تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

قویترین دارو برای رشد مو

آیا با ریزش مو مواجه هستید؟ آیا موهای شما نازک تر شده است؟ نگران نباشید. موادی برای درمان ریزش مو وجود دارد که می تواند علاوه بر توقف روند ریزش مو، باعث رشد سریعتر موهای شما شده و استحکام و شفافیت سابق را به آنها باز گرداند. اگر با این مشکل مواجه بوده اید به طور قطع حتما به دنبال یافتن قویترین دارو برای رشد مو با گزینه های مختلفی روبرو شده اید.

 بهترین قرص برای رشد مو می تواند به تغذیه و تقویت مو های شما کمک نموده و باعث رشد سریعتر، محکم تر شدن، بلند تر شدن و ضخیم تر شدن آن ها شود. اثربخشی قرص برای رشد مو به صورتی مشخص می شود که علاوه بر کمک به رشد و استحکام موها، بر تقویت ناخن و پوست نیز اثر بگذارد.

[gravityform id=”2″ title=”true”]

انواع مکمل و قرص برای رشد سریع مو برای افرادی مناسب است که ریزش و یا نازک شدن تار مو را تجربه می‌کنند. البته استفاده از این قرص‌ها به منظور رشد و تقویت موهایی که در حال حاضر نیز شرایط قابل‌قبولی دارند؛ امکان‌پذیر است. با وجود فواید بی‌نظیر این مکمل‌ها و قرص‌های رشد مو بهتر است پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید و علت اصلی ریزش و ضعیف‌شدن موهای خود را جویا شوید. پس از ریشه‌یابی علل تضعیف موهای خود، به دنبال مصرف این قرص‌ها برای رشد و بازیابی سلامت آنها باشید. اگر می‌خواهید اطلاعات مفیدی درباره انواع قرص‌های رشد مو به دست آورید، با ادامه این مطلب همراه شوید.

کال تو اکشن

قویترین داروی رشد مجدد مو

این روزها با تغییر سبک زندگی، تغذیه نامناسب و استرس زیاد، ریزش مو به یکی از مشکلات اساسی برای همه تبدیل شده است. به همین دلیل نیز افراد بیشتری به دارو برای رشد موهای خود روی آورده‌اند و به همین منظور به پزشک مراجعه می‌کنند. این داروها در موارد بسیاری اثربخشی خوبی روی قطع ریزش و رشد مجدد موها داشته‌اند و استفاده از آنها می‌تواند سلامت را به موهای شما باز گرداند. اما قوی‌ترین دارو برای رشد مو چیست؟ در ادامه به برخی از این داروها اشاره خواهیم کرد. فراموش نکنید استفاده سر خود از داروهای رشد مو بدون بررسی پزشک ممکن است مشکلات دیگری را برای سلامتی بدن شما در پی داشته باشد. به همین دلیل پیش از مصرف این داروها حتماً با پزشک متخصص مشورت کنید.
ماینوکسیدیل: ماینوکسیدیل را می‌توان یکی از مؤثرترین و قوی‌ترین داروها برای رشد مو در نظر گرفت که تأییدیه FDA را نیز دارد. این دارو را هم آقایان و هم خانم‌ها برای قطع ریزش و رشد مجدد موهای خود مورد استفاده قرار می‌دهند. تحقیقات ثابت کرده ماینوکسیدیل بیشترین تاثیر را روی موهای افراد زیر چهل سال خواهد داشت.
فیناستراید: این دارو بیشتر برای آقایان و به منظور متوقف کردن ریزش با الگوی طاسی مردانه تجویز می‌شود. فیناستراید در واقع تولید هورمون‌هایی که به این نوع از ریزش می‌انجامد را در بدن متوقف می‌کند. این یکی از قوی‌ترین داروها برای رشد مو است که باید پس از تجویز پزشک مصرف شود.
بیوتین: بیوتین یکی از ویتامین‌های گروه B و ضروری برای رشد موها است. این ویتامین در زرده تخم‌مرغ، جگر، محصولات لبنی و غیره یافت می‌شود. اما قرص‌ها و مکمل‌های بیوتین را به عنوان قوی‌ترین دارو برای رشد موها می‌شناسند.

ویژگی های بهترین قرص رشد مو چیست؟

افراد ممکن است به دلایل مختلف مثل عدم تعادل هورمونی، استرس زیاد، مصرف برخی از داروها و عوامل وراثتی به ریزش مو دچار شوند. در مواجهه با چنین مشکلی همه به دنبال بهترین راه چاره می‌گردیم تا از ریزش موها جلوگیری کرده و در صدد بازیابی سلامت آنها برآییم. موهای سر، ابرو و مژه‌ها از مهم‌ترین دارایی‌های هر یک از ما محسوب می‌شوند، چرا که در ظاهر و زیبایی ما تاثیر بسزایی دارند.

یکی از بهترین راهکارها، استفاده از انواع داروها برای درمان ریزش و تقویت مو و ابرو می‌باشد. این داروها و مکمل‌ها معمولاً از ویتامین‌ها و مواد مغذی مثل بیوتین، فولیک‌اسید و ویتامین D تشکیل شده‌اند که نقش مهمی در سلامت موها ایفا می‌نمایند.
انواع دارو و قرص برای رشد سریع موها در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد که مواد لازم برای سلامت موهای شما را تامین می‌نمایند. این قرص‌ها و داروها در صورت استفاده مداوم و درست به شما کمک می‌کنند تا موهای سالم، درخشان، مستحکم و زیبایی داشته باشد. میزان اثرگذاری این داروها برای درمان ریزش و تقویت مو نیز معمولاً به عواملی همچون کیفیت و مصرف صحیح آنها بستگی پیدا می‌کند. در ادامه برخی از انواع این داروها برای رشد و تقویت مو و ابرو را معرفی خواهیم کرد.

انواع داروها برای درمان ریزش و تقویت مو  و ابرو 

افراد ممکن است به دلایل مختلف مثل عدم تعادل هورمونی، استرس زیاد، مصرف برخی از داروها و عوامل وراثتی به ریزش مو دچار شوند. در مواجهه با چنین مشکلی همه به دنبال بهترین راه چاره می گردیم تا از ریزش موها جلوگیری کرده و در صدد بازیابی سلامت آنها برآییم. موهای سر، ابرو و مژه ها از مهمترین دارایی های هر یک از ما محسوب می شوند، چرا که در ظاهر و زیبایی ما تاثیر بسزایی دارند. یکی از بهترین راهکارها، استفاده از انواع داروها برای درمان ریزش و تقویت مو و ابرو می باشد. این داروها و مکمل ها معمولا از ویتامین ها و مواد مغذی مثل بیوتین، فولیک اسید و ویتامین D تشکیل شده اند که نقش مهمی در سلامت موها ایفا می نمایند.
انواع دارو و قرص برای رشد سریع موها در داروخانه ها و فروشگاه ها به فروش می رسد که مواد لازم برای سلامت موهای شما را تامین می نمایند. این قرص ها و داروها در صورت استفاده مداوم و درست به شما کمک می کنند تا موهای سالم، درخشان، مستحکم و زیبایی داشته باشد. میزان اثر گذاری این داروها برای درمان ریزش و تقویت مو نیز معمولا به عواملی همچون کیفیت و مصرف صحیح آنها بستگی پیدا می کند. در ادامه برخی از انوع این داروها برای رشد و تقویت مو و ابرو را معرفی خواهیم کرد.

مولتی ویتامین ها

موهای سالم به سلامت شما بستگی دارد. در موارد سوء تغذیه یا اختلالات خوردن مواد خاص، موهای جدید ممکن است از فولیکول ها تولید نشوند. یک آزمایش خون از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند به تعیین اینکه آیا شما در مواد مغذی کمبود دارید یا خیر کمک کند.مولتی ویتامین روزانه تحت نظر پزشک توصیه میشود. موهای سالم نیاز به آهن، اسید فولیک برای رشد و ضخامت، تقویت دارند.

بیوتین یا ویتامین B

مواد مغذی محلول در آب است که به طور طبیعی در غذاها مانند آجیل، عدس و.. یافت می شود. اگر شما یک رژیم متعادل داشته باشید، بعید است که بیوتین کمی داشته باشید. در حالی که بیوتین باعث کاهش آنزیم ها در بدن شما می شود. در صورت مصرف مکمل های ویتامین B نباید بیوتین مصرف کنید، در صورتی که با هم ترکیب شوند، می توانند اثر بخشی یکدیگر را کاهش دهند.

بیوتین یا ویتامین B

قرص تقویت مو

اگر موهای شما ضعیف، شکننده، نازک و دچار ریزش شده، بدانید که افراد زیاد دیگری نیز احتمالاً با چنین مشکلی مواجه هستند. مردان و زنان در هر سنی ممکن است مشکل ضعیف‌شدن و ریزش موها را تجربه کنند. به همین دلیل نیز برخی از متخصصان در چنین شرایطی قرص‌ های تقویت مو را توصیه می‌کنند. انواع قرص تقویت مو وجود دارد که ترکیبات همه آنها متشکل است از مهم‌ترین ویتامین‌ها و مواد مغذی که مو برای ادامه حیات خود به آنها نیازمند است. خصوصاً وقتی دلیل ریزش موی شما بیشتر به تغذیه نامناسب مربوط می‌شود، استفاده از چنین مکمل‌ها و قرص‌هایی تاثیری چشمگیر برای تقویت موهای شما خواهد داشت.
موی هر فرد ممکن است بسته به عوامل ژنتیکی و جنس مو، مقاومت متفاوتی نسبت به دیگری داشته باشد. اما حتی اگر همین حالا هم موهای شما در شرایط سلامت قابل‌قبولی به سر می‌برد، باز هم استفاده از قرص برای رشد سریع موها و تقویت آنها می‌تواند به حفظ این سلامتی کمک شایانی نماید. ترکیبات موجود در این قرص‌ها نه تنها برای سلامت و تقویت مو، بلکه در موارد بسیاری برای سلامت پوست و ناخن‌ها نیز مناسب هستند. اما با این حال پیشنهاد می کنیم از متخصص پوست و مو مشورت بگیرید. برخی از پر طرفدار ترین و مفیدترین قرص‌های تقویت مو عبارت‌اند از:

قرص امگا 3 و امگا 6

امگا 3 و امگا 6 اسیدهای چرب ضروری هستند. این به این دلیل است که آنها نمی توانند توسط بدن انسان ساخته شوند. امگا 3 به التهاب بدن شما کمک می کند، از سوی دیگر، امگا 6 برای سلامتی کلی پوست مهم است که ممکن است برای پوست سر مفید باشد. روغن های گیاهی اساسا منبع امگا 6 هستند، در حالی که اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی یافت می شوند.

مینوکسیدیل موضعی

Minoxidil بهترین روش شناخته شده برای درمان ریزش مو است که توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است که در دسترس است. هنگامی که دوبار در روز به طور مستقیم به پوست سر اعمال شود، ممکن است به تدریج موهای ضخیم تر را در لکه های چشمی مشاهده کنید. این محصول بسته به ترجیحات شما به صورت مایع یا فوم در دسترس است. مینوکسیدیل می تواند تا 16 هفته طول بکشد تا اثر کامل داشته باشد. مهم این است که شما از محصول به طور پیوسته استفاده کنید، تحریک پوست سر و رشد مو ناخواسته در صورت و گردن برخی از عوارض جانبی احتمالی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قرص اسپیرنولاکتون

Spironolactone (Aldactone) برای افرادی که ریزش مو در تولید آندروژن دارند، تجویز می شود. در زنان، این دارو ممکن است به درمان ریزش مو در ارتباط با نوسانات هورمونی کمک کند. برای تعیین این پیش تعیین شده، آزمایش خون لازم است.

مقاله مرتبط: جلوگیری از ریزش مو

قرص فیناستراید

فیناستراید (Propecia) یک داروی ریزش مو است. این فقط برای مردان است بر خلاف درمان های موضعی مانند مینوکسیدیل، Propecia به عنوان یک قرص روزانه که مردان برای ریزش مو مصرف می نمایند. به علت عوارض جانبی جدی، زنان باید از این داروها اجتناب نمایند. (مخصوصا زنان باردار)

مقاله مرتبط: اوج ریزش مو در آقایان

کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروئیدها درمان های نسخه ای هستند که برای شرایط مرتبط با التهاب زمینه ای استفاده می شوند. گاهی اوقات، شرایط التهابی می تواند علائم مختلفی از قبیل ریزش مو را ایجاد کند.

ویتامین برای تقویت مو

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، تغذیه نقش پررنگی در سلامت موها ایفا می‌نماید. اگر در رژیم غذایی شما به میزان کافی ویتامین برای تقویت مو وجود داشته باشد، احتمال ضعیف‌شدن و ریزش آنها تا حد زیادی کاهش می‌یابد. یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از مواد مغذی برای سلامت کل بدن ضروری است و سلامت مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته باید در کنار مصرف انواع ویتامین برای تقویت مو همراه با رژیم غذایی، کارهای دیگری را نیز برای حفظ سلامت موهای خود انجام دهید، برای مثال بهتر است از وسایل و مواد حالت‌دهنده مو تا حد ممکن دور باشید و برای شستشوی آنها از شامپوی مناسب استفاده کنید.
برای‌آنکه مطمئن شوید در رژیم غذایی شما به میزان کافی ویتامین و مواد مغذی برای موها وجود دارد، می‌توانید بعد از مشورت با پزشک از مکمل‌های حاوی این دسته از ویتامین‌ها نیز بهره ببرید. اگر اخیراً احساس می‌کنید ریزش موهای شما از حالت طبیعی خارج شده و یا ریشه موهای شما ضعیف شده است، با انجام چند آزمایش ساده می‌توانید به کمبودهای احتمالی برخی از ویتامین‌ها در بدن خود پی ببرید و سپس مصرف این ویتامین‌ها را برای تقویت موها در برنامه غذایی خود بگنجانید. در ادامه درباره برخی از این ویتامین‌ها به‌اختصار توضیح خواهیم داد.

ویتامین برای تقویت مو

ویتامین های مورد نیاز برای رشد مو

داشتن تغذیه ی سالم و کاملی از گروه های مختلف غذایی علاوه بر تضمین سلامت فرد، از ایجاد عوارض و مشکلات بسیار در دو بافت بسیار حساس، پوست و مو جلوگیری می کند. در این میان ویتامین ها و مواد معدنی نقش بسیار مهمی در سلامت فرد برعهده دارند. هنگامی که بافت مو دچار عارضه ای چون ریزش مو می گردد، پزشک متخصص مو جهت درمان و احیای رشد مجدد آن، به تجویز داروهای موثر و تقویتی رشد مو می پردازد.

مقاله مرتبط: قیمت ویزیت بهترین دکتر ریزش مو در تهران

بهترین قرص رشد مو، قرص اکوفن می باشد که با ترکیبات بسیار مقوی خود و با تامین مواد معدنی موثر در ریزش مو، توانسته نتایج بسیار مثبتی را در جهت جلوگیری از ریزش مو و رشد سریع مو ایجاد نماید. این قرص دارای ویتامین ها و مواد کمیاب بسیاری مانند ویتامین ، B۶ ، B۸ ،PP ، زینک، منیزیم و اسپیرولین می باشد.

اثر ویتامین B بر رشد مو

ویتامین های B کمپلکس برای تنظیم متابولیسم و حفظ سیستم اعصاب مرکزی اهمیت دارند. همچنین این ویتامین ها برای سلامت پوست و مو ضروری هستند. برخی متخصصین تغذیه ادعا می کنند که برخی از ویتامین های پرکاربردتر گروه B مانند ویتامین B-۱۲ می تواند به استحکام و حالت پذیری مو کمک کند.

ویتامین B برای رشد مو

ویتامین B-complex شامل ویتامین  (تیامین)،  (ریبوفلاوین)،  (نیاسین)،  (پانتوتنیک اسید)،  (پایریدوکسین)،  (بیوتین)،  (فولات) و B۱۲| (کوبالامین) می باشد.

ویتامین ها باید ابتدا از طریق مواد غذایی جذب شوند. مواد غذایی حاوی ویتامین ب- کمپلکس شامل دانه ها، سبزیجاتی نظیر هویج، گل کلم و سبزیجات با برگ های سبز تیره، جگر گوساله و آبزیان، تخم مرغ، سویا، آجیل، حبوبات و آووکادو می باشند. ویتامین B۱۲ در فرآورده های لبنی و حیوانی یافت می شود. در صورتی که کمبود ویتامین B در بدن شما شدید بود، می توانید از قرص های حاوی این ویتامین نظیر اکوفن، فیناستراید و ماینوکسیدیل استفاده نمایید.

کدام قرص رشد مو حاوی ویتامین B-complex می باشد؟

قرص ها و ژل های مختلفی در داروخانه ها وجود دارند که به درمان ریزش مو کمک می کنند. در بیشتر آنها از ترکیبات قرص ماینوکسیدیل و کورتیکواستروئیدها استفاده می شود. برخی از تحقیقات و آزمایشات نشان می دهد که این قرص ها به توقف و درمان ریزش مو کمک می کند اما اثر چندانی در رشد دوباره مو پس از رفع ریزش مو ندارد. همچنین اثر قرص هایی نظیر فیناستراید نیز بر روی افراد بررسی شده است.

ویژگی های قرص اکوفن

درمان ریزش مو

● تحریک کننده ی رشد مو و ناخن

● غنی شده با پروتئین و ویتامین های مختلف

● افزایش مقاومت مو و ریشه ی مو

● بهبود جذب موثر آهن در بدن

● با افزایش ساخت کراتین موجب تقویت رشد مو و ناخن شده

● شامل پروتئین هیدرولیز شده ی گندم

از قرص آکوفن که به اشکال مختلفی چون پودر ، قرص و شامپو وجود دارد، جهت تقویت مو و ناخن به صورت مؤثر استفاده می شود.

بهتر است مصرف این قرص با مشورت پزشک انجام شود، نتایج حاصل از مصرف این دارو با توجه به دوز مصرف شدن از آن بعد از دو ماه نمایان خواهد شد.

داروی آکوفن، در درمان ریزش موی ارثی و ریزش مو در اثر برخی بیماری های خاص بی تاثیر است.

 قرص برای رشد سریع مو در یک هفته

اگر به دنبال یک قرص برای رشد سریع مو در یک هفته هستید، باید بگوییم موثر ترین قرص‌ها و داروها نیز برای اثربخشی نیاز به تداوم مصرف دارند. البته طبق تحقیقات، بیوتین یکی از مکمل‌ها و قرص‌هایی است که بعد از گذشت یک هفته تاثیرات مثبتی روی رشد موها خواهد داشت. اما این بدان معنا نیست که شما باید تنها یک هفته از این قرص برای رشد موهای خود استفاده کنید. موهای انسان به طور متوسط 1.2 سانتی‌متر در ماه رشد می‌کند. این پروسه خصوصاً برای افرادی که قصد بلندکردن موهای خود را دارند کمی زمان بر به نظر می‌رسد.
از طرفی این موها ممکن است حین پروسه رشد دچار مشکلاتی شوند که ضعیف‌شدن ریشه مو و در نتیجه ریزش آنها را در پی داشته باشد. در چنین شرایطی صحبت از درمان و استفاده از انواع ویتامین‌ها، مکمل‌ها و قرص‌ها به میان می‌آید. اما استفاده از این درمان‌ها چقدر زمان بر است؟ پزشکان معتقدند استفاده از مکمل، دارو و قرص برای رشد سریع مو در یک هفته را باید بیش از این مدت ادامه دهید تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید. دوره مصرف برخی از این ویتامین‌ها و قرص‌ها ممکن است تا ماه‌ها نیز طول بکشد. بنابراین؛ شما باید حین استفاده از قرص‌های رشد مو صبور باشید و درمان را تا جایی ادامه دهید که به میزان رشد و سلامت مناسبی برای موهای خود دست بیابید.

کلام آخر
این روزها افراد زیادی به دلایل متعدد درگیر مشکل ریزش مو و یا نازک شدن تار موهای خود هستند. در چنین شرایطی ویتامین‌ ها، مکمل‌ ها و قرص‌ های مو می‌توانند در قطع ریزش و رویش مجدد موها بسیار موثر باشند. بهترین قرص‌ های رشد مو معمولاً شامل ترکیبات موثری هستند که دلایل ریزش موهای شما را هدف قرار می‌دهند و در جهت بازیابی سلامت مو در بدن به فعالیت می‌پردازند. قوی‌ترین قرص‌ها برای تسریع رشد مو همچنین با مواد مغذی و ویتامین‌هایی نظیر امگا 6، ویتامین‌های گروه B مثل بیوتین و فولیک‌اسید همراه هستند.
ماینوکسیدیل یا مینوکسیدیل را نیز می‌توان یکی از قوی‌ترین داروهای رشد و تقویت مو در نظر گرفت. در نهایت فراموش نکنید تمام داروها، مکمل‌ها و قرص‌های مخصوص مو تا زمانی به حصول نتیجه مطلوب کمک می‌کنند که به‌صورت منظم و مداوم مصرف شوند. برای استفاده از هر نوع دارویی برای قطع ریزش مو بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

منابع:

hims

webmd

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها