درمان و علل شل شدن پوست سر

درمان و علل شل شدن پوست سر

همانگونه که پوست صورت و بدن به دلایل مختلفی دچار مشکل می گردد پوست سر نیز تحت تاثیر عوامل محیطی و آلودگی دچار مشکل خواهد شد و ممکن است شل و افتاده گردد اما  درمان و علل شل شدن پوست سر  چگونه می باشد.

شل شدن پوست سر

پوست سر نیز مانند پوست صورت و بدن تحت تاثیر عوامل محیطی ، بالا رفتن سن، بیماری ،  آلودگی و عفونت های فولیکول مو دچار شل شدگی می شود که این افتادگی تا نواحی پشت سر و پشت گردن ادامه خواهد داشت، مشکلات پوستی سر مانند افتادگی و شل شدگی آن و یا عفونت ها به دلیل تاثیر در فولیکول مو ممکن است باعث ریزش موها شوند بنابراین باید به موقع تشخیص و درمان شوند.

علت شل شدگی پوست سر

تمام عواملی که باعث شل شدگی پوست صورت و بدن می شوند مانند بالا رفتن سن، تغذیه نامناسب و اشعه مستقیم آفتاب بر استحکام پوست سر نیز تاثیر دارند و باعث ایجاد حالت غیر طبیعی شل شدگی پوست سر می شوند که برای رفع این مشکل و جلوگیری از ریزش موها باید به پزشک جهت درمان مناسب مراجعه گردد.

درمان شل شدگی پوست سر

هنگامی که پوست سر دچار شل شدگی گردد درمان های موضعی در مورد آن کارایی چندانی نخواهد داشت اما درمان های تزریقی مانند مزوتراپی که در آن با استفاده از تزریق مواد مورد نیاز پوست مانند ویتامین ، پروتئین و مواد معدنی و انواع داروها به پوست توسط سوزن های ریزی تزریق می گردد استحکام و اثر بخشی سریعتری بر روی پوست خواهد داشت و پوست به حالت دوام خود باز خواهد گشت. شل شدن پوست سر گر چه در موارد بسیار کمی رخ می دهد اما درمان به موقع آن و شناخت علت وقوع شدگی پوست در این ناحیه از ریزش موی سر که از تبعات این مشکل می باشد جلوگیری خواهد نمود و افرادی که دچار این مشکل می شوند باید نسبت به تغییر الگویی تغذیه خود اقدام کنند و مواد غذایی سرشار از ویتامین و پروتئین را در رژیم فعلی خود جایگزین نمایند و از میوه ها و سبزیجات که سرشار از آب و آنتی اکسیدان ها می باشند و با مصرف آنها بهتر جذب بدن می گردند از بروز مشکلات بیشتری در پوست سر خود جلوگیری به عمل بیاورند. کلینیک تخصصی تقویت مو ایران نوین