آیا التهاب پوستی پس از لیزر موهای زائد ماندگار است؟

آیا التهاب پوستی پس از لیزر موهای زائد ماندگار است ؟

اشعه ی لیزر در درمان های پزشکی  کاربردهای بسیاری دارد ، یکی از کاربردهای لیزر در از بین بردن موهای زائد نواحی مختلف صورت و بدن می باشد . پزشک متخصص پوست و مو ، با توجه به نوع پوست و موی فرد به تنظیم طول موج دستگاه لیزر موجود می پردازد ، زیرا اشعه ی لیزر در افراد با پوست های مختلف ، تاثیرات متفاوتی نیز دارد و سعی بر این است که کمترین التهاب پوستی پس از لیزر موهای زائد در فرد ایجاد شود. جهت از بین بردن موهای زائد پس از بررسی وضعیت سلامت و سطح هورمون های فرد توسط پزشک متخصص پوست و مو ، با توجه به مقاومت موهای ناحیه ی مورد نظر ، طی 6 الی 10 جلسه لیزر درمانی ، موهای زائد به طور موثری از بین رفته و یا به صورت کرک و بسیار نازک در خواهند آمد . به منظور سوزاندن ریشه موهای زائد ، از بمباران فولیکول موها توسط اشعه ی لیزر استفاده می شود ، اشعه ی لیزر با جذب در ملانین سیاه رنگ موجود در فولیکول مو و ایجاد حرارت کنترل شده ای ، ریشه ی تمامی موهای زائد را طی جلسات لیزر درمانی می سوزاند . از انجا که تمامی موها در فاز رویشی قرار نداشته ، لازم است لیزر موهای زائد طی چندین جلسه با فاصله ی یک ماه انجام شود تا موهایی که در فاز استراحت قرار دارند ، وارد فاز رویشی شده و به طور موثری از بین روند .

التهاب پوستی پس از لیزر موهای زائد

بهترین کاندید جهت لیزر موهای زائد ، افراد دارای پوست روشن ، موی تیره و ضخیم هستند ، زیرا اشعه ی لیزر ضمن جذب در ملانین سیاه رنگ موجود در ریشه موها ، جذب ملانین موجود در پوست های تیره نیز می گردد ، لذا افراد با پوست تیره دچار تغییر رنگ و حتی سوختگی پوست می گردند . از جمله عوارض احتمالی لیزر موهای زائد ؛ تغییر رنگ پوست ، قرمزی و التهاب پوستی پس از لیزر موهای زائد می باشد . التهاب پوستی پس از لیزر موهای زائد عارضه ای موقتی و گذرا است که به دلیل حرارت تولید شده اشعه ی لیزر در ریشه ی مو ایجاد می گردد و ماندگاری آن در افراد مختلف از چند ساعت تا چند روز متفاوت بوده و پس از این مدت خود به خود برطرف خواهد شد ، همچنین فرد می تواند با استفاده از کمپرس سرد و  کرم های موضعی تجویز شده توسط پزشک متخصص به درمان سریع تر این التهاب پوستی کمک نماید . منبع: کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد ایران نوین