تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

عوارض ماینوکسیدیل و تاثیر بر جوش های صورت

ماینوکسیدیل برای جوش

یکی از فرآورده های دارویی پرمصرف در حوزه ریزش مو محلول ماینوکسیدیل می باشد که برای درمان ریزش مو و پرپشت کردن مو تجویز می گردد اما این دارو نیز مانند هر داروی دیگری با  مصرف آن عوارضی را ایجاد می نماید حال باید دید عوارض و فواید محلول و قرص ماینوکسیدیل برای جوش های صورت چیست و اینکه آیا ماینوکسیدیل باعث جوش میشود یا خیر که در ادامه بررسی می کنیم.

عوارض ماینوکسیدیل 5 درصد

مصرف محلول ماینوکسیدیل در اغلب بیماران موجب ایجاد التهاب و خارش و تحریک پوست می شود که در صورتی که این التهاب برطرف نگردد و پوست سر پوسته پوسته شود باید مصرف دارد قطع گردد و در مورد ادامه مصرف دارو و می ان مصرف با پزشک مشورت گردد، هرچه غلظت محلول ماینوکسیدیل بیشتر باشد به طبع عوارض آن نیز بیشتر خواهد بود، مصرف ماینوکسیدیل در پوست سر خانم ها ممکن است باعث پرمویی صورت آنها نیز شود و خانم ها بیشتر از آقایان دچار سرگیجه و کاهش فشار خون شوند، افرادی که با مصرف ماینوکسیدیل 5 درصد دچار حساسیت شوند می تواند از محلول ۲ درصد که غلظت کمتری دارد استفاده کنند.

تاثیر ماینوکسیدیل بر جوش صورت

افرادی که در پوست صورت خود جوش دارند در هنگام مصرف محلول ماینوکسیدیل باید توجه  نمایند که محلول به جوش ها برخورد نداشته باشد و آقایانی که جوش صورت دارند برای استفاده از محلول در ریش خود باید تا برطرف شدن جوش ها صبر نمایند زیرا به دلیل وجود الکل در محلول ماینوکسیدیل ممکن است جوش ها دچار التهاب و سوزش شوند و با این کار جای جوش در صورت باقی بماند.

گر چه رایج ترین عوارض مصرف دارو و قرص ماینوکسیدیل برای جوش، ایجاد خارش و التهاب در ناحیه تحت درمان می باشد اما نگرانی عمده ای که مخصوصا در خانم ها نسبت به مصرف این دارو وجود دارد احتمال رشد ناخواسته مو در نواحی دیگر بدن مخصوصا صورت می باشد. افرادی که به رنگ کردن مو حساسیت دارند و یا سابقه آلرژی دارند به دلیل عوارض ماینوکسیدیل که مربوط به مواد تشکیل دهنده آن که  پروپیلن گلیکول  می باشد نباید از این محلول برای درمان ریزش موی خود در نواحی سر و ابرو استفاده کنند زیرا سابقه آلرژی داشتن بیمار عوارض زدن ماینوکسیدل به صورت و ابرو و استفاده از محلول را در بیمار چندین برابر افزایش خواهد داد.

برای دریافت خدمات جوانسازی پوست و استعلام هزینه جوانسازی پوست و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

بهترین قرص برای قارچ سر

بهترین قرص برای قارچ سر

امروزه درمان های مختلفی برای بیماری قارچ سر وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان بیماری را درمان کرد که یکی از

دسته بندی ها