کلینیک مو،کلینیک پوست ایران نوین (کاشت مو و ابرو)
: شماره تماس

برای درمان سریع عفونت قارچی پوست چه کنیم؟

انواع عفونت های قارچی پوست
  • ۳ بهمن ۱۳۹۷
[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

برای درمان سریع عفونت قارچی پوست چه کنیم؟

عفونت قارچی پوست از جمله بیماری های واگیردار پوستی است که ممکن است در هر نقطه از پوست بدن ایجاد شود. پا، پوست سر، دست، ناخن، ریش و کشاله ی ران از عمده ترین نواحی پوست هستند که دچار عفونت قارچی می شوند. علائم این بیماری تا حدودی به ناحیه ای از پوست که درگیر عفونت می شود، بستگی دارد. برخی از این عفونت ها به شکل ضایعات گرد قرمز و پوسته پوسته می شوند و برخی دیگر باعث ایجاد حس خارش و سوزش می شوند. به هر حال تمامی علائم ظاهری و درونی این بیماری آزار دهنده است و از این رو بیماران مبتلا دوست دارند هر چه سریع تر از دست این بیماری رهایی یابند.

عفونت قارچی انگشتان پا

علت بروز عفونت قارچی پوست

عفونت های قارچی پوست بیماری هایی هستند که غالبا به دلیل رعایت نشدن مسائل بهداشتی در مورد پوست ایجاد می شوند. امروزه میزان شیوع قارچ پوستی در بزرگسالان بسیار کمتر شده است و بیشتر کودکان ۴ تا ۱۴ ساله به این بیماری مبتلا می شوند. البته از آنجایی که قارچ ها محیط های گرم و مرطوب را دوست دارند، گروهی از افراد بزرگسال از جمله ورزشکاران، افراد چاق ، افراد دیابتی و سایر کسانی که تعریق بیشتری دارند، کسانی که برای مدت های طولانی در سالن های ورزشی و استخرها کار می کنند یا کسانی که به دلیل مسائل شغلی مدت زمان زیادی کفش و جوراب به پا دارند، در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی لازم بیشتر از دیگران دچار عفونت قارچی در پوست خود می شوند.

درمان عفونت های قارچی

سریعترین روش درمان عفونت های پوست

با وجود اینکه همه دوست دارند خیلی سریع از دست بیماری عفونت قارچی پوست رهایی یابند اما بایستی بدانید که طول دوره درمان این چنین بیماری هایی بسته به نوع و شدت عارضه متفاوت خواهد بود. کسانی که دچار عفونت های قارچی سطحی در پوست خود هستند می توانند با درمان های کوتاه یک هفته ای بهبود یابند اما برخی دیگر ممکن است به دوره های درمانی چند هفتگی یا چند ماهه برای برطرف شدن کامل و قطعی این بیماری نیاز داشته باشند. به عنوان مثال در اغلب موارد دوره درمانی قارچ ناخن ۴ ماه یا بیشتر طول می کشد. برای درمان عفونت های قارچی عمیق بهتر است که صبر و حوصله داشته باشید و تا برطرف شدن قطعی بیماری به دستورالعمل های درمانی لازم عمل کنید. درمان نکردن عفونت های قارچی می تواند باعث گسترش بیماری در سایر نواحی پوست، انتقال آن به دیگران و یا عوارض دائمی شود.

کلینیک تخصصی جوانسازی پوست ایران نوین

برچسب‌ها