کلینیک مو،کلینیک پوست ایران نوین (کاشت مو و ابرو)
: شماره تماس

تمام باورهای غلط درباره لیزر درمانی

باورهای غلط درباره لیزر درمانی
  • ۹ بهمن ۱۳۹۶
[تعداد: 2    میانگین: 3.5/5]

تمام باورهای غلط درباره لیزر درمانی

لیزر درمانی موهای زائد با هدف حذف همیشگی این موها طی چند جلسه با فواصل معین به طور موثری در نواحی مختلف بدن و صورت توسط دستگاه لیزر انجام می شود .

این روش حذف موهای زائد ، موثرترین و جدیدترین شیوه ی رهایی دائمی از موهای زائد است .

اشتباهات رایج درباره لیزر درمانی

در باب لیزر موهای زائد ، باورهای نادرستی وجود دارد که آنها را برمی شماریم :

●  پس از ۳ جلسه لیزر موهای زائد با کاهش موها ، دیگر نیازی به ادامه لیزردرمانی نیست :

در افراد معمولی ، تعداد جلسات لازم و کافی لیزر درمانی بین ۴ تا ۶ جلسه است ، زیرا برخی موها در فاز استراحت یا همان خواب قرار دارند که ممکن است در طی سه جلسه ی اول لیزر هیچ تاثیری بر آنها نگذاشته باشد .

لیزر درمانی

●  افراد با پوست تیره و موهای روشن نباید لیزردرمانی کنند :

دستگاه های لیزر جدیدی وارد بازار شده که می توانند با نفوذ بیشتر در عمق ریشه ی مو  باعث سوزاندن ریشه ی موهای روشن و کرک مانند شوند و در نتیجه به پوست های تیره نیز آسیبی وارد نگردد .

● از بین بردن موهای زائد نواحی شکم و پهلو توسط لیزردرمانی موجب ناباوری می شود :

از آنجا که نفوذ اشعه لیزر فقط در حد ریشه مو می باشد ، لذا این باور نادرست است که لیزر بتواند بر روی اندام های داخلی بدن همچون تخمدان ها تاثیر منفی گذاشته و موجب ناباروری گردد ، زیرا لیزر به هیچ وجه به لایه ی دوم پوست نفوذ نخواهد کرد .

● لیزردرمانی موهای کرکی باعث تیره و ضخیم شدن آنها می گردد :

اگر لیزر درمانی توسط افراد غیرمتخصص صورت پذیرد به دلیل عدم مطابقت طول موج اشعه ی تابیده شده لیزر به ریشه ی موها ، شاهد ضخامت بیشتر و تیرگی مو خواهیم بود ، لذا باید لیزر درمانی توسط متخصص باتجربه ی پوست و مو در مراکز معتبر تخصصی با دستگاه های استاندارد و با توجه به نوع موی فرد صورت پذیرد .

● لیزر موهای زائد در تابستان کار نادرستی است :

لیزر درمانی موهای زائد تاثیری در نازک شدن پوست بر اثر گرمای تابستان ندارد ، در واقع در هیچ فصلی از سال ممنوعیت انجام لیزر درمانی موهای زائد وجود ندارد  .

●  لیزردرمانی موهای زائد زیر بغل خطرناک است :

لیزردرمانی تنها با تاثیر در ریشه ی مو باعث از بین رفتن آن می گردد و هیچ تاثیری بر غدد لنفاوی زیر بغل نخواهد داشت  .

● لیزر موهای زائد ، روشی دردناک است :

لیزر درمانی موهای زائد با سوزش و کمی درد گذرا همراه خواهد بود اما این درد در افراد با آستانه ی پایین درد ، به کمک بی حس کننده های موضعی قابل تحمل خواهد شد و جای هیچ نوع نگرانی نخواهد بود .

● همه ی افراد می توانند لیزر درمانی کنند :

لیزر درمانی موهای زائد در زنان باردار ، بیماران عصبی ، افراد در معرض طولانی مدت آفتاب و مبتلا به عفونت و زخم در محل مورد نظر اکیدا ممنوع است .

منبع: کلینیک تخصصی لیزر موهای زائد ایران نوین

برچسب‌ها