عوارض ماینوکسیدیل و تاثیر بر جوش های صورت

عوارض ماینوکسیدیل و تاثیر بر جوش های صورت

یکی از فرآورده های دارویی پرمصرف در حوزه ریزش مو محلول ماینوکسیدیل می باشد که برای درمان ریزش مو و پرپشت کردن مو تجویز می گردد اما این دارو نیز مانند هر داروی دیگری با  مصرف آن عوارضی را ایجاد می نماید حال باید دید عوارض ماینوکسیدیل و تاثیر بر جوش های صورت چیست.

عوارض  زدن ماینوکسیدیل

مصرف محلول ماینوکسیدیل در اغلب بیماران موجب ایجاد التهاب و خارش و تحریک پوست  می شود که در صورتی که این التهاب برطرف نگردد و پوست سر پوسته پوسته شود باید مصرف دارد قطع گردد و در مورد ادامه مصرف دارو و می ان مصرف با پزشک مشورت گردد، هرچه غلظت محلول ماینوکسیدیل بیشتر باشد به طبع عوارض آن نیز بیشتر خواهد بود، مصرف ماینوکسیدیل در پوست سر خانم ها ممکن است باعث پرمویی صورت آنها نیز شود و خانم ها بیشتر از آقایان دچار سرگیجه و کاهش فشار خون شوند ، افرادی که با مصرف ماینوکسیدیل ۵ درصد دچار  حساسیت شوند می تواند از محلول ۲ درصد که غلظت کمتری دارد استفاده کنند.

تاثیر ماینوکسیدیل بر جوش صورت

افرادی که در پوست صورت خود جوش دارند در هنگام مصرف محلول ماینوکسیدیل باید توجه  نمایند که محلول به جوش ها برخورد نداشته باشد و آقایانی که جوش صورت دارند برای استفاده از محلول در ریش خود باید تا برطرف شدن جوش ها صبر نمایند زیرا به دلیل وجود الکل در محلول ماینوکسیدیل ممکن است جوش ها دچار التهاب و سوزش شوند و با این کار جای جوش در صورت باقی بماند. گر چه رایج ترین عوارض مصرف داروی ماینوکسیدیل ایجاد خارش و التهاب در ناحیه تحت درمان می باشد اما نگرانی عمده ای که مخصوصا در خانم ها نسبت به مصرف این دارو وجود دارد احتمال رشد ناخواسته مو در نواحی دیگر بدن مخصوصا صورت می باشد. افرادی که به رنگ کردن مو حساسیت دارند و یا سابقه آلرژی دارند به دلیل عوارض ماینوکسیدیل که مربوط به مواد تشکیل دهنده آن که  پروپیلن گلیکول  می باشد نباید از این محلول برای درمان ریزش موی خود در نواحی سر و ابرو استفاده کنند زیرا سابقه آلرژی داشتن بیمار عوارض استفاده از محلول را در بیمار چندین برابر افزایش خواهد داد. کلینیک تخصصی جوانسازی پوست ایران نوین