خواص پی آر پی برای درمان زانو درد

خواص پی آر پی برای درمان زانو درد

خواص پی آر پی باعث می شود درد زانوها به میزان زیادی در طول 3 ، 6 و 12 ماه کاهش پیدا کند درواقع PRP به طور قابل توجهی باعث بهبود عملکرد فیزیکی می شود و عوارضی هم بعد از تزریق آن تا کنون مشاهده نشده است.

درد زانو

همه ی ما ممکن است حداقل یک بار درد زانو را تجربه کرده باشیم . بزرگترین مفصل در بدن ما، زانوهای ما است در تمامی فعالیت های ما مانند  ضربه زدن، پریدن، ایستادن، خم شدن، لگد زدن، رقصیدن ... زانو ها نقش عمده و فعالی دارند. بنابراین هنگامی که درد زانو به حد غیر قابل تحملی می رسد، می تواند به راحتی ما را از انجام فعالیت های روزمره باز دارد. روش های سنتی کنترل درد زانو شامل استفاده از استئوآرتریت هایی مانند ضد التهاب ها، فیزیوتراپی، تزریق کورتیزون و جراحی است. در دهه های گذشته، محققان خواص پی آر پی را برای کاهش درد زانو بررسی کرده اند.

نحوه ی عمل پی آرپی در درمان درد زانو

درواقع عوامل رشد در پلاکت ها و در خون شما وجود دارند. PRP تحت این نظریه عمل می کند که تزریق عوامل رشد از خون به یک منطقه مجروح باعث ایجاد بافت های جدید می شود در حقیقت تصور می شود که با این روش التهاب در بافت کاهش پیدا می کند و هنگامی که عوامل رشد در سلول های آن منطقه از بدن تزریق می شوند، به آن ها این پیام را می رسانند  که تقسیم سلولی را آغاز کنند و درنتیجه این عمل آن ها باعث تشکیل بافت می شود.

چه کسانی کاندید خوبی برای انجام پی آر پی هستند؟

اگر شما دیگر نمی توانید درد زانو را از طریق روش های معمولی مانند ضد التهاب ها، تزریق کورتیزون و فیزیوتراپی کنترل کنید، ممکن است یک نامزد خوب برای انجام  PRP باشید. همچنین به این معنی است که تحقیقات محدود در مورد ایمنی و اثربخشی این درمان وجود دارد و حتما قبل از شروع هر آزمایش تجربی، با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید. پی آر پی یک روش کم خطر برای درمان زانو درد است در حقیقت خواص پی آر پی در برابر مضرات آن بیشتر است و شما می توانید آن را همراه با سایر روش های کنترل درد زانو امتحان کنید اما توجه داشته باشید که ممکن است بیمه پی آر پی را تحت پوشش خود قرار ندهد. کلینیک تخصصی تقویت مو ایران نوین