارد، در یک جامعه ی مشخص، پوست آنان نسبت به مردان روشن تر است تا بتواند ویتامین دی بیشتری را از نورخورشید جذب کند. به هر حال علت تیرگی پوست در مردان بیشتر به مسائل مراقبتی وعوامل محیطی ارتباط دارد.

آفتاب، علت اصلی تیرگی پوست در مردان

در جامعه ما اغلب کارها و فعالیت هایی که در محیط های باز و در معرض نور خورشید انجام می شوند بر عهده  مردان است و به عبارتی آن ها بیشتر از زنان درمعرض نور خورشید قرار می گیرند. از سوی دیگر مردان معمولا هنگام قرار گرفتن درمقابل نور خورشید پوشش و لباس کمتری بر تن دارند و بیشتر آن ها از کرم های ضدآفتاب هم استفاده نمی کنند. پس بنابراین طبیعی است که پوست آنان رنگدانه های بیشتری تولید کند و رنگ پوستشان تیره تر شود.

رفع تیرگی پوست

مردان نیز می توانند برای رفع تیرگی پوست خود یک سری اقدامات را انجام دهند. شستشوی روزانه و منظم پوست و استفاده از کرم های ضد آفتاب هنگام قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، اقدامات اولیه و اساسی برای تمیز نگه داشتن و روشنتر کردن پوست هستند. علاوه بر کرم ضد آفتاب استفاده از کلاه و لباس های پوشیده ترهم برای در امان ماندن از تابش نور خورشید مفید هستند. انجام همین مراقبت ها باعث می شود که رنگ پوست به مرور زمان روشن تر شود. اما چنانچه بخواهید روند روشن و شفاف شدن پوست سرعت بیشتری داشته باشد می توانید اقدامات دیگری مانند لایه برداری از پوست صورت و یا استفاده از کرم های روشن کننده پوست صورت را هم امتحان کنید. البته توجه داشته باشید هر روشی را که برای روشن شدن پوست به کار می برید،  استفاده از کرم ضد آفتاب الزامی است.

برای دریافت جوانسازی پوست  و استعلام جوانسازی پوست  و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

کلینیک تخصصی جوانسازی پوست ایران نوین

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها