تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

رشد مو روزانه چقدر است؟

رشد مو در روز چقدر است؟

اگر موها را کوتاه کنید به نظر میرسد که رشد نمی کنند از سوی دیگر موهایی که هر روز تراشیده می شوند به سرعت رشد می کنند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بدانید رشد روزانه مو چقدر است؟ با نادیده گرفتن تفاوت های ادراکی، موی انسان رشد می کند که میزان آن در حدود نیم میلیمتر در روز می باشد.

[gravityform id=”2″ title=”true”]

رشد مو در یک هفته چقدر است؟

اما رشد مو در یک هفته چقدر است و همچنین مو در سال چقدر رشد میکند؟ رشد مو در یک هفته، بیش از 2.5 میلیمتر خواهد بود که در افراد مختلف متفاوت است. اما به طور متوسط میانگین رشد موی انسان 15 سانتیمتر در سال است با این حال اکثریت مطالعاتی که میزان رشد مو را اندازه گیری می کنند نژاد شرکت کنندگان را در نظر نگرفته اند. یک مطالعه در سال 2005 در مجله بین المللی پوست، تفاوت در نژادها را در میزان رشد مو پیدا کرد.

میزان رشد مو در یک هفته و یا به طور کلی در سال به فاکتور‌های مختلفی مثل ژنتیک و نوع تغذیه بستگی دارد. شما می‌توانید با بهبود رژیم غذایی، استفاده از مکمل‌ها، مراقب صحیح و اصولی از مو‌ها و عدم استفاده بی‌رویه از وسایل برقی حالت دهنده مو، رشد مو در یک هفته را به حداکثر برسانید.

رشد مو 10 سانت در ماه

همه ما گاهی احساس می‌کنیم رشد مو‌هایمان بسیار کم است و یا حداقل اخیرا کاهش چشمگیری داشته است. در چنین شرایطی به دنبال یافتن جوابی برای سؤال‌های خود مبنی بر میزان رشد مو در ماه می‌رویم. برخی از افراد تلاش می‌کنند با ویتامین‌ها و مکمل‌های مختلف و از طریق تقویت مو به رشد مو ۱۰ سانت در ماه برسند. اما آیا این میزان از رشد امکان‌پذیر است؟ واقعیت این است که شما می‌توانید رشد مو‌های خود را با استفاده از روش‌های مختلفی تا حدی افزایش دهید. اما قرار نیست این روش‌ها مثل معجزه عمل کنند.

رشد مو‌های سر در یک سال به طور متوسط ۱۵ سانتی‌متر است، به عبارتی حدود ۵. ۱ سانت در ماه. اما شما می‌توانید با رعایت روتین‌های مراقبت از مو، میزان رشد مو‌های سر خود را تا حد امکان افزایش دهید. برخی از فعالیت‌هایی که به افزایش رشد مو کمک می‌کند شامل موارد ذیل می‌شوند.

تار موها را با ماسک مو تقویت کنید

اگر دوست دارید موهای پرپشتی داشته باشید اما حوصله کوتاه کردن موهای خود را به صورت منظم ندارید، در نهایت موهای بلند، اما وز و رنگ پریده خواهید داشت. همچنین شما باید مواد مغذی جهت رشد مو را به آن برسانید و می توانید این کار را از طریق ماسک موهای مفید انجام دهید. این ماسک موها از ایجاد موخوره جلوگیری می کنند و رشد موها را در ماه افزایش می دهند.

از شامپوهای با کیفیت استفاده کنید

برخی از شامپو‌ها خود درمان ریزش مو هستند و از بهترین قرص‌ها برای پر پشت شدن مو نیز بهتر عمل می‌کنند. شما همچنین برای ایمن‌سازی مو‌های خود در برابر آسیب‌های محیطی بهتر است شامپو‌های با کیفیت و تقویتی بخرید تا رشد موی سر خود را تا حد امکان افزایش دهید.

مدل موهای خود را تغییر دهید

جالب است بدانید که برخی از مدل‌های مو ممکن است رشد مو را تحت تأثیر قرار دهند. برای مثال، طبق تحقیقات افرادی که به طور مداوم مو‌های خود را دم اسبی می‌بندند با مشکل ریزش مو و کم شدن میزان رشد مو در ماه مواجه می‌شوند. پس بهتر است از محکم بستن مو و فشار آوردن به تار مو‌ها خودداری نمایید.

از محصولات تقویتی استفاده کنید

محصولاتی در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند که می‌توانند رشد مو را افزایش دهند. به عنوان مثال ماینوکسیدیل یک داروی تقویت مو است که به رشد مجدد مو‌ها کمک می‌کند. البته بهتر است مصرف مکمل، ویتامین و قرص برای رشد سریع مو را تحت نظر پزشک در دستور کار خود قرار دهید.

عوامل مؤثر در میزان رشد مو روزانه

میزان رشد مو به عوامل مختلفی از جمله سن شما، ژنتیک و وضعیت هورمونی و تغذیه ای بستگی دارد. بسته به این عوامل ممکن است رشد مو در برخی از افراد سریع تر و در برخی دیگر با سرعت کمتری اتفاق بیوفتد با این حال نیم میلیمتر در روز، میانگین خوبی برای رشد مو به نظر می رسد.

عوامل مؤثر در میزان رشد مو روزانه

 

این به این معنی است که حداکثر میزان رشد مو سالانه حدود 15 سانتیمتر است. اگر موهایی کوتاه دارید و فکر میکنید که چقدر خوب است بلندی موهایتان تا کم برسد پس باید چهار سال دیگر منتظر بمانید.

چه میزان ریزش مو روزانه طبیعی است؟

ریزش مو تا حدودی طبیعی است. بطور کلی ریختن 50 تا 100 تار مو در روز در زنان طبیعی به نظر می رسد که این تعداد ممکن است به 150 عدد در روز نیز افزایش پیدا کند. اگر میخواهید بدانید که بیش از حد طبیعی ریزش مو دارید یا خیر میتوانید انگشتان خود را بین تقریباً 60 تار مو حرکت دهید و موهای را بکشید در این حالت معمولا ریختن 5 تا 8 تار مو طبیعی است ولی اگر با ریزش بیش از 15 عدد تار مو مواجه شدید به متخصص پوست و مو مراجعه نمایید.

روش های افزایش رشد مو

بهترین روش برای افزایش رشد مو از طریق تغذیه است. اگر در روز به میزان کافی مواد ضروری شامل ویتامین و پروتئین ها به بدن برسد نه تنها رشد مو بیشتر می شود بلکه موهای زیباتر و سالمتری خواهید بود.

 

 

برای رسیدن به این هدف همچنین می توانید از انواع مکمل ها و ویتامین های مخصوص مو و بهترین قرص برای رشد مو استفاده نمایید. شامپوهای تقویت کننده و ماسک های تقویت مو نیز روش های مؤثری خواهند بود.

 

منبع:
medicinenet

اشتراک‌گذاری

2 پاسخ

  1. من خلال تجارب أصدقائي، كنت واثقًا من اختيار كلینیك ایران نوین لعملية زراعة الشعر، وأنا سعيد بقراري

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها