آیا طاسی در کودکان درمان می شود؟

آیا طاسی در کودکان درمان می شود؟

طاسی در کودکان موضوعی است که کمتر به آن پرداخته میشود و تقریبا اکثر افراد درباره ی این موضوع چیزی نشنیده اند. در واقع این تصور به وجود آمده است که طاسی فقط در بزرگسالان به وجود می آید و کودکان از آن در امان هستند. به وجود آمدن طاسی در کودکان باعث میشود تا خانواده ی کودک دچار نگرانی شوند و مشکلات روحی مختلفی را تجربه کنند.علاوه بر این کودک هم دچار مشکلات روحی خواهد شد.به همین دلیل باید در اولین فرصت ممکن به علل و درمان آن پرداخت تا کودک از طاسی و ریزش موی خود رهایی یابد.

طاسی در کودکان به چه دلایلی رخ میدهد؟

طاسی در کودکان ممکن است به دلایل مختلفی رخ داشته باشد و برای همه نمیتوان علت خاصی را ذکر کرد.برخی از کودکان از بدر تولد ممکن است دچار مشکلاتی در موی سر خود باشند و یا کاملا فاقد مو در قسمت سر خود باشند.معمولا این به دلیل مشکلات ژنتیکی در کودکان رخ میدهد و غیر قابل درمان است. علاوه بر این دلایل دیگری هم وجود دارد که باعث ریزش موی کودک بعد از تولد میشود.مثلا مشکلات پوستی و یا عفونت در پوست سر میتواند طاسی در کودکان را به دنبال داشته باشد.یا بیماری های خود ایمنی هم به راحتی میتوانند موهای سر کودک را کاملا تخریب کنند و طاسی در کودکان را به وجود آورند.

چگونه باید به درمان انواع طاسی کودکان پرداخت؟

برای این که به درمان طاسی در کودکان پرداخته شود باید قبل از هر چیز علت دقیق آن مشخص شود تا بتوان به وضعیت رشد مو های کمک کرد. بهترین راه حل این است که به یک کلینیک تخصصی پوست و مو مراجعه شود و با آزمایش های مختلف دلیل اصلی آن را جویا شد.استفاده ی خود سرانه از دارو ها چه گیاهی باشند و چه شیمایی میتواند خطرات جبران ناپذیری را برای کودک داشته باشد.

برای جلوگیری از کم مویی در کودکان باید چه کاری کرد؟

به علت این که طاسی کودکان به دلایل مختلفی رخ میدهد به طور کل نمیتوان روشی را برای درمان همه ی آن ها معرفی کرد. اما موضوعی که اهمیت دارد این است که تا جای ممکن به بهداشت کودک و موهای سرش اهمیت داده و با آزمایش های مختلف کمبود ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مشخص شود.

در مراحل درمان چگونه میتوان به کودک خود کمک نمود؟

بعد از تشخیص کم پشتی مو در کودکان روند درمان آغاز میشود در این زمان باید والدین کودک نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند و با رفتار خود به بهبود روحیه ی کودک کمک کنند. قطعا در این مواقع کودک به شدت تحت فشار خواهد بود و با رفتار غلط والدین ممکن است این فشار تا مدت ها بعد از طاسی سر هم باقی مانده باشد. کلینیک تخصصی کاشت مو ایران نوین