بهترین روش برای درمان کچلی سر نوجوانان و کودکان

بهترین روش برای درمان کچلی سر نوجوانان و کودکان

ریزش مو معمولا مشکلی است که بزرگسالان را به خود مبتلا میکند و باعث کاهش زیبایی در سنین خاصی میشود.اکثر افراد تصور میکنند که بیماری کچلی و ریزش مو فقط در سنین بالا رخ میدهد اما بهتر است بدانید این بیماری بزرگ و کوچک نمیشناسد و حتی ممکن کودکان هم به آن مبتلا شوند. کچلی سر نوجوانان و کودکان ممکن است در هر کودکی رخ دهد و معمولا به راحتی درمان میشود.اما برای این که درمان به بهترین شکل ممکن انجام شود باید با مشاهده ی اولین علائم ریزش مو و کچلی به پزشک مراجعه کرد تا با تشخیص به موقع و درمان بتوان شاهد رشد مجدد موها بود.در این مطلب تصمیم گرفته ایم تا به بهترین روش برای درمان کچلی سر افراد کم سن و سال بپردازیم.

علل بروز کچلی سر نوجوانان و کودکان

عفونت

یکی از دلایل مهمی که کودکان را به کچلی مبتلا میکند عفونت قارچی سر میباشد که در آن به علت وجود قارچ ها و عوامل بیماری زا قسمتی از موهای سر به صورت کامل دچار ریزش میشود.معمولا علاوه بر ریزش موها میتوان شاهد تورم و قرمزی نیز در پوست سر بود.حتی در برخی از کودکان تاول هایی در سطح سر به وجود می آید که باید به درمان آن پرداخت. در صورتی که علت ریزش مو عفونت باشد میتوان از شامپوهای ضد قارچ استفاده نمود.معمولا طی 2 تا 3 ماه به راحتی این مشکل حل میشود.البته استفاده از این شامپو ها و دارو های ضد قارچ باید تحت نظارت پزشک باشد تا عارضه ای برای کودک به وجود نیاید.برای جلوگیری از این بیماری بهتر است از قرار گرفتن کودکتان در کنار افرادی که به این بیماری مبتلا هستند جلوگیری کنید.

بیماری خود ایمنی

بیماری های خود ایمنی یکی از علت هایی هستند که میتوانند کچلی سر نوجوانان را به وجود آورند. در این بیماری ها بدن به مقابله با مو ها میپردازد و تخریب مو ها از رشد مجدد آن ها جلوگیری میکند.برای درمان این نوع بیماری معمولا راهکار های قطعی پیشنهاد نشده است اما ممکن است بعد از مدتی ریزش موهای کودک متوقف گردد.

سندروم آناژن

سندروم آناژن یکی از عارضه هایی است که باعث میشود کودکان در سنین پایین به آن دچار شوند.در سندرم آناژن موهای کودک به راحتی توسط شانه کردن هم ریزش پیدا میکند به همین علت ممکن است مو ها به صورت منطقه ای ریزش پیدا کنند و با بیماری های دیگر مو اشتباه گرفته شود.این نوع ریزش مو به سادگی توسط متخصصان قابل شناسایی است و درمان آن کار مشکلی نخواهد بود. کلینیک تخصصی تقویت مو ایران نوین