بوتاکس برای درمان میگرن | تزریق بوتاکس برای سردردهای میگرنی | درمان بوتاکس در میگرن

کلینیک مو | کلینیک ایران نوین
: شماره تماس

آیا بوتاکس برای درمان میگرن کاربرد دارد؟

بوتاکس برای درمان میگرن
  • 6 ژانویه 2018

آیا بوتاکس برای درمان میگرن کاربرد دارد؟

بیشترین کاربرد بوتاکس برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک های پوست می باشد.در این عمل زیبایی، ماده ی بوتاکس استاندارد با روش های اصولی توسط متخصص با بیحسی موضعی به زیر پوست تزریق می شود . علاوه بر کاربرد زیبایی این ماده ، از بوتاکس برای درمان میگرن ، سردرد ، درد گردن ، کمر درد ، و …. نیز استفاده می گردد.

با تزریق بوتاکس در هر ناحیه ، عصب عضله های آن ناحیه برای مدتی متوقف می گردد و پرکاری آن عضله از بین می رود . بوتاکس با مکانیسم های خود به کاهش و رفع درد های مختلفی چون سردرد و میگرن می پردازد .

تزریق بوتاکس تنها برای سردردهای فشاری ، میگرن و سردردهای خوشه ای موثر واقع می گردد ، برای رفع درد های ناشی از این نوع بیماری ها ، تزریق بوتاکس باید با تکنیک های خاصی صورت پذیرد ، اما افرادی که تزریق بوتاکس را با هدف زیبایی نیز انجام داده اند، به طور قابل ملاحظه ای سردرد آنها از بین رفت.

بوتاکس برای درمان میگرن و انواع سردرد

درمان سردردها و میگرن با روش بوتاکس زمانی خواهد بود که فرد ، دیگر روش های درمانی سردرد و میگرن را طی کرده باشد .

برای شروع درمان با بوتاکس ابتدا باید نوع سردرد بیمار توسط متخصص اعصاب مشخص و سپس به متخصص پوست جهت تزریق بوتاکس مراجعه شود .

پس از تزریق بوتاکس، با توجه به سیستم ایمنی هر فرد ، درمان سردرد و میگرن در افراد مختلف ، از چند روز تا چند هفته متغیر خواهد بود .

تعیین مقدار تزریق لازم و موثر از بوتاکس با توجه به کانون های اصلی درد که بیمار مشخص می کند و تشخیص پزشک صورت می پذیرد .

پس از تزریق بوتاکس با هدف رفع سردردهای میگرنی ، بیمار باید پس از دو الی سه هفته جهت ارزیابی به پزشک معالج خود مجددا مراجعه نماید .

در برخی موارد ، ممکن است سردردی خفیف ناشی از تزریق بوتاکس ایجاد شود که پس از چند روز خود بخود رفع می گردد  ، همچنین می توان این سردردهای خفیف را با مصرف استامینوفن از بین برد .

برای تزریق بوتاکس برای درمان میگرن ، چین و چروک ها یا درمان سردردها باید حتما از بوتاکس اصل و باکیفیت با مراجعه به کلینیک های معتبر استفاده نمود.

مهارت و تکنیک های به کار برده شده در تزریق بوتاکس توسط متخصص بسیار مهم است ، به گونه ای که تبحر و تجربه ی کافی متخصص در این زمینه ، باعث دستیابی به نتیجه ی مطلوب از تزریق بوتاکس می گردد .

منبع: کلینیک تخصصی جوانسازی پوست و انواع تزریقات دستگاهی ایران نوین

برچسب‌ها: