تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

روش های بهبود جای بخیه روی پلک

وش های بهبود جای بخیه روی پلک به افراد کمک می کند تا بعد از انجام جراحی های زیبایی همچون بلفاروپلاستی با رعایت اقدامات صحیح مانع از باقی ماندن جای بخیه بشوند. عمل شما در حقیقت 50 درصد ماجرا را پیش برده است اما نتیجه آن وابسته به اقدامات صحیحی است که شما باید رای خود در نظر داشته و با رعایت صحیح بهترین نتیجه را دریافت کنید. به همین منظور در این مقاله با کلینیک ایران نوین همراه باشید تا با انواع روش ها و مراحل مناسب به جهت بهبودی هر چه زودتر جای زخم و بخیه خود آشنا شده و موثر ترین قدم را بردارید.

بهبود جای بخیه روی پلک

افراد معمولا پس از آن که جراحی های زیبایی و درمانی در ناحیه پلک و صورت خود انجام می دهند به دنبال درمان سریع جای باقی مانده زخم خود هستند. در ابتدا لازم است بدانید که بعد از هر عملی باید به نکات گوشزد شده توسط پزشک توجه کرده و بر اساس آن پیش بروید. همچنین در صورتی که تمایل داشتید راه حل متفاوتی را پیاده سازی کنید باید ابتدا از نظر دکتر درمانگر خود اطلاعات کافی را دریافت کنید. لذا برخی از اقدامات اشتباه بوده و نه تنها درمان موثری برای شما دارد بلکه سبب بروز عوارض مختلف خواهد شد.

عوامل موثر برای از بین بردن جای بخیه روی پلک

برای آن که بتوانید اثر مفیدی بر محو کردن جای بخیه روی پلک خود بگذارید لازم است با عوامل موثر در این درمان بیشتر آشنا شوید. به طور کلی مواردی که در ذیل به آن اشاره شده است اگر به درستی در حین عمل یا بعد از آن رعایت شود سبب درمان و بهبودی شما می شود. لذا به همین علت اهمیت دارد که پزشک انتخابی شما کار بلد و متبحر باشد تا بتواند در فاز عمل نیز با روش صحیح مراحل را برای شما پیش ببرد. این موارد عبارتند از؛

  • اندازه برش ایجاد شده و عمق صحیح آن
  • تشخیص محل برش مناسب برای جراحی پلک و چشم
  • پیاده سازی تکنیک اجرایی صحیح توسط جراح
  • استفاده از نخ بخیه با کیفیت و مناسب
  • رعایت اصولی نکات مهم در دوره نقاهت
  • استفاده از محصولات ترمیمی معتبر و مورد تایید پزشک

اقدامات موثر برای بهبود جای بخیه روی پلک

اکنون که از علائم مهم و تاثیر گذار برای درمان جای بخیه روی پلک خود اطلاعات مناسبی کسب کردید لازم است با نکات و اقدامات مهمی آشنا شوید که باید در درمان شما اجرا شود تا در نهایت بهترین نتیجه را مشاهده نمایید. تمامی اقداماتی که در ذیل به آن اشاره شده است در صورتی که به درستی و در زمان صحیح خود اجرا شود می تواند مانع از برجای ماندن اثر زخم برای شما شود. این اقدامات عبارتند از:

  • افرادی که جراحی های زیبایی در ناحیه چشم و پلک خود انجام داده اند باید به مدت 48 ساعت استراحت مطلق داشته و در زیر سر خود از دو بالش استفاده کنند. توصیه می شود در روزهای ابتدایی یک نفر مراقب همراه خود داشته باشید.
  • داروهایی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است باید در زمان مقرر مصرف شود. زیرا در میان داروها ممکن است مسکن باشد تا کمتر احساس درد کنید و دوره نقاهت آسان تر برایتان سپری شود.
  • تقریبا 10 روز کامل نیاز است تا تمام موارد مراقبتی که به شما گوشزد می شود به خوبی و درست اجرا شود. در این صورت کم کم پس از پایان دوره درمان شما به خوبی متوجه از بین رفتن جای بخیه روی پلک خود خواهید شد.
  • برای آن که بخیه های خود را درمان کنید لازم است ورزش های سنگین و فعالیت های پرفشار را به پایان دوره نقاهت منتقل کنید. زیرا ممکن است با انجام این ورزش ها، در این دوره بخیه های شما باز شده و خونریزی کند.
  • پمادی که توسط پزشک برای از بین بردن جای بخیه روی پلک تجویز شده است را به درستی و در زمان مقرر مصرف نمایید. این پماد به شما کمک می کند تا سریع تر بهبود پیدا کنید.
  • می توانید در این ایام برای رفع حالت تورم و التهاب از کیسه آب سرد و یخ استفاده کنید فقط در روز ابتدایی پس از عمل ممکن است آن ناحیه بی حس باشد و شما متوجه زمان مورد نیاز استفاده نشوید. پس در این روز مراقب باشید که بیش از حد از این کیسه یخ و سرد استفاده نکنید.
  • برای آن که جای بخیه روی پلک خود را به خوبی درمان کنید می توانید از ویتامین E و کره کاکائو  استفاده کنید. در این صورت زخم های ایجاد شده با سرعت بیشتری درمان خواهد شد.
  • بهتر است در دوره نقاهت اولیه هرگز در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. در صورت لزوم از عینک دودی و کلاه نقاب دار استفاده کنید.
  • ابدا منطقه جراحی شده و زخم های خود را ماساژ ندهید. وارسی و دستکاری آن ناحیه برابر با برجای ماندن رد زخم بر روی پلک هایتان خواهد بود.  
  • هرگز گریه نکنید. درست است در این دوران در صورتی که گریه کنید فشار پشت چشم شما بیشتر شده و سبب مشکلات متعددی می شود.
  • برای آن که سبب بهبود جای بخیه روی پلک خود شوید باید روزی 3 مرتبه محل مورد نظر را شسته و سریعا به آرامی آن را خشک کنید.
  • از قطره چشمی که سبب ایجاد رطوبت در چشم هایتان می شود به خوبی استفاده نمایید.
  • استفاده از لوازم آرایشی ممکن است سبب بروز عفونت و عدم بهبودی موثر برای شما شود. لذا به همین منظور به افراد پیشنهاد می شود استفاده از این محصولات را به پایان دوره نقاهت موکول کرده و مراقب باشند هیچ عفونتی زخم و بخیه های آنان را تهدید نکند.
  • در صورت مشاهده هرگونه عوارض احتمالی و کسب اجازه برای استفاده از محصولاتی که به شما پیشنهاد می شود، از طریق راه های ارتباطی با مجموعه ما تماس حاصل نموده و طبق صلاحدید پزشک و مشاوران متبحر این مرکز پیش بروید.
  • از یاد نبرید که در این دوره برای بهبودی هر چه سریعتر جای بخیه روی پلک و زخم های آن ناحیه لازم است مواد غذایی مناسب و پر ویتامینی مصرف کنید که سبب جوش خوردن سریعتر بخیه ها شده و درمان موثر را برایتان به ارمغان آورد. همچنین مصرف صحیح سبزیجات، آبمیوه ها به شما کمک می کند دچار یبوست نشوید. زیرا اگر یبوست شما زیاد شود ممکن است با فشار های زیاد در هنگام دفع بخیه هایتان تحت تاثیر قرار گرفته و باز شوند. پس در مصرف مواد غذایی مناسب توجه کاملی داشته باشید.

جراحی پلک در کلینیک ایران نوین

در این مقاله سعی شد به معرفی روش های بهبود جای بخیه روی پلک پرداخته شود. اکنون شما از تمام نکات مهم و ضروری برای درمان موثر آگاه هستید. کلینیک ایران نوین نیز مفتخر است تا در صورت داشتن هرگونه سوال پس از انجام جراحی زیبایی در این مرکز پاسخگو شما مراجعه کنندگان محترم باشد. از یاد نبرید که در این مجموعه می توانید از بهترین خدمات در زمینه های دیگری همچون؛ تناسب اندام، کاشت مو، لیزر موهای زائد، تقویت مو و … به خوبی با استفاده از جدیدترین متد روز دنیا بهره مند شوید.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

اصول طراحی خط مو در کاشت مو

تصمیم گیری برای کاشت مو مسئله مهمی است و  به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند تحقیقات کافی در این مورد داشته باشند.

دسته بندی ها