تغییر تفاوت ماست!

پاسخگویی24 ساعته

درمان عفونت پوست سر با شامپوی ضد قارچ

پوست سر بسیار ظریف است و گاهی اوقات حتی با کمی خاراندن دچار خراش های سطحی شود. ایجاد خراش یا زخم در پوست سر ریسک ایجاد انواع عفونت ها را در این ناحیه بسیار بالا می برد. شرایط محیطی پوست سر معمولا به گونه ای است که رشد و تکثیر عوامل عفونت زا از جمله قارچ ها و باکتری ها به سهولت انجام می شود. حتی خانم هایی که به نظافت موی سر خود اهمیت زیادی می دهند اما پس از حمام کردن مو و پوست سر خود را به اندازه ی کافی خشک نمی کنند، ممکن است دچار عفونت های پوستی سر شوند. شامپوهای ضد قارچ از قبیل سلنیوم سولفاید و کتوکونازول که در بین مردم به شامپوهای ضد شوره شهرت دارند، برای کنترل عفونت قارچی پوست سر مفید هستند اما معمولا به تنهایی نمی توانند عفونت پوست سر را درمان کنند.

عفونت پوست سر پس از کاشت مو

به دنبال عمل کاشت مو عوارضی جانبی برای فرد ایجاد می شود. عفونت پوست سر هم یکی از عوارضی است که گاهی اوقات پس از کاشت مو شاهد آن خواهیم بود. غیر استریل بودن وسایل و محیط کاشت مو اصلی ترین عامل عفونت های پس از کاشت مو است. البته عوامل دیگری از قبیل نوع سیستم ایمنی بدن افراد، انجام ندادن یا غیر اصولی انجام دادن مراقبت های موهای کاشته شده و همچنین کاشت موی با تراکم بسیار بالا هم احتمال ایجاد عفونت را بیشتر می کنند. به طور معمول پزشک متخصص کاشت مو برای پیش گیری از ایجاد عفونت، دوز مشخصی از داروهای آنتی بیوتیک را برای بیمار خود تجویز می کند تا در روزهای اولیه ی پس از کاشت مو آن را مصرف نموده و دچار عفونت نشود.

روش های درمان عفونت پوست سر

برای درمان عفونت پوستی سر داروهای مختلفی وجود دارد که بسته به نوع و شدت عفونت ایجاد شده پزشک متخصص داروهایی خوراکی یا موضعی متناسب با وضعیت بیمار خود تجویز می کند. برای درمان عفونت های باکتریایی داروهای آنتی بیوتیک تجویز می شود و برای عفونت های قارچی هم داروهای ضد قارچ. عفونت های خفیف و جزئی پوست سر خیلی خوب درمان می شوند اما زمانی که عفونت ایجاد شده عمیق گردیده یا سطح وسیعی از پوست سر را در بر گرفته باشد برای درمان آن بایستی صبر و حوصله ی بیشتری به خرج داد. درمان نکردن عفونت ها علاوه بر اینکه ناراحتی هایی از جمله خارش، سوزش، جوش زدن و پوسته پوسته شدن پوست سر را به شکل مزمن و دائمی به دنبال دارد ، ممکن است به فولیکول های مو هم صدمه بزند و موجب ریزش موی دائمی گردد.

برای دریافت مشاوره تقویت مو و استعلام هزینه تقویت مو و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.

اشتراک‌گذاری