تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

برای رفع ریزش مو  هر مردی مطمعنا نگران از دست دادن آنها میباشد حتی کسانی که به موهای خود اهمیت نمیدهند . اما کسانی هستند که به مو و جلوگیری از ریزش موی خود اهمیت میدهند و مطمعا یکی از دغدغه های آن میباشد. دراین بخش قصد داریم با اشاره به چند مورد درباره ریزش مو صحبت کنیم که مطمعنا برای شما مفید خواهد بود.

راه های جلوگیری از ریزش مو

مواردی که برای رفع ریزش مو باید رعایت شود :

مراجعه به پزشک :

درصورتی که مشاهده کردین ریزش مو از حالت طبیعی به حالت غیر معمول تبدیل شد و تعداد موهایی که در طول روز از ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانه بیشتر شد برای رفع ریزش مو حتما به یک پزشک معالج مطمعن مراجعه نمایید تا علت و وضعیت فعلی شما را بررسی و دوره درمان را هرچه زودتر شروع نمایید. اگر علت ریزش مو شناسایی و درمان شروع شود میتوان موهایی که نازک شده اند و دارید را نگهدارید و برای رفع ریزش مو اقدام نمایید.  

انتخاب روش های درمان مفید :

در صورت مراجعه به پزشک و گرفتن مشاوره معمولا سه را پیش رو خواهید داشت که برای رفع ریزش مو ، تقویت موهای فعلی و تحریک و رشد مجدد در فولیکول های خفته به درد شما خواهد خورد.

Finasteride (فیناستراید) برای جلوگیری از ریزش مو:

(معمولاً به عنوان Propecia نیز شناخته می شود) این دارو تشکیل DHT (دی هیدروتستوسترون) را مسدود می کند که برای رفع ریزش مو بسیار مفید میباشد. DHT یک هورمون آندروژن مرد است که با ایجاد نازک و کوتاه شدن فولیکول مو در ریزش مو نقش دارد. مو در سه مرحله رشد می کند و DHT چرخه رشد مو (فاز آناژن) را مختل می کند . در نتیجه این اختلال ، مو به حالت استراحت طولانی تر می رود و باعث می شود موها از رشد متوقف شوند. “بنابراین ، با مسدود کردن جذب DHT ، فیناستراید به رشد مو کمک می کند.  

Minoxidil (مینوکسیدیل) برای جلوگیری از ریزش مو:

مینوکسیدیل بدون نسخه در دسترس همه است . با رها کردن آن روی تاج مو خود و استفاده دو بار در روز ، باعث افزایش جریان خون به فولیکول های مو می شود ، بنابراین باعث تقویت و ضخیم شدن آنها می شود. موها پر شده تر می شوند و به نوبه خود کمتر به ریزش دائمی حساس هستند. مینوکسیدیل همچنین پس از وقوع ریزش طبیعی ، در مرحله رشد مجدد خود ، فولیکول مو را تقویت می کند. این امر به ویژه در تاج سر موثر است و باعث ضخامت یکنواخت می شود ، اما یک دفاع مؤثر در برابر ریزش مو موثر و مفید نیست.  

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) برای جلوگیری از ریزش مو:

این ممکن است برای شما جدید باشد ، و مطمئناً بی نظیر ترین (و لوکس) گزینه است. PRP از پلاکت ها در خون خود شما برای تحریک رشد مو استفاده می کند. اولین قدم برای گرفتن PRP گرفتن خون شما و سپس ریختن در سانتریفیوژ است. چرخش خون ، گلبول های قرمز را از پلاسمای غنی از پلاکت جدا می کند. سرانجام ، پلاسما به داخل سرنگ کشیده شده و توسط پزشک به پوست سر تزریق می شود. پلاکت ها حاوی فاکتورهای رشدی هستند که باعث بهبودی و تحریک فولیکول مو برای شروع چرخه رشد جدید می شوند. بله ، درست خوندین : ازشما خون گرفته میشود ، پلاسما را جدا می کنند و سپس آن را به سر خودتان تزریق می کنند. برای کسب بهترین نتیجه ، شما باید این کار را یک بار در ماه به مدت ۴ ماه در ابتدا انجام دهید و بعد از آن به صورت حداقل سه ماهه یا دوسالانه ، بسته به ضرر و زیان انجام شود. این امر می تواند با هزینه بالایی همراه باشد .

مصرف بیوتین در جلوگیری از ریزش مو

مصرف بیوتین در رژیم غذایی

ویتامین های متعددی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید که به رشد سریع و قوی تر مو کمک می کند. بیوتین موادی است که برای مو مفید و همیشه توصیه میشود. به طور کلی ، با این حال ، یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و آگاهی از سلامت بسیاری از همان پایه ها را در بر می گیرد. در عوض ، مکمل های تخصصی تر و هدفمند تری را در نظر بگیرید: همچنین مصرف ویوویسکال و نوترافول را به طور خاص در نظر بگیرید. ویوییس با فراهم آوردن مواد مغذی برای رشد موهای شما مانند ب کمپلکس (b complex) ، و روی (zinc) در بین سایر مواد مغذی که موهای ضخیم تر ، قوی تر و طولانی تری ایجاد می کند ، رشد مو را تقویت می کند. نوترافول یک ویتامین شگفت انگیز است که با کلاژن دریایی ، گیاه saw palmetto و خاکستر آوند ساخته شده است. “کلاژن دریایی با ویتامین های B غنی شده است ، که باعث تقویت رشد مو می شود ، گیاه saw palmetto مانع از تبدیل تستوسترون به DHT می شود ، و همچنین گیاه Ashwagandha التهاب را کاهش می دهد.

کاهش استرس در جلوگیری از ریزش مو

کاهش استرس

استرس یکی از بزرگترین و موثرترین عوامل در ریزش مو است. استرس می تواند باعث شود موها از رشد خود متوقف شده و باعث ریزش بیش از حد شود. همچنین در صورت حمله به فولیکول های مو سیستم ایمنی بدن دچار مشکل شده و در نتیجه ریزش مو می تواند یک واکنش خودکار ایمنی ایجاد کند. هورمون هایی که در بدن ما هنگام استرس آزاد می شود ، چرخه رشد مو را مختل می کند. در نتیجه این اختلال ، مو به حالت استراحت طولانی تر می رود که رشد را متوقف می کند. چقدر استرس خود را به حداقل می رسانید ، چون از یک شخص به فرد دیگر متفاوت است. می توانید با استراحت مداوم ، ورزش مکرر ، سالم غذا خوردن ، هیدراته بودن و جلوگیری از استعمال دخانیات ، مواد مخدر و الکل شروع کنید و در صورت لزوم با پزشک خود درمیان بگذارید.

عادت های بد را قطع کنید

گاهی اوقات استرس همیشه نمی تواند کاهش یابد ، اما عادات بد هم می تواند در ریزش مو موثر باشد. بسیاری از کارهایی که شما به طور معمول انجام می دهید می تواند در ریزش مو نقش داشته باشد. برای مثال زیاد از حد از شامپو استفاده نکنید و در هفته دوبار از شامپوهای مخصوص برای جلوگیری از نازک شدن مو استفاده کنید و هرروز موهای خود را شستشو دهید. همچنین رژیم غذایی ضعیف می تواند به ریزش مو کمک کند. برای تغذیه بدن و پوست سر باید رژیم غذایی سرشار از روغن ، پروتئین و مواد مغذی مصرف کنید.

از دیگر خدمات کلینیک زیبایی ایران نوین میتوان به  ترمیم مو  ، درمان ریزش مو اشاره کرد. همچنین برای اطلاع از قیمت کاشت مو و دریافت مشاوره رایگان در کلینیک ایران نوین از لینک زیر اقدام نمایید و یا با شماره تلفن های ۲۲۲۲۱۰۰۰ تماس بگیرید .

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها