علائم و درمان اناژن افلوویوم در مردان

علائم و درمان اناژن افلوویوم در مردان

هر فردی با توجه به تاثیر مو در زیبایی خواستار مویی سالم و پر پشت می باشد اما گاهی برخی از افراد مخصوصا مردان به الگوهای مختلف ریزش مو دچار می شوند و در سنین جوانی ریزش مو را تجربه می نمایند و ریزش مو در مردان بیشتر به علت وجود آندروژن های ارثی رخ می دهد  و ما در اینجا خواهیم دید علائم و درمان اناژن افلوویوم در مردان چیست.

اناژن افلوویوم

اناژن افلوویوم نوعی از ریزش مو می باشد که در مردان شایع تر از زنان می باشد و طی آن موها پس از ظاهر شدن علائمی طی چند روز و چند هفته دچار ریزش شدید و بدون باز گشت می شوند و در این اختلال آسیب جدی به ریشه مو وارد می گردد . درصد بالایی از مردان قبل از رسیدن به سن میانسالی و در همان دوران جوانی نازک شدن مو را تجربه می نمایند و پس از نازک شدن و کم پشتی موها ریزش ان طی چند ماه به اوج خود می رسد و آنها درصد بالایی از موهای جلوی سر خود را تا ناحیه وسط سر از دست می دهند.

درمان اناژن افلوویوم در مردان

ریزش مو در مردان که اغلب به دلیل یک صفت ژنتیکی که از پدر و مادر به آنها به ارث می رسد ایجاد می گردد و منجر به ریزش موی شدید اناژن  افلوویوم در آنها می گردد گر چه بر سلامت جسم تاثیری ندارد اما باعث تغییر ظاهر مردان می گردد و گر چه روشی جهت پیشگیری ان وجود ندارد اما در هنگام بروز اولین نشانه های آن مردان می توانند با مراجعه به متخصص از مصرف محلول ماینوکسیدیل و قرص فیناستراید و درمان های تخصصی مانند پی آر پی و مزوتراپی جهت کاهش و کنترل ریزش موی خود استفاده نمایند. بسیاری از مردانی که دچار ریزش موی ژنتیک می گردند به دلیل عدم برگشت موها مجبور به کاشت مو می شوند و کاشت مو در این افراد تنها روش رفع دائمی طاسی ایجاد شده در سر می باشد که کاشت مو نیز خود امری تخصصی می باشد و شرایط خاص خود را می طلبد. آناژن افلوویوم ریزش موی ناگهانی و سنگین می باشد که بیشتر در مردان ایجاد می گردد و منجر به ایجاد طاسی با الگوی مردانه خواهد شد و گر چه روشی جهت جلوگیری از این نوع ریزش در حال حاضر وجود ندارد اما در صورتی که مردان علائم این نوع ریزش را در خود مشاهده نمایند می توانند با استفاده از درمان های تخصصی به کنترل آن بپردازند. کلینیک تخصصی تقویت مو ایران نوین