تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

رفع افتادگی پلک

افتادگی پلک یکی از مشکلات شایعی است که ممکن است برای افراد مختلف پیش بیاید. برای رفع افتادگی پلک راهکار‌های گوناگونی مثل جراحی وجود دارد که به کمک آنها، این مشکل برای همیشه برطرف می‌شود. جراحی افتادگی پلک مثل بلفاروپلاستی برای رفع افتادگی پلک بالا و پایین انجام می‌شود و نواقص پوست این ناحیه را برطرف می‌کند. برای رفع افتادگی پلک، پزشک چربی، ماهیچه و یا پوست اضافی در پلک بالا و پایین را بر می‌دارد تا فرم چشم‌ها را اصلاح نماید. افتادگی پلک حتی موجب افتادگی ابرو‌ها می‌شود و ظاهری خموده و خسته به چهره شما می‌دهد.

هر چند جراحی روی سیاهی دور چشم و خطوط پنجه کلاغی تأثیر چندانی نخواهد داشت، اما با از بین بردن پف زیر چشم‌ها و افتادگی پلک، ظاهری جوان و شاداب به چشم‌ها می‌بخشد. علاوه بر ایجاد ظاهری خسته و فرسوده، افتادگی پلک در مواردی موجب بروز اختلالات بینایی در افراد می‌شود. افرادی که به دلیل افتادگی پلک‌ ها دچار مشکل بینایی شده‌اند نیز می‌توانند به کمک اصلاح افتادگی پلک از طریق جراحی و یا دیگر راهکار‌ها این مشکل را برطرف نمایند. اگر شما نیز به دنبال عمل جراحی برای از بین بردن افتادگی پلک خود هستید، همین حالا با کادر مجرب ما در کلینیک ایران نوین تماس بگیرید. ما با بهره‌گیری از به روز‌ترین روش‌های رفع افتادگی پلک و بلفاروپلاستی در دنیا در خدمت شما عزیزان می‌باشیم.

افتادگی پلک چیست؟

آیا وقتی به آینه نگاه می‌کنید چهره و چشمان شما خسته به نظر می‌رسند؟ کمی دقت کنید، شاید پلک بالایی شما به سمت پایین کشیده شده و باعث بروز این حالت در چشمان شما شده‌اند. افتادگی پلک البته ممکن است هم برای پلک بالا و هم برای پلک پایین اتفاق بیفتد. در این شرایط لبه پلک‌ها پایین‌تر از جایی که باید قرار می‌گیرند و باعث افتادگی چشم‌ها می‌شوند. افتادگی پلک همچنین یکی از دلایل بروز پف زیر چشم‌ها می‌باشد.
در موارد حاد، افتادگی پلک به قرنیه چشم‌ها می‌رسد و فرد از نظر بینایی دچار مشکل می‌شود. در چنین شرایطی انجام عمل جراحی برای اصلاح افتادگی پلک بالا ضروری است و باید به پزشک مراجعه کنید. برخی از افراد به طور مادرزادی دچار این مشکل هستند، اما در برخی دیگر پلک‌ها با افزایش سن و تحلیل قدرت ماهیچه‌های این ناحیه دچار افتادگی می‌شوند. افتادگی پلک و درمان آن پروسه پیچیده و دشواری نیست و شما می‌توانید به این منظور به یک متخصص مراجعه نماید.

همراه گرامی!

لطفا برای استفاده از خدمت مشاوره رایگان با متخصصین کلینیک ایران نوین فرم زیر را کامل و ارسال کنید.

علائم افتادگی پلک

علائم افتادگی پلک را ممکن است در پلک بالا، پلک پایین و یا هر دو پلک مشاهده کنید. اولین نشانه هم افتادگی ظاهری پلک‌ها، چه بالا و چه پایین، می‌باشد. گاهی این مشکل به قدری شدید می‌شود که پلک بالا کل قرنیه چشم را می‌پوشاند. افرادی که دچار این مشکل هستند عضلات پیشانی خود را منقبض می‌کنند تا کاوری که توسط پلک بالا روی قرنیه ایجاد شده به سمت بالا حرکت کند. در این صورت چین و چروک‌های زیادی روی پیشانی ایجاد می‌شود.

همچنین فرد می‌تواند به اصلاح افتادگی پلک در یک چشم و یا هر دو چشم نیاز داشته باشد. تشخیص علائم افتادگی پلک وقتی به صورت قرینه اتفاق می‌افتد کار چندان راحتی نیست. به همین جهت نیز پزشکان در مواردی که علائم ظاهری گویای وجود افتادگی پلک نباشد، به تست‌ها و آزمایشات مختلفی روی می‌آورند. اما به طور کلی، در موارد بسیاری باید برای تشخیص و رفع افتادگی پلک حتما به پزشک مراجعه کنید.

علت افتادگی پلک

علت افتادگی پلک بیشتر به نوع آن بستگی دارد. برخی از کودکان در بدو تولد دچار این مشکل هستند و باید در اولین فرصت به دنبال برطرف کردن افتادگی پلک خود آنها باشید. اما افتادگی پلک برای برخی دیگر در بزرگسالی اتفاق می‌افتد و معمولاً هر دو چشم را درگیر می‌کند. وقتی ماهیچه‌هایی که به طور معمولاً پلک‌ها را بالا و پایین می‌برند ضعیف می‌شوند، پلک دچار افتادگی می‌شود. ضعف ماهیچه‌ها در این ناحیه ممکن است به دلیل افزایش سن، بیماری و یا جراحت باشد. در بعضی موارد نیز افتادگی پلک به دلیل تخریب سلول‌های عصبی در این ناحیه به وجود می‌آید. علت افتادگی پلک در برخی از موارد عبارت است از:

  •         سکته مغزی
  •         وجود تومور
  •         اختلالات عصبی
  •         جراحی کاتاراکت و یا عمل لیزیک
  •         گل مژه
  •         تزریق اشتباه بوتاکس

در کنار تمام مواردی که ذکر کردیم، شایع‌ترین علت افتادگی پلک را می‌توان افزایش سن دانست. برطرف کردن افتادگی پلک به هر دلیلی با جراحی و یا دیگر درمان‌ها امکان‌پذیر است. افراد زیادی نیز به دنبال رفع افتادگی پلک بالا به دلیل افزایش سن و ضعف ماهیچه‌ها در این ناحیه ‌می‌روند.

چه کسانی دچار افتادگی پلک می شوند؟

در جواب این سوال باید بگوییم مشکل افتادگی پلک‌ها مشکلی شایع در میان افراد مختلف است که دلایل متعددی نیز دارد. بعضی ها با افتادگی پلک متولد و برخی دیگر به دلیل افزایش سن با این مشکل مواجه می‌شوند. افتادگی پلک همچنین ممکن است به دلایل پزشکی و بیماری اتفاق بیفتند. این عارضه ممکن است برای مدت کوتاهی بروز کند و یا به صورت دائمی در ناحیه چشم باقی بماند. اگر می‌خواهید بدانید چه کسانی دچار افتادگی پلک می‌شوند، به دلایلی که در ادامه ذکر می‌کنیم توجه نمایید:

افزایش سن: با افزایش سن ماهیچه‌هایی که پلک‌ها را در جای خود نگه می‌دارند ضعیف شده و موجب افتادگی پلک می‌شوند. این نوع از افتادگی نگران‌کننده نیست و نیاز به درمان ندارد. اما شما می‌توانید با عمل رفع افتادگی پلک زیبایی را به چشمان خود بازگردانید.

جراحت چشم: ممکن است ماهیچه‌های پلک در اثر ضربه و یا جراحت دچار آسیب شوند و افتادگی پلک اتفاق بیفتد. مالیدن زیاد از حد چشم‌ها با دست نیز موجب افتادگی پلک می‌شود.

افتادگی پلک مادرزادی: برخی از نوزادان با افتادگی پلک متولد می‌شوند. برای رفع افتادگی پلک در چنین شرایطی عمل جراحی کمک‌کننده خواهد بود.

سردرد‌های عصبی: برخی از سردرد‌های شدید نیز روی سیستم عصبی تأثیر منفی می‌گذارند و موجب افتادگی پلک می‌شوند. این نوع از افتادگی پلک معمولا با اتمام سردرد خود به خود بهبود می‌یابد.

انواع بیماری‌ها: بیماری‌هایی که در سیستم عصبی اختلال ایجاد می‌کنند، مثل تومور و یا سکته مغزی، نیز افتادگی پلک را بوجود می‌آورند.

افتادگی پلک

انواع افتادگی پلک

انواع افتادگی پلک و درمان آن به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. افتادگی پلک که آن را با نام پتوز هم می‌شناسند ممکن است یک چشم یا هر دو چشم را درگیر کند. رفع افتادگی پلک نیز با توجه به نوع آن از طرق مختلفی، مثل جراحی، انجام می‌پذیرد. مهمترین انواع افتادگی پلک عبارت‌اند از:

افتادگی پلک اکتسابی

به نوعی از افتادگی پلک گفته می‌شود که از بدو تولد وجود نداشته و بعد‌ها به دلایل مختلفی به وجود می‌آید. افتادگی پلک به دلیل افزایش سن، افتادگی پلک به دلیل برخی از بیماری‌های عضلانی مثل دیستروفی و افتادگی پلک در اثر آسیب نورونی در این دسته قرار می‌گیرند.

افتادگی پلک مادرزادی

همانطور که از نام آن پیداست، افتادگی پلک مادرزادی مختص نوزادانی است که با این نقص متولد می‌شوند. دلیل این نوع از افتادگی پلک نیز عدم تکامل رشد عضله‌های پلک می‌باشد.

درمان افتادگی پلک

جراحی معمولاً بهترین درمان برای رفع افتادگی پلک در بزرگسالی است. در پروسه درمان افتادگی پلک با بلفاروپلاستی، پزشک پوست، ماهیچه و یا چربی اضافه را از پلک بالا و پایین جدا می‌کند تا فرم چشم‌ها اصلاح شوند. گاهی افراد برای ایجاد ظاهری زیباتر به فکر رفع افتادگی پلک خود ‌می‌روند، گاهی نیز درمان افتادگی پلک از طریق جراحی به بینایی افراد کمک می‌کند.
برای از بین بردن افتادگی پلک از طریق جراحی تنها به چند ساعت زمان نیاز است.
شما بعد از عمل اصلاح افتادگی پلک‌ ها نیازی به پوشاندن چشم‌ها نخواهید داشت، اما پزشک احتمالا دارو و یا پماد‌هایی را برای مصرف موضعی تجویز می‌کند. احساس کشیدگی و کمی درد در ناحیه پلک‌ها بعد از عمل جراحی کاملاً طبیعی است. فراموش نکنید افتادگی پلک و درمان آن از طریق بلفاروپلاستی برای هر فرد بسته به شرایط و شدت مشکل متفاوت خواهد بود.

رفع افتادگی پلک

هزینه عمل افتادگی پلک

هزینه عمل افتادگی پلک به دلایل مختلفی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به علاوه هزینه رفع افتادگی پلک با عمل جراحی در کلینیک‌های مختلف با هم فرق دارد. بنابراین، برآورد دقیق این هزینه معمولا پس از معاینه پزشک متخصص و در نظر گرفتن میزان پیچیدگی عمل و مراحل آن امکان‌پذیر خواهد بود. این عمل جراحی همچنین در مواردی که به عنوان جراحی زیبایی صورت انجام می‌شود تحت پوشش بیمه نیست و هزینه آن به عهده شخص مراجعه‌کننده می‌باشد. اما به طور کلی فاکتور‌هایی که بر کاهش و یا افزایش هزینه عمل افتادگی پلک تثیر می‌گذارند شامل موارد ذیل می‌شوند:

  •         میزان پیچیدگی پروسه برطرف کردن افتادگی پلک
  •         هزینه بیهوشی و اتاق عمل
  •         هزینه بستری شدن در کلینیک و یا بیمارستان در صورت نیاز
  •         هزینه دارو پیش و پس از عمل افتادگی پلک


افتادگی پلک و درمان آن جزء عمل‌های پر هزینه محسوب نمی‌شود. از طرفی دیگر، شما می‌توانید هزینه عمل جراحی افتادگی پلک را در کلینیک ایران نوین به صورت قسطی پرداخت کنید. برای مشاوره رایگان با تیم ما تماس بگیرید.

بهترین دکتر برای رفع افتادگی پلک

یافتن بهترین دکتر برای رفع افتادگی پلک در فضای رقابتی این روز‌ها کار چندان ساده‌ای نیست. ضمن اینکه در این بین افراد زیادی بدون داشتن تخصص و تجربه لازم درمان‌هایی را برای از بین بردن افتادگی پلک پیشنهاد می‌کنند. در واقع انتخاب دکتر برای جراحی پلک چشم یکی از مهمترین گام‌هایی است که باید در جهت بهبود این مشکل بردارید. زیبایی و سلامت چشمان شما قرار است در دست پزشکی قرار بگیرد که به اصلاح افتادگی پلک شما می‌پردازد. نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا بهترین دکتر را برای رفع افتادگی پلک خود بیابید:

سراغ یک پزشک متخصص و با تجربه بروید

فراموش نکنید رفع افتادگی پلک و درمان آن از طریق جراحی تنها از عهده یک پزشک متخصص بر می‌آید. بین عمل‌های جراحی زیبایی تفاوت زیادی وجود دارد، یعنی پزشکی که در کار عمل بینی خوب است، لزوما نمی‌تواند جراحی بلفاروپلاستی را نیز به خوبی انجام دهد. پس پیش از هر چیز دنبال دکتری بگردید که در درمان افتادگی پلک تخصص دارد.

میزان مهارت پزشک را از مراجعین قبلی جویا شوید

با افرادی که پیش‌تر نزد پزشک مورد نظر شما جراحی افتادگی پلک انجام داده‌اند صحبت کنید، نمونه جراحی‌ها را ببینید و از بی‌نقص بودن کار اطمینان حاصل نمایید. ادعای صرف یک پزشک مبنی بر بهترین بودن در درمان افتادگی پلک ملاک خوبی برای انتخاب نخواهد بود.

به عکس‌های قبل و بعد زیباجویان دقت کنید

بسیاری از کلینیک‌ های زیبایی عکس‌های قبل و بعد عمل رفع افتادگی پلک را در اختیار شما قرار می‌دهند. به این عکس‌ها دقت کنید و پروسه کار را با دقت بررسی نمایید. با نگاهی به این عکس‌ها و اطمینان از اصالت آن‌ها می‌توانید بهترین دکتر برای رفع افتادگی پلک را پیدا کنید.

پزشکی را انتخاب کنید که به شما نزدیک است

بسیاری از پزشکان مجرب برای از بین بردن افتادگی پلک بهترین هستند. باید دکتری را انتخاب کنید که به محل زندگی شما نزدیکتر است، زیرا در چنین شرایطی ویزیت‌های قبل و بعد از عمل راحت‌تر انجام می‌پذیرد.

کلینیک ایران نوین

عمل رفع افتادگی پلک ایران نوین

عمل رفع افتادگی پلک در کلینیک ایران نوین به شما این امکان را می‌دهد تا از برترین تکنیک‌های روز دنیا بهره‌مند شوید. انواع عمل رفع افتادگی پلک، از جمله بلفاروپلاستی، پس از بررسی‌های دقیق و جامع به حرفه‌ای‌ترین شکل در این کلینیک انجام می‌شود. تیم ما شما را در جریان جزییات کامل و روند درمان قرار می‌دهند و در این مسیر گام به گام همراه شما خواهند بود. عمل رفع افتادگی پلک ایران نوین توسط بهترین و مجرب‌ترین متخصصان صورت می‌گیرد.

کلینیک ایران نوین همچنین با ارائه ضمانت نامه معتبر به همراه یک شب اقامت رایگان در هتل سعی در جلب نهایت رضایت زیباجویان عزیز را دارد. شما می‌توانید هزینه عمل افتادگی پلک را در ایران نوین به صورت قسطی پرداخت نمایید. برای مشاوره رایگان و تعیین وقت ویزیت در مورد برطرف کردن افتادگی پلک همین حالا با تیم مجرب ما تماس بگیرید.

عوارض افتادگی پلک

از مهم‌ترین عوارض افتادگی پلک می‌توان به ایجاد اختلال در بینایی اشاره کرد. افتادگی پلک خصوصا در کودکان به بینایی آسیب وارد می‌کند و پس از مدتی این آسیب‌ها دائمی می‌شوند. البته عدم رفع افتادگی پلک خفیف آسیب خاصی به سلامت چشم‌ها وارد نمی‌کند، اما زیبایی آن‌ها را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به یک دکتر متخصص میزان شدت مشکل را بررسی نمایید و سپس با درمان اصولی و به موقع از عوارض افتادگی پلک در‌امان بمانید. فراموش نکنید برخی از انواع افتادگی پلک دائمی نیستند و بعد از گذشت مدت کوتاهی بدون نیاز به جراحی از بین ‌می‌روند.

راه های پیشگیری از افتادگی پلک

معمولا برای پیشگیری از افتادگی پلک راهکار خاصی وجود ندارد. بسیاری از فاکتور‌هایی که افتادگی پلک را به وجود می‌آورند غیر قابل پیش‌بینی، مثل ضربه و یا بیماری، می باشند. راه‌های پیشگیری از افتادگی پلک مادرزادی نیز عملا بی‌معنی هستند و تشخیص این نقص در نوزاد پیش از تولد امکان‌پذیر نیست. اما شما می‌توانید با مشاهده اولین علائم به پزشک مراجعه کنید و در صدد رفع افتادگی پلک برآیید. برطرف کردن افتادگی پلک اگر به موقع انجام شود از تشدید مشکل و آسیب به بینایی پیشگیری می‌نماید. همچنین عمل رفع افتادگی پلک در زیبایی چشم‌ها تاثیر به سزایی دارد و چهره‌ای جوان‌تر و شاداب‌تر به شما می‌بخشد.

سوالات متداول رفع افتادگی پلک ایران نوین

اگر پلک بالایی چشم دید شما را محدود کرده، پوست پلک بالا و یا پایین چشم‌ها افتاده و پر از چین و چروک به نظر می‌رسد، پف زیر چشم دارید و یا پوست اضافی روی پلک بالای شما جمع شده است، می‌توانید از عمل رفع افتادگی پلک بهره ببرید. مشورت با یک پزشک متخصص را فراموش نکنید.

جای عمل و بخیه بعد از اصلاح افتادگی پلک به چشم نمی‌آیند، پزشکان متخصص بخیه‌ها را به گونه‌ای می‌زنند که زیر خط طبیعی چشم‌ها و یا زیر مژه‌ها پنهان شود. از طرفی بعد از بهبود، جای زخم‌ها تا حد زیادی از بین خواهد رفت، خصوصا اگر از پماد‌ها و درمان‌های موضعی به درستی استفاده کنید.

بین یک تا چهار هفته. ممکن است در این مدت تورم و کبودی مختصری اطراف چشم‌ها داشته باشید. برای از بین رفتن این تورم و کبودی با توصیه پزشک خود از کمپرس یخ استفاده کنید و از پایین انداختن طولانی مدت سر خود بپرهیزید.