تغییر تفاوت ماست!

پاسخگویی24 ساعته

معایب درمان های خانگی قارچ پوستی

قارچ پوستی نوعی عفونت رایج است که توسط انواعی از قارچ های مضر بر روی پوست ایجاد می شود. محیط های گرم و مرطوب برای رشد و تکثیراین قارچ ها ایده آل است؛ از این رو در برخی نواحی پوست بدن که چنین شرایطی مهیا می شود، این عفونت ها بیشتر به چشم می خورند. پوست سر، ناخن، پا، دست و کشاله ی ران از جمله نواحی هستند که قارچ پوستی به آن ها تمایل بیشتری نشان می دهد. احساس خارش و سوزش، پوسته پوسته شدن، ایجاد جوش های قرمز و ریزش مو از شایع ترین علائم این عارضه هستند که البته بنا به محل ایجاد عفونت ممکن است علائم دیگری هم بروز یابد. جهت درمان قارچ های پوستی یک سری روش های خانگی وجود دارد که تا حدودی تاثیرات مثبتی در از بین بردن قارچ ها دارند اما به هر حال این روش ها خالی از عیب نیستند.

عفونت قارچی پوست

روش های خانگی درمان عفونت قارچی پوست

فرقی نمی کند که از چه روشی می خواهید قارچ ها را از بین ببرید، خشک کردن نواحی از بدن که غالبا مرطوب باقی می مانند از جمله پا ها، کشاله ی ران، پوست و موی سر برای جلوگیری از ایجاد یا گسترش قارچ پوستی بسیار ضروری است. در بین روش های خانگی درمان عفونت های قارچی استفاده از سرکه سیب که حاوی ترکیبات ضد عفونی کننده ی قوی است، جایگاه ویژه ای دارد. برای استفاده از این ماده ابتدا پوست خود را با آب و صابون کاملا تمیز نموده و پس از خشک کردن آن، بوسیله ی یک توپک پنبه ای سرکه را به محل مورد نظر بمالید و برای اثر بخشی بهتر آن جا را چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. روغن درخت چای، زردچوبه، ژل آلوئه ورا، روغن لیمو علفی، پودر شیرین بیان و بسیاری مواد طبیعی دیگر نیز برای درمان قارچ های پوستی مفید هستند.

قارچ پوستی

عوارض و معایب روش های سنتی بهبود قارج پوستی

روش های خانگی و سنتی معایب خاص خود را دارد و حتی در مواردی ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشند. اگر بخواهیم به معایب مهم روش های خانگی و سنتی اشاره کنیم، اول از همه باید بگوییم که میزان اثربخشی روش های طبیعی و خانگی برای درمان انواع قارچ های پوستی خیلی مشخص نیست و نمی توان انتظارزیادی از آن ها داشت. دیگر عیب روش های خانگی این است که بسیاری از افراد آشنایی کاملی با دستورالعمل های سنتی ندارند و آن ها را به شیوه های غلطی اجرا می کنند. از عوارض این گونه روش ها هم می توان به واکنش های آلرژیک برخی افراد به مواد مورد استفاده اشاره نمود. توصیه می شود چنانچه حین انجام روش های خانگی دچار حساسیت های پوستی و … شدید درمان مربوطه را قطع کنید؛ همچنین در صورت عدم نتیجه گیری طی دو هفته درمان خانگی حتما به پزشک مراجعه کنید.

برای دریافت جوانسازی پوست و استعلام جوانسازی پوست و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

اشتراک‌گذاری