تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

آیا ریزش موی بدن خطرناک است؟

در برخی افراد موی بدن شروع به ریزش می کند و از آنجا که همواره عارضه ی ریزش مو ، یک عارضه ی نگران کننده است، در همین راستا در این مقاله بررسی می کنیم که آیا ریزش موی بدن خطرناک است؟ به طور کلی موهای نواحی مختلف بدن نظیر ؛ ریش ، سبیل ، ابرو ، مژه ، دست ها ، ساق پا ، سینه و … ممکن است دچار ریزش شوند که این عارضهمی تواند به صورت کامل یا به صورت ناحیه ای رخ دهد ، مخصوصا اگر ریزش مو ناحیه ی ریش و سبیل در مردان را درگیر نماید، به شکل کاملا آزار دهنده و در نظر مردم به صورت یک بیماری جلوه خواهد کرد.

[gravityform id=”2″ title=”true”]

دلایل ریزش مو

ریزش مو ممکن است در ناحیه سر و دیگر قسمت‌های بدن و به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. همچنین ریزش مو در سر و بدن تنها مختص آقایان نیست و زنان نیز دچار این مشکل می‌شوند. دلایل ریزش مو گاهی طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، گاهی خود به خود از بین ‌می‌روند، اما در برخی موارد نیز حتماً باید برای درمان به پزشک مراجعه کنید. اگر اخیرا دچار این مشکل شده‌اید، شناخت دلایل ریزش مو‌ها به شما کمک می‌کند تا درک بهتری پیدا کرده و برای درمان آن تصمیم مناسب‌تری بگیرید. در ادامه به برخی از مهمترین علل ریزش مو، چه در خانم‌ها و چه در آقایان، اشاره می‌کنیم:

  •         ژنتیک
  •         افزایش سن
  •         بیماری آلوپسی
  •         درمان برخی از بیماری‌ها مثل سرطان
  •         استرس و فشار‌های روحی
  •         عدم تعادل هورمونی
  •         بارداری
  •         آسیب فولیکول‌های مو
  •         بیماری تیروئید و دیگر بیماری‌هایی که با عدم تعادل هورمونی مرتبط هستند
  •         کمبود ویتامین در بدن و عدم تغذیه مناسب
  •         مصرف برخی از انواع دارو‌ها

هر یک از این دلایل ممکن است نوع متفاوتی از ریزش مو را در پی داشته باشند. در کل بهتر است ریزش مو‌ها در بدن را جدی بگیرید و پس از ریشه‌یابی دلایل آن، در صدد درمان برآیید.

علت و درمان ریزش موی بدن

ریزش موی بدن می تواند در اثر عوامل مختلفی نظیر ؛ بیماری خود ایمنی طاسی سکه ای، کاهش گردش خون ، اختلالات هورمونی ، استرس و تنش های عصبی ، تغذیه ناکافی و ناسالم ، شیمی درمانی ، بروز برخی بیماری ها ، مصرف برخی داروهای خاص و … در نواحی بدن ایجاد شود و در فرد نگرانی شدیدی ایجاد کند . به منظور درمان ریزش موی بدن با مراجعه به پزشک متخصص پوست و مو ، ابتدا باید با بررسی وضعیت ریزش مو در ناحیه ی مورد نظر ، علت ریزش مو به درستی تشخیص داده شود تا درمان موثر و کارآمد نیز اعمال گردد ، زیرا درمان بدون تشخیص بی فایده خواهد بود و امکان ریزش مجدد مو در هر ناحیه ای وجود خواهد داشت.

برخی از انواع ریزش موی بدن نگران‌کننده هستند و باید به درمان ریشه‌ای آن بپردازید. اما فراموش نکنید تشخیص علت و درمان ریزش موی بدن تنها از عهده یک متخصص و پس از انجام آزمایشات گوناگون بر می‌آید. اگر دلیل ریزش موی بدن یک بیماری باشد، نباید برای پیگیری و درمان به موقع سهل انگاری کنید. چرا که ممکن است عدم درمان به موقع ریزش مو را تشدید نماید و همچنین سلامت عمومی بدن شما را به خطر بیاندازد.

خطرات ریزش مو در بدن

هنگامی موی بدن شروع به ریزش می کند ، این خود نشانه و علامتی از وجود اختلال یا بیماری در عملکرد سیستم داخلی بدن می باشد ، از این رو می توان گفت که ریزش موی بدن خطرناک بوده و با مراجعه به پزشک متخصص با ریشه یابی علت ریزش مو ، باید به درمان به موقع ، اصولی و سریع ریزش موی بدن اقدام نمود.

اکثر بیماری‌هایی که ریزش موی بدن را در پی دارند باید سریع و به موقع درمان شوند. شاید ریزش مو‌ها در نگاه اول طبیعی به نظر برسد، اما خطرات ریزش مو در بدن در واقع به بیماری و یا مشکلی که باعث بروز آن شده ربط دارد. به عبارت دیگر، در اغلب موارد ریزش مو تنها یکی از علائم وجود مشکل در سلامت انسان محسوب می‌شود و با درمان مشکل به صورت ریشه‌ای ریزش موی بدن نیز برطرف خواهد شد.

کدام ریزش مو خطرناک است؟

کدام ریزش مو خطرناک است؟

خیلی مواقع ریزش مو مشکل خطرناکی به نظر نمی‌رسد و آن را جدی نمی‌گیریم. با این وجود برخی از انواع ریزش‌ها دلایل ریشه‌ای دارند که باید درمان شوند. اما کدام ریزش مو خطرناک است؟ معمولا ریزش‌هایی نگران‌کننده هستند که به دلیل تغییرات غیر عادی در داخل بدن اتفاق می‌افتند. گاهی اوقات می‌توان ریزش مو را به عنوان یک علامت هشدار در نظر گرفت که نشان از بروز مشکلی جدی دارد. بله، تمامی انواع ریزش مو در نتیجه افزایش سن و عومل وراثتی نیستند و گاهی باید برای برطرف کردن آن پیگیر باشید. در ادامه به برخی از انواع ریزش مو اشاره می‌کنیم که خطرناک هستند.

  •         ریزش مو به دلیل بیماری سلیاک
  •         سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی
  •         بیماری‌های تیروئیدی
  •         لوپوس اریتماتوز سیستمیک
  •         سندرم کوشینگ

کلام آخر

برخی از افراد در مقطع زمانی خاصی دچار ریزش مو در نواحی مختلف بدن خود می‌شوند. ریزش موی بدن دلایل مختلفی، از جمله بیماری سرطان، تیروئید، عوامل ژنتیکی، اختلالات هورمونی و تنش‌های عصبی دارد. در این صورت ریزش مو بدن نگران‌کننده است و به عنوان یک علامت هشدار پدیدار می‌شود. بنابراین وقتی با ریزش مو، خصوصا ریزش مو سکه‌ای، مواجه می‌شوید، بهتر است هر چه سریعتر به پزشک مراجعه و علت را ریشه‌یابی کنید. در چنین شرایطی اغلب با برطرف شدن علت، ریزش مو در نواحی مختلف بدن نیز برطرف خواهد شد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها