تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

روش درمانی فلپ پوستی چیست؟

فلپ پوستی چیست؟

یکی از چالش های بزرگ در فرآیند درمانی ضایعات پوستی و جراحی های ترمیمی صورت، اصلاح نقایص یا به اصطلاح دیفکتهای پوست است. برخی از بیماران در اثر سوانح مختلف همچون تصادفات و سوختگی بخش از پوست صورت خود را از دست میدهند. روش درمانی مطلوب این عارضه های پوستی فلپ پوستی میباشد.

فلپ پوستی مدلی از جراحی پیوند پوست است که بر روی منطقه‌ای از پوست که بر اثر عواملی فاقد بافت طبیعی شده، انجام می‌گیرد. معنی فلپ در پزشکی و منظور از فلپ پوستی یا همان فلپ flap انتقال پــوست، عضــله ، استخــوان عصب و عـروق و سایر بافت ها از ناحیه ای در بدن به ناحیه آسیب دیده است.

روش درمانی فلپ پوستی چیست و چگونه انجام می شود؟

در روش درمانی فلپ پوستی، اتصال پوست به بافت زیرین و پایه های عروقی حفظ می گردد و نتیجه جراحی بسیار مناسب است. در فلپ پوستی سعی میشود تا از ناحیه ای مشابه ناحیه آسیب دیده استفاده شود به همین منظور نتیجه حاصله بیشترین شباهت را از نظر قوام و رنگ با ناحیه آسیب قبل از عارضه دارد. وجود پایه عروقی مناسب موجب بهبود سریعتر و بهتر پوست منتقل شده، میگردد .

در روش درمانی فلپ پوستی، پوست از بخش مجاور ناحیه آسیب دیده بعد از انجام طراحی و محاسبه دقیق آزاد وبدون جداشدن از بستر به محل آسیب دیده منتقل میشود. اجازه بدهید کمی ساده تر توضیح دهیم، به عنوان مثال تصور کنید که ناحیه ای از پیشانی شما آسیب دیده است. در روش درمانی فلپ پوستی برای ترمیم نقص پوستی ناحیه پیشانی میتوان پوست بالای گردن را جابجا و به این محل منتقل کرد.

فلپ پوستی چیست؟

 

انواع فلپ پوستی چیست؟

فلپ پوستی به روش های مختلفی انجام میشود. از انواع فلپ پوستی میتوان به Advancement، فلپ چرخشی، فلپ انتقالی و فلپ آزاد اشاره کرد.

۱- Advancement .F. :  در واقع فلپ های کوچکی هستند که با دو شکاف موازی به طرف محل ضایعه کشیده می شود.

۲- در روش فلپ چرخشی ناحیه ای بصورت مثلث برداشت میشود و از آن برای پوشاندن یک نقص مثـلثی شکل استفاده خواهد شد.

۳ –روش فلپ انتقالی برای ترمیم آسیب دیدگی های با سطح وسیع تر استفاده میشود. که انتقال فلپ های وسیع از بافت های مجاور و دورتر بـه محل ضایعه و آسیب است. روش فلپ انتقالی شامل ۳ نوع مختلف به شرح زیر است:

  •  A – S- plasty
  •  V-Y-plasty –B
  •  W-plasty – C
  •  Z-plasty – D

 ۴- فلپ آزاد: که کلیه بافت ها و استخوان و عضله و عــروق و اعصاب یــا قســمتی از آن هــا انتـقال می یابد.که در ۴۸ ساعـــت اول چک خونریــزی ،بـــوی بــد،تــرشحات،قرمــزی،رنگ و حرکت خــون مویــرگی Cappilary filling بسیــار مهــم اســت زخــم نباید تحت فشار باشد و کشیده شود که به آن tie-over dressing گویند.

برای دریافت مشاوره جراحی زیبایی و استعلام هزینه کاشت مو و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

بهترین قرص برای قارچ سر

بهترین قرص برای قارچ سر

امروزه درمان های مختلفی برای بیماری قارچ سر وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان بیماری را درمان کرد که یکی از

دسته بندی ها