کچلی اره اتا درمان دارد

کچلی اره اتا درمان دارد

ریزش مو انواع مختلفی دارد و با توجه به آن ممکن است فردی که دچار کچلی شده است علائم مختلفی را مشاهده کند اما در هر صورت تفاوتی ندارد که ریزش مو از چه نوعی باشد چون در هر صورت زیبایی فرد در اثر این مشکل کاهش میابد و روحیه ی خود را از دست میدهد.معمولا اکثر افراد در اولین برخورد خود با کچلی روحیه ی خود را به شدت از دست میدهند و نمیتوانند به درمان حتی فکر کنند.تصور میکنند دنیا به اخر رسیده و دچار بیماری ای شده اند که هرگز نمیتوان با آن مقابله کرد.یکی از انواع کچلی که افراد را میتواند شکه کند کچلی اره اتا است چون معمولا فرد آن را ناگهانی احساس میکند و به علت وسعتی که دارد نگرانی هایی را ایجاد میکند.

کچلی اره اتا چیست؟

کچلی اره اتا یا آلوپسی آره آتا (یا کچلی سکه ای و منطقه ای ) به نوعی از کچلی گفته میشود که در آن قسمتی از موها به صورت ناگهانی و یا بعضا تدریجی دچار ریزش میشوند اما ویژگی مشترک آن این است که در وحله ی اول در همه ی بیماران یک قسمت خاص از بدن موهایش ریخته میشود.به این نوع کچلی ،کچلی منطقه ای هم گفته میشود چون یک منطقه از بدن دچار ریزش میشود. کچلی اره اتا معمولا در سر اتفاق می افتد و بسیاری از افراد تصور میکنند این کچلی به علت وجود قارچ هاست و به راحتی به سایر افراد انتقال پیدا میکند به همین علت از آن شخص دوری میکنند.البته این تصور اخیرا تغییر یافته است اما در گذشته به علت کمبود دانش و تحقیقات علمی باور های غلطی وجود داشته است.

کچلی اره اتا به چه علتی رخ میدهد

ریزش موی سکه ای میتواند دلایل مختلفی داشته باشد .اما دلیل اصلی آن نوعی بیماری خود ایمنی است که در آن بدن با موها مقابله میکند و هر نوع مویی که در بدن رشد میکند به عنوان عاملی بیگانه در نظر گرفته میشود.بر خلاف سایر کچلی ها در این نوع کچلی موها رشد میکنند و فولیکول ها توانایی رشد موها را دارند اما بعد از رشد به علت برخوردی که بدن با این موها دارند به سرعت ریزش میکنند. معمولا علت اصلی مبتلا شدن یک فرد به بیماری های خود ایمنی این است که فرد از نظر ژنتیکی مستعد این بیماری است و بر خلاف تصور دیگران توجه  به پاکیزگی یا عدم آن هیچ ربطی به این بیماری نخواهد داشت. درمان کچلی اره اتا معمولا با استفاده از دارو ها و روش های کاشت و ... به راحتی امکان پذیر نخواهد بود چون بدن با هر مویی به مقابله خواهد پرداخت.البته روش هایی وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار متخصصان مورد استفاده قرار خواهند داد. کلینیک تخصصی تقویت مو ایران نوین