تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

رشد موی صورت با قرص ال دی

بسیاری از افراد با فواید و مضرات قرص‌های ال دی آشنا هستند. ‌این قرص‌ها اغلب برای جلوگیری از بارداری استفاده می‌شوند و تغییرات هورمونی را در پی دارند. اما آیا قرص ال دی برای رشد موی سر و صورت موثر است؟ به گفته متخصصان، بسیاری از انواع ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی در بدن اتفاق می‌افتد. به همین دلیل نیز ممکن است هورمون‌های مصنوعی که در قرص ال دی وجود دارند تاثیراتی روی رشد و یا جلوگیری از ریزش مو‌ها داشته باشند. برخی آقایان نیز قرص ال دی را برای رشد مو‌های صورت خود مورد استفاده قرار می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا واقعاً قرص ال دی بر رشد موی صورت و سر تاثیرگذار است؟ پس با ادامه این مطلب همراه باشید.

قرص ال دی چیست؟

ال دی نوعی از قرص ضد بارداری است که با ایجاد تغییرات هورمونی در بدن این کار را انجام می‌دهد. اگر از این قرص به طور صحیح و در زمان مناسب استفاده شود، ۹۹. ۹ درصد موثر می‌باشد. در واقع وظیفه دیگر این قرص‌ها در بدن کنترل هورمون‌ها است. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد معتقدند مصرف قرص ال دی برای رشد مو نیز موثر خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم، پروسه رشد مو تا حد زیادی متاثر از تغییرات هورمونی در بدن می‌باشد. پس می‌توان گفت بین رشد مو و مصرف قرص ال دی ارتباط وجود دارد. از این رو، برخی از آقایان و خانم‌ها برای جلوگیری از ریزش مو‌های خود و رویش مجدد آن‌ها از قرص ال دی استفاده می‌کنند. اما مصرف قرص ال دی برای رشد مو بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود.

تاثیر قرص ال دی برای رشد موی سر

بسیاری تأثیر قرص ال دی برای رشد موی سر و صورت را باور دارند، اما این باور ممکن است در موارد بسیاری گیج‌کننده باشد. تجربیات افراد در مورد مصرف قرص ال دی به منظور افزایش رشد مو‌ها متفاوت است. تغییرات هورمونی، خصوصاً در برهه زمانی خاص در طول زندگی ما، ممکن است رشد مو‌ها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهند. به همین جهت، قرص‌های ال دی که حاوی مقادیری هورمون هستند، گاهی پروسه ریزش و رشد مجدد مو‌ها دچار تغییر می‌کنند.

همچنین می‌توان گفت این قرص‌ها جریان خون را در سر افزایش می‌دهند و تقویت فولیکول‌های مو را در پی دارند. اما به طور کلی، اگر کم پشتی و یا ریزش مو‌های سر شما در اثر تغییرات هورمونی اتفاق افتاده باشد، باید پیش از مصرف قرص ال دی علت را ریشه‌یابی کنید و در صدد برطرف کردن آن برآیید.

رشد موی صورت با قرص ال دی ممکن است؟

رشد موی صورت و تقویت موهای ریش و سبیل برای بسیاری از آقایان در سنین مختلف به عنوان مسئله ای مهم تلقی می شود از این رو به راهکارهای متعدد برای افزایش رشد موی صورت روی می آورند که شامل استفاده از داروهای شیمیایی مختلف مثل قرص ld برای رشد ریش نیز می شود.

کاشت مو در کلینیک ایران نوین

 

یکی از باورهایی که برای تقویت موی صورت آقایان از زمان های گذشته وجود داشته باور به استفاده از قرص ال دی برای ریش و جهت تقویت و رویش موی صورت می باشد. اما امروزه پزشکان معتقدند که قرص تاثیری بر رشد موی صورت و ریش و سبیل ندارد.

تاثیر قرص ال دی بر رویش موی صورت

اگرچه که گفته می شود برخی هورمون ها و داروهای هورمونی می توانند بر روی رشد فولیکول های مو تاثیر داشته باشند اما تجویز هورمون ها به صورت موضعی که بر روی پوست مالیده می شوند بر رشد موی صورت تاثیری ندارد.

کاشت ابرو در کلینیک ایران نوین

 

در نهایت می توان گفت که قرص LD موهای صورت را پرپشت نمی کنند و سبب رویش مجدد موها نمی شوند و با وجود این که ترکیبات قرص ال دی هورمونی می باشند اما جذب آن از طریق پوست بسیار ناچیز است و این مقدار در نهایت تاثیری بر رشد و رویش موی صورت نخواهد داشت.

قرص LD چگونه به رشد موی سر کمک می کند؟

فولیکول‌های مو مجهز به دریافت‌کننده‌هایی هستند که محل فعالیت‌ها و تغییرات هورمونی محسوب می‌شود. برای مثال استروژن هورمونی است که پروسه رشد و ریزش مو‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید بدانید چگونه قرص LD به رشد موی سر کمک می‌کند، باید بگوییم از طریق ایجاد تغییر در میزان همین هومون‌ها در فولیکول‌های مو.

هر دو هورمون استروژن و آندروژن موجود در قرص ال دی قادر هستند تا از طریق جریان خون به مو‌ها برسند و با افزایش جریان خون در این ناحیه، تنظیم میزان چربی در مو و افزایش پروتئین که غذای مو است، به رشد موی سر کمک کند. البته مصرف قرص ال دی و به طور کلی قرص‌های ضد بارداری، در مواردی هم ممکن است با تغییرات هورمونی نتیجه‌ی عکس و به عبارتی ریزش مو را در پی داشته باشد.

نحوه استفاده از قرص ال دی برای رشد مو

برخی از افراد قرص ال دی را می‌کوبند و با شامپوی سر مخلوط می‌کنند و یا به مصرف موضعی قرص ال دی برای افزایش رشد مو روی می‌آورند. اما باید بگوییم این نحوه استفاده از قرص ال دی برای رشد مو موثر نخواهد بود. جذب هورمون‌های موجود در این قرص از طریق پوست سر و صورت میسر نخواهد بود. اگر می‌خواهید از قرص ال دی برای رشد مو‌های خود بهره ببرید، حتماً باید مصرف خوراکی آن را در برنامه خود در نظر بگیرید.

اما فراموش نکنید مصرف سرخود قرص ال دی و بدون مشورت پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و ممکن است تاثیر سو بر سلامت بدن شما داشته باشد. بهتر است برای بررسی اختلالات هورمونی ابتدا به پزشک مراجعه کنید و پس از انجام آزمایشات مختلف نحوه استفاده از قرص ال دی برای رشد مو‌های خود را از پزشک جویا شوید. مصرف این قرص همچنین عوارض متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مصرف قرص ال دی برای مردان

مصرف قرص ال دی به منظور افزایش رشد مو‌های صورت در کوتاه مدت مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. اما استفاده از این قرص‌ها با بر هم زدن تعادل هورمون‌های مردانه در بلند مدت عواقب متعددی در پی خواهد داشت. تغییرات هورمونی که توسط قرص ال دی در بدن آقایان ایجاد می‌شود؛ شاید در کوتاه مدت موثر باشد و مشکلی ایجاد نکند، اما در مدت طولانی و با کاهش میزان هورمون‌های مردانه در بدن، موجب تغییرات ناخواسته خواهد شد. بنابراین بهتر است پیش از مصرف قرص ال دی برای رشد مو‌های صورت حتماً با پزشک مشورت کنید.

عوارض جانبی قرص ال دی

قرص‌های ال دی ممکن است در مواردی موجب جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد آن‌ها شوند، اما عوارض متعددی نیز دارند که بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تغییرات هورمونی ایجاد شده توسط قرص ال دی نه فقط مو‌های سر و صورت، که میزان هورمون در سایر اندام‌های بدن را نیز دچار تغییر می‌کند. به همین جهت اگر می‌خواهید برای رشد مو از قرص ال دی استفاده کنید، باید جوانب احتیاط را نیز رعایت نمایید. برخی از عوارض جانبی قرص ال دی عبارت‌اند از:

  •         حالت تهوع
  •         سردرد‌های میگرنی
  •         افزایش وزن
  •         تغییرات خلق و خو
  •         کاهش میل جنسی
  •         ایجاد بی‌نظمی در عادت ماهانه
  •         اختلال در بینایی

قرص LD برای رشد ریش

استفاده از قرص LD برای رشد ریش را گاهی می‌توان یکی از مؤثرترین روش‌ها در نظر گرفت. قرص ال دی حاوی مقادیری هورمون هست که پس از ورود به جریان خون خود را به فولیکول‌های مو می‌رسانند و با ایجاد تغییراتی در این ناحیه رشد مو‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند. برخی از پزشکان نیز ممکن است برای افزایش رشد ریش در مرد‌ها قرص ال دی را تجویز کنند.

قرص LD برای رشد ریش

رشد مو‌های ریش و سبیل تا حد زیادی متاثر از تغییرات هورمونی در بدن مردان است. به همین دلیل نیز مردان قرص ال دی را برای رشد ریش و سبیل خود مورد استفاده قرار می‌دهند. همانطور که پیش‌تر گفتیم، مصرف قرص ال دی عوارضی را نیز در پی دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. ایجاد تغییرات هورمونی از طریق قرص ال دی و به منظور رشد مو‌های صورت حتماً باید تحت نظر پزشک انجام شود.

ترکیبات متنوع برای رویش و تقویت موی صورت

قرص LD نمی تواند محرک مناسبی برای رشد موی صورت به میزان دلخواه باشد از این رو مصرف آن به عنوان پرپشت کننده و تقویت کننده توسط متخصص پوست و مو توصیه نمی شود.

مواد و ترکیبات شیمیایی و گیاهی دیگری وجود دارند که می توانند رشد موی صورت را به شکل مناسب تقویت کنند از این رو بهتر است این ترکیبات با مقدار مصرف مناسب توسط پزشک متخصص تعیین گردند. برای تعیین بهترین نوع داروی مصرفی و همین طور دز مناسب از داروی توصیه شده بهتر است که ابتدا آزمایشات مختلف مرتبط و همین طور آزمایش سطح تستوسترون برای افراد بعمل آید تا با اطمینان کامل داروی مناسب جهت رویش موی صورت تجویز گردد. برای رویش موی صورت و تقویت آنها می توان روش های معمول و رایج از قبیل رژیم غذایی مناسب، استراحت کافی، مصرف ویتامین های ضروری به مقدار لازم و ورزش را انجام داد که در نهایت نتیجه مطلوبی بدون هیچ گونه عوارضی در بدن ظاهر شود.

کلام آخر 

قرص LD یکی از راهکار‌هایی است که آقایان و خانم‌ها در جهت افزایش رشد مو‌های خود مورد استفاده قرار می‌دهند. این قرص با ایجاد تغییراتی در سطح هورمون‌های بدن در برخی از مواقع برای جلوگیری از ریزش مو مؤثر است. قرص ال دی برای رشد ریش و مو‌های صورت آقایان نباید بدون مشورت پزشک استفاده شود، زیرا ممکن است عوارض متعددی را در پی داشته باشد. استفاده از قرص ال دی برای رشد مو ممکن است ریزش مویی را که بر اثر عدم تعادل هورمونی اتفاق افتاده از بین ببرد، اما شما باید پیش از هر چیز با انجام آزمایشات و تجویز پزشک ابتدا این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کنید، سپس به سراغ مصرف‌ای قرص بروید.

منبع: 

medicalnewstoday

 

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

خطرات و عوارض بوتاکس پیشانی

جلوگیری و برطرف کردن چین و چروک صورت دغدغه ی افرادی زیادی است که می خواهند ظاهری جوان و شاداب داشته باشند. با وجود اینکه

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

دسته بندی ها