کلینیک مو | کلینیک ایران نوین

عوارض احتمالی لیپوماتیک
  • 21 ژانویه 2018

عوارض لیپوماتیک

لیپوماتیک نوعی عمل جراحی زیبایی است که باعث شکسته شدن و مکش چربی های بدن می شود. این عمل را اغلب روی شکم، ران، باسن، گردن، غبغب و بازو انجام می دهند. در طول لیپوماتیک، یک دستگاه با مخزنی تو خالی، توسط یک کانول به زیر پوست منتقل می شود. سپس کانول بصورت ۳۶۰ درجه شروع به چرخش کرده و چربی ها را بدون آسیب رساندن به بافت های پوستی جدا می کند. چربی های جدا شده توسط دستگاه مکش از بدن خارج خواهند شد. عوارض لیپوماتیک نیز مانند هر عمل دیگری در کنار فواید و مزایای آن وجود دارد، اما آگاهی از خطرات احتمالی، از شدت عوارض احتمالی می کاهد.

لیپوماتیک از شایع ترین عمل های زیبایی در آمریکا و انگلستان است. در هر سال بیش از ۳۰۰۰۰۰ عمل لیپوماتیک در ایالات متحده آمریکا انجام می شود و هزینه ی آن تقریبا بین ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است. هر عمل جراحی ممکن است عوارضی چون خطر خون ریزی و عفونت به همراه داشته باشد.

عوارض لیپوماتیک

با عوارض لیپوماتیک آشنا شوید!

کوفتگی های بد روی قسمتی که عمل انجام شده است. دیگر عوارض لیپوماتیک این عمل شامل موارد زیر می باشد :

• التهاب و تورم ممکن است گاهی تا ۶ ماه طول بکشد.
  • بی نظمی های کانتور – بیمارانی که کشش پوستی ضعیفی دارند و یا حذف چربی ها به صورت ناهموار انجام شود، ممکن است پوستشان خشک، موج دار و یا لکه دار شود.
  • بی حسی – ناحیه ای که در آن عمل صورت گرفته است ممکن است برای مدتی بی حس شود که کاملا طبیعی و موقتی است.
  • عفونت – هرچند که بسیار نادر است اما ممکن است پس از انجام لیپوماتیک، عفونت پوستی رخ دهد که گاهی نیاز به جراحی دارد.
  • مشکلات کلیوی و یا قلبی- مایعی که به بدن تزریق می شود ممکن است باعث مشکلات قلبی و یا کلیوی در فرد شود.
  • مشکلات ریوی – هنگامی که چربی به رگ های خونی وارد می شود، به ریه ها می رود و گردش خون در ریه ها را مسدود می کند. این عامل می توانند یک خطر جدی محسوب گردد.
  • واکنش های آلرژیک – ممکن است بدن به داروها و یا مواد مورد استفاده در طول جراحی حساسیت نشان دهد.
  • سوختگی پوست – حرکت کانول ممکن است باعث ایجاد اصطکاک به پوست و یا اعصاب شود.
  • لخته شدن خون در رگ ها ممکن است باعث التهاب و سوزش شود.

قبل از لیپوماتیک

نکته : پیشنهاد می شود قبل از انجام عمل با دقت به آن فکر کرده و با پزشک جراح خود درباره اهداف، انگیزه ها و انتظارات خود صحبت کنید. انجام لیپوماتیک زیر نظر پزشک متخصص باید انجام گیرد تا عوارض لیپوماتیک به حداقل برسد. اما بطور کلی می توان گفت که اکثر بیماران از نتایج این روش، راضی و خوشحال خواهند بود

منبع: کلینیک تخصصی لاغری و تناسب اندام ایران نوین