علت ، علائم و عوارض استریا در مردان چیست؟

علت ، علائم و عوارض استریا در مردان چیست؟

ترک های پوستی همانطور که در زنان به دلیل بارداری و یا چاقی در نقاط مختلف بدنشان مانند شکم ، پهلو ، ران و سینه ایجاد می گردد در مردان هم به دلایل مختلفی ایجاد می گردند ، این ترک ها و خطوط که ظاهری شبیه به خط راه راه دارند به طور غیر طبیعی در پوست ایجاد می شوند و زیبایی پوست را با ایجاد تغییر رنگ از بین می برند اما علت ، علائم و عوارض استریا در مردان چیست.

استریا در مردان

استریا در مردان نیز مانند زنان به دلیل  کشیده شدن بیش از حد  پوست ایجاد می گردد و این خطوطی که در اثر کشیدگی پوست ایجاد می شوند در مردان در نواحی شکم ، پهلو و ران و بازوها نیز ایجاد می شوند .

علت ایجاد استریا در پوست

وجود کلاژن و الاستین در لایه درم پوست موجب می گردد تا پوست حالت کششی و ارتجاعی داشته باشد اما  هنگامی که پوست بر اثر بارداری یا افزایش و کاهش وزن در مردان یا افزایش حجم ناگهانی عضلات دچار کشش می گردد الیاف کلاژن درم پوست از هم جدا می شوند و در پوست التهاب ایجاد می گردد و در نتیجه پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و به رنگ قرمز یا بنفش و صورتی تغییر رنگ پیدا می کندو بعد از مدتی که التهاب پوست فروکش کرد به حالت سفید و نازک در خواهد آمد و چروکیده می شود. [caption id="attachment_13932" align="aligncenter" width="600"] استریا در مردان[/caption]

علت ، علائم و عوارض استریا در مردان

از علل ایجاد استریا و خطوط ترک در مردان چاقی و لاغری ، مصرف برخی کرم ها، تغییرات هورمونی بلوغ  و  افزایش حجم عضلات بر اثر ورزش  می باشد این خطوط که به صورت موازی و به رنگ های قرمز و بنفش ایجاد می شوند و با گذشت زمان به رنگ سفید متمایل می شوند گاهی پوست را دچار خارش می نمایند و بر اثر خارش زیاد پوست ممکن است دچار زخم  یا بریدگی شود اما در اکثر اوقات این ترک ها به جز تغییر رنگ هیچ علایم دیگری ندارند. افرادی که بخواهند دچار استریا نگردند باید از افزایش و کاهش سریع وزن خود جلوگیری نمایند تا پوست فرصت کافی برای تطابق با شرایط جدید را داشته باشد اما گاهی به دلیل بارداری در زنان و افزایش حجم ماهیچه ها در بدن مردان این امر اجتناب ناپذیر می باشد که برای درمان به موقع افرادی که دچار استریا شده اند باید در همان مراحل اول تغییر رنگ پوست به متخصص پوست مراجعه نمایند یا درمان های خانگی را با استفاده از ماساژ پوست با روغن های گیاهی شروع کنند. استریا در مردان معمولا با واکنش کمتری نسبت به زنان مواجه می شود  و درمان آن دیرتر صورت می گیرد و به همین دلیل درمان های استریا که به رنگ سفید تغییر پیدا کرده اند با پاسخ ضعیف تری از بدن مواجه خواهد شد. کلینیک تخصصی جوانسازی پوست ایران نوین