تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

خطرات و عوارض ساکشن چربی زیر شکم

ساکشن شکم چیست؟

اگر شما نیز با چربی‌های اطراف شکم مواجه و درگیر هستید، باید بدانید افراد زیادی مشکل مشابه شما را دارند. در چنین شرایطی به فکر راه‌های مختلف برای لاغری می‌افتید، مثل ساکشن شکم. اما آیا می‌دانید ساکشن شکم چیست و چگونه انجام می‌شود؟ ساکشن شکم یکی از انواع جراحی‌ زیبایی بدن است که انباشت چربی در این ناحیه از بدن را هدف قرار می‌دهد. افرادی که تحت عمل جراحی ساکشن شکم قرار می‌گیرند معمولا پس از چند روز به زندگی نرمال خود باز می‌گردند. نتایج این جراحی نیز برای مدت زمان زیادی ماندگار است و در صورت مراقبت‌های صحیح، چربی‌های شکم به حالت قبل باز نمی‌گردند.
در پروسه ساکشن شکم چربی‌ها و بافت اضافی پوست در ناحیه شکم و پهلو‌ها برداشته می‌شود تا ظاهری جوان، خوش فرم و بدون سلولیت پیدا کند. همانطور که از نام آن پیداست، در این روش جراحان از تکنیک مکش برای تخلیه چربی‌های زائد استفاده می‌کنند. البته عمل لیپوساکشن برای نواحی دیگر بدن مثل باسن، بازو و ران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آنکه بهترین نتیجه را از پروسه ساکشن شکم بگیرید، باید به یک کلینیک معتبر، مثل کلینیک ایران نوین، مراجعه کنید و از تیم مجرب جراحان کمک بگیرید.

[gravityform id=”2″ title=”true”]

عوارض ساکشن شکم چیست؟

چربی جمع شده در زیر پوست شکم از جمله چربی های اضافی است که از بین بردن آن تاثیر زیادی تناسب اندام و احساس رضایت فرد از اندام خود دارد. به کمک روش های مختلف پیکرتراشی نظیر؛ لیپوساکشن، لیپوماتیک،  لیپولیز و… می توان در کوتاه ترین زمان ممکن به لاغری موضعی در ناحیه شکم پرداخت اما همان طور که روش های ساکشن چربی مزیت های خاص خود را دارند؛ این روش ها با خطرات و عوارض همراه هستند که در این مقاله به بررسی عوارض ساکشن شکم و چربی زیر شکم و خطرات آن پرداخته شده است.

مثل هر عمل جراحی دیگری، ساکشن شکم نیز ممکن است با عوارض و خطراتی همراه شود، خصوصاً اگر پزشک و تیم جراحی مهارت لازم را برای انجام این کار نداشته باشند. پیش از هر چیز باید بگوییم برای عمل ساکشن در اغلب موارد فرد را بیهوش می‌کنند. یعنی شما هیچگونه دردی را حس نخواهید کرد. اما احساس درد بعد از به هوش آمدن و جراحی کاملا طبیعی خواهد بود. پس از عمل لیپوساکشن، شاید نیاز داشته باشید یک یا دو شب در بیمارستان تحت نظر باشید. به طور کلی عوارض ساکشن شکم شامل مواردی که در ادامه مطرح می‌کنیم می‌شوند:
· خطرات مرتبط با بیهوشی
· کبودی و تغییر رنگ موقت پوست
· تغییر حس لامسه در ناحیه شکم
· تغییر بافت نواحی داخل شکم مثل عروق خونی و ماهیچه‌ها
· عفونت و عدم بهبود زخم
· تورم و تجمع مایعات در ناحیه شکم
البته فراموش نکنید این عوارض همگی احتمالی هستند. به عبارت دیگر، با عمل جراحی صحیح و مراقبت های پس از عمل احتمال وقوع عوارض ساکشن شکم تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

ساکشن چربی زیر شکم

در رابطه با ساکشن چربی زیر شکم می توان عنوان نمود که در کلیه روش های ساکشن چربی نظیر لیپوساکشن، لیپوماتیک،  لیپولیز، با ایجاد بیحسی موضعی ، لوله ی بسیار باریکی به نام کانولا به زیر پوست وارد می شود و با برخورد به چربی ها از طریق ایجاد مکش، لرزش، سوزاندن توسط اشعه و یا تابیدن امواج مافوق صوت موجب شکستن پیوند چربی ها شده و در نهایت چربی مایع شده توسط مکش دستگاه از بدن ساکشن خواهد شد.

کاهش چربی موضعی شکم طی یک جلسه، عدم نیاز به جراحی و بیهوشی، عدم نیاز به بخیه، بهبودی سریع، عدم نیاز به استراحت مطلق و … انجام می شود که از جمله مزیت های استفاده از روش های مختلف ساکشن چربی زیر شکم می باشد. مشکلات نادر که به طور بالقوه در هر جراحی اتفاق می افتد عبارتند از عفونت، خونریزی، زخم های پوستی و آسیب عصبی،تکنیک Tumescent این خطرات را به حداقل می رساند. همانند هر عمل جراحی، لیپوساکشن با برخی از عوارض جانبی مانند کبودی، تورم و بی حسی موضعی همراه است.

خطرات و عوارض بعد از ساکشن چربی زیر شکم

در کلیه روش های ساکشن چربی زیر شکم اگر تفاوت هایی در نحوه ی از بین بردن چربی های موضعی شکم وجود دارد، اما در برخی موارد در صورت عدم مهارت و تجربه ی کافی پزشک معالج، با عوارض ساکشن شکم و خطراتی همراه خواهد که عبارتند از:

  • ورم و کبودی
  • جمع شدن مایع زیر پوست
  • عفونت
  • افتادگی و شل شدن پوست
  • خونریزی شدید
  • حساسیت به ماده ی بی حس کننده ی موضعی
  • نیاز به درمان تکمیلی
  • عدم قرینگی شکم
  • تغییر در حس پوست شکم
  • آسیب به رگ های خونی و اعصاب

شایع ترین علل مرگ و میر ناشی از لیپوساکشن عبارتند از: 

ریوی (لخته شدن خون در ریه) ، عفونت، آسیب به دستگاه های شکمی (کبد، روده) یا ریه ها، و واکنش های دارویی و عوارض جانبی بیهوشی برخی عوارض ساکشن چربی شکم نظیر ؛ ورم و کبودی از جمله عوارض رایج و موقتی روش های ساکشن چربی  هستند که بدون هیچ گونه اقدامی برطرف خواهند شد اما برخی عوارض نظیر عفونت که جهت برطرف شدن به مصرف آنتی بیوتیک به مدت چند هفته نیاز خواهد داشت و عوارض دیگر نظیر جمع شدن مایع در زیر پوست با پوشیدن گن مخصوص می توان از آن جلوگیری کرد که در صورت بروز چنین عارضه ای نیز ، به کمک یک سرنگ ساده می توان مایع را از زیر پوست خارج نمود.

زمانی که افراد دارای خصوصیات زیر باشند نمی توانند عمل لیپوساکشن را انجام دهند:

  1. هنگامی که بیمار بیش از حد چاق نیست
  2. زمانی که بیمار لیپوساکشن بیش از حد در روز را نداشته باشد
  3. بیمار دیگر روش جراحی غیر مرتبط (جراحی سینه، چهره سازی، هیسترکتومی، و غیره) در همان روز را نباید داشته باشد استفاده از بیهوشی عمومی یا آرامبخش IV برای لیپوساکشن ممکن است یک بیمار یا یک جراح را برای انجام مصرف بیش از حد تحریک کند. هر دو (بیمار و جراح) باید آگاه باشند که جراحی بیش از حد در یک روز ممکن است خطرناک باشد.

اما به طور کلی می توان متذکر شد که مهارت، تجربه و تخصص لازم و کافی پزشک معالج در دستیابی به نتایج مطلوب با کمترین عوارض ممکن، بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

سخن پایانی
ساکشن شکم و یا لیپوساکشن یکی از جراحی‌های زیبایی پر طرفدار محسوب می‌شود که طی آن جراح چربی اضافه نواحی شکم و پهلو را با استفاده از تکنیک مکش تخلیه می‌کند. افرادی که از چاقی رنج می‌برند و نمی‌توانند از طریق رژیم‌های لاغری و ورزش چربی‌های ناحیه شکم را آب کنند معمولا به سراغ عمل ساکشن شکم ‌می‌روند. لیپوساکشن البته برای نواحی مختلف بدن مثل بازو و باسن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مثل هر عمل جراحی دیگری ساکشن شکم نیز ممکن است با عوارض و خطراتی همراه باشد. برخی از عوارض ساکشن شکم عبارت‌اند از عفونت، تغییر حس لامسه در پوست شکم، کبودی پوست، تورم و تجمع مایعات. برای جراحی ساکشن شکم باید همیشه بهترین جراحان و بهترین کلینیک را انتخاب کنید تا از خطرات و عوارض احتمالی در‌امان بمانید.

برای دریافت مشاوره تناسب اندام و استعلام هزینه تناسب اندام و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

منبع:
healthline

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها