عوارض و هزینه کرایوتراپی در مراکز کرایوتراپی

عوارض و هزینه کرایوتراپی در مراکز کرایوتراپی

از عوارض و هزینه کرایوتراپی چه می دانید؟ نام دیگر کرایوتراپی، سرما درمانی می باشد. در این روش از سرما برای درمان اختلالات و بیماری ها استفاده میگردد. به عبارت دیگر هر نوع درمان که شامل استفاده از سرما یا دمای انجماد باشد کرایوتراپی نام دارد. از آنجا که کرایوتراپی یک روش جدید میباشد هنوز مزایای آن به طور کامل مشخص نشده است. این روش به طور کلی یک روش ایمن است ولی بهتر است که قبل از انجام آن حتما با پزشک متخصص پوست و مو صحبت کنید. از کرایوتراپی برای درمان عارضه هایی مانند زگیل و حتی در برخی موارد برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می گردد.

موارد درمان و مزایای کرایوتراپی

• از بین بردن لک های پوستی
  • درمان اسکار
  • درمان زگیل
  • بهبود علائم اگزما
  • کمک به درمان دردهای عضلانی، اختلالات مفصلی و عضلانی مانند آرتروز
  • کمک به بهبودی آسیب های ورزشی
  • افزایش گردش خون
  • تسکین درد
  • کمک به روند کاهش وزن
  • کاهش التهابات پوستی
  • پیشگیری و درمان سرطان
  • کاهش اضطراب و افسردگی
  • درمان سردردهای میگرنی
[caption id="attachment_19195" align="aligncenter" width="600"] کاشت مو[/caption]

عوارض کرایوتراپی

کرایوتراپی ممکن است با سه دسته عوارض شامل عوارض حاد، عوارض تأخیری و عوارض دائمی به همراه باشد. این عوارض شامل خونریزی، ایجاد اسکار دائمی، عفونت، تحلیل پوست، از بین رفتن فولیکول های مو و ... می باشد. در طی درمان و در ساعات اولیه پس از درمان ممکن از پوست قرمز شده و یا تاول بزند که این عوارض طبیعی است و خود به خود رفع خواهد شد. مدت زمان ترمیم پوست به بیماری بستگی دارد ولی به طور میانگین تا یک هفته تا سه هفته ممکن است به طور انجامد. برای عارضه های خاص ممکن است این مدت تا سه ماه نیز افزایش یابد. برای جلوگیری از بروز عوارض ناخوشایند دقت کنید که حتما درمان را در یک کلینیک معتبر و تحت نظر پزشک متخصص انجام دهید. در این صورت احتمال بروز این علائم به شدت کاهش خواهد یافت. درمان توسط کرایوتراپی نباید برای افراد مسکن و کودکان، بیماری های خاص مانند دیابت و یا افراد دارای پوست به رنگ تیره، در نواحی اطراف اعصاب، در زنان باردار و یا در قسمت های آسیب دیده پوست انجام شود در غیر اینصورت احتمال بروز عوارض افزایش خواهد یافت.

قیمت و هزینه کرایوتراپی

هزینه کرایوتراپی بسته به نوع عارضه و همچنین روش درمان متفاوت می باشد. در نتیجه مراجعه به متخصص پوست و مو و انجام ویزیت اولیه برای برآورد هزینه ضرورت دارد. اما به طور کلی کرایوتراپی یک روش درمانی کم هزینه و مقرون به صرفه است. کلینیک تخصصی جوانسازی پوست و کاشت مو ایران نوین