تغییر تفاوت ماست!

22221000
پاسخگویی24 ساعته

انواع الگوی طاسی و رفع ریزش مو و ابرو

ریزش مو چطور اتفاق می‌افتد؟

ریزش مو زمانی اتفاق می‌افتد که چرخۀ رشد مو مختل شود. این اتفاق باعث می‌شود که موها سریع‌تر از حد معمول بریزند، رشد مجدد ضعیفی داشته باشند و یا اصلا دوباره رشد نکنند. شایع‌ترین علت ریزش مو الگوی طاسی ژنتیکی مردانه و زنانه است. با اینحال شرایط زیر می‌تواند باعث ریزش مو (طاسی) در مردان و زنان شود.

  • بیماری­هایی مانند مشکلات تیروئید و کم خونی.
  • عوارض جانبی داروها.
  • استرس و ضربه‌های روحی
  • مشکلات تغذیه‌ای
  • آلودگی هوا
  • اختلال کندن مو که در آن فرد تمایل شدیدی به کندن موها دارد (اختلال مو کنی).
  • حملۀ سیستم ایمنی به فولیکول مو که باعث ریزش تیکه‌ای آن می‌شود (آلوپسی آره تا).
  • طاسی در محل زخم یا عفونت‌های پوستی که نیازمند مراقبت‌های پوستی دقیق است.

پزشکان کلینیک ایران نوین به منظور تشخیص علت ریزش موی شما یک ارزیابی از مو، پوست سر و سلامت عمومی شما انجام می‌دهند.  

الگوی طاسی مردان

طاسی در مردان از ناحیه گیج گاهی آغاز می شود و به صورت حرف M به سمت فرق سر پیشروی می کند. این ناحیه طاسی به عنوان ناحیه غیر دائمی شناخته می‌شود. پشت و اطراف سر که معمولا موها در این قسمت‌ها همیشه رشد می‌کنند، ناحیه دائم نامیده می‌شود. الگوی ریزش مو در مردان به علت وجود گیرنده‌های هورمون در ریشه‌های موهای منطقۀ غیر دائمی ایجاد می‌شود. چنین گیرنده‌هایی در منطقه‌ی به اصطلاح دائمی وجود ندارند. این گیرنده‌ها توسط دی‌هیدروتستوسترون (DHT) تحریک می‌شوند و هنگامی که این اتفاق می‌افتد، روند ریزش مو آغاز می‌شود. تعداد و محل این گیرنده­ها بصورت ارثی از یک یا هر دو والد به ارث می­رسد. موها بخاطر تغییر در چرخۀ زندگی ریشۀ مو در اثر هورمون DHT می‌ریزند. به عبارت ساده، این چرخه شامل مرحله رشد (آناژن)، مرحله میانی (کاتاژن) و مرحلۀ استراحت (تلوژن) است. پیش از شروع ریزش مو، مرحلۀ رشد بین 3 الی 10 سال و مرحلۀ استراحت ۳ تا ۴ ماه طول می‌کشد. ریزش موی ژنتیکی حاصل برعکس شدن این چرخه است، یعنی مرحلۀ رشد کوتاه و کوتاه‌تر شده و مرحلۀ استراحت طولانی می‌شود. در نتیجه موها بسیار کم رشد کرده یا اصلا رشد نمی‌کند. 

انواع الگوی طاسی مردان

نوع۱

در این الگو پسروی مختصر در ناحیه اتصال پیشانی به گیج گاه مشاهده می شود. انجام عمل کاشت مو در این مرحله ضروری نمی باشد و کاملا بستگی به شرایط و نظر مراجعه کننده دارد. این الگو اغلب در افراد زیر 25 سال دیده می شود. بهتر است در این مرحله با مصرف داروهای تقویتی ریز نظر پزشک، پیشروی طاسی را در باقی موها کمتر نمود. در صورت تمایل و اصرار مراجعه کننده، کاشت یک مرحله­ با برداشت حدود 1000 گرافت از پشت سر قابل انجام است.

 کاشت مو

نوع۲

در این الگو موهای ناحیه اتصال پیشانی به گیج گاه به شکل مثلث و همچنین موهای حدود 5/1 سانتی متر جلوی سر در محل اتصال به پیشانی پسروی می کنند. در صورتی که ریزش مو به صورت غیر قرینه باشد و باعث ایجاد عدم تناسب در چهره فرد شود، بیمار کاندید عمل کاشت مو می باشد ولی چنانچه پسروی قرینه باشد و یا ریزش مو در سایر نواحی سر فعال نباشد، با مصرف داروهای تقویتی زیر نظر پزشک می توان پیشروی طاسی در باقی موها را کند نمود. این الگو اغلب در افراد زیر 30 سال دیده می شود. در صورت تمایل مراجعه کننده، کاشت یک مرحله با برداشت حدود 2000 گرافت از پشت سر قابل انجام است

نوع2

در این الگو موهای ناحیه اتصال پیشانی به گیج گاه به شکل مثلث و همچنین موهای حدود 2 سانتی متر جلوی سر در محل اتصال به پیشانی پسروی می کنند. در این الگو بیمار کاندید کاشت موی 5/1 مرحله ای می باشد و کل ناحیه طاسی با تراکم خوب کاشت می شود. همچنین بهتر است با مصرف داروهای تقویتی زیر نظر پزشک پیشروی طاسی در باقی مو­ها را کند نمود.

نوع۳

در این الگو پسروی موهای ناحیه پیشانی-گیج گاه وسیع تر می شود و همچنین موهای جلوی سر حدود 3 سانتی متر عقب می رود. در این الگو بیمار کاندید انجام کاشت 5/1 مرحله ای با تراکم خوب در کل ناحیه طاسی می باشد. همچنین بهتر است با مصرف داروهای تقویتی زیر نظر پزشک پیشروی طاسی در باقی مو­ها را کند نمود.

نوع a۳

در این الگو پسروی موهای ناحیه پیشانی – گیج گاه وسیع تر از مرحله قبل شده و موهای جلوی سر حدود 5 سانتی متر عقب می رود. در این الگو بیمار کاندید کاشت موی 2 مرحله ای می باشد و کل ناحیه طاسی با تراکم خوب کاشت می شود.

نوع۳ فرق سر

در این الگو پسروی موهای ناحیه پیشانی – گیج گاه وسیع تر از مرحله قبل شده و موهای جلوی سر حدود 5 سانتی متر عقب می رود. همچنین تراکم موهای ناحیه فرق سر با قطر 3 سانتی مترکاهش یافته است. در این الگو بیمار کاندید انجام کاشت موی 2 مرحله می باشد. چنانچه تراکم موهای پشت سر کافی باشد، کاشت با تراکم خوب در کل ناحیه طاسی امکان پذیر است. در افراد زیر 40 سال بهتر است با مصرف داروهای تقویتی زیر نظر پزشک پیشروی طاسی در باقی موها را کند نمود.

نوع ۴

در این الگو، پسروی از خط رویش مو­ها تا حدود 5 تا 7 سانتی­متر مشاهده می­شود و همچنین ریزش مو در فرق سر به شکل دایره­ای به قطر حدود 5 سانتی­متر دیده می­شود و تنها یک پل نسبتا باریکی از مو در حدفاصل جلوی سر تا فرق سر وجود دارد.در این الگو بیمار کاندید کاشت موی 2 مرحله­ای می باشد و بسته به ارتفاع و تراکم بانک مو امکان کاشت با تراکم قابل قبول در حدود 5 الی 7 سانتی متر از طاسی جلوی سر می باشد. لازم به ذکر است پس از گذشت حدود یک سال از کاشت مو، با معاینه و بررسی مجدد بانک مو توسط پزشک، امکان کاشت یک مرحله ای جهت تراکم دهی و یا کاشت در نواحی طاسی باقی مانده فرق سر می باشد. 

نوع a۴

در این الگو، طاسی وسیع از خط رویش مو تا نیمه وسط فرق سر در حدود 10 سانتی­متر مشاهده می­شود و بانک مو با ارتفاعی در حدود 5 تا 8 سانتی­متر می­باشد. در این الگو بیمار کاندید کاشت موی 2 مرحله­ای می باشد و بسته به ارتفاع و تراکم بانک مو امکان کاشت با تراکم قابل قبول از خط رویش تا حدود 6 الی 8 سانتی متر می باشد. لازم به ذکر است پس از گذشت حدود یک سال از کاشت مو، با معاینه و بررسی مجدد بانک مو توسط پزشک، امکان کاشت یک مرحله ای جهت تراکم دهی و یا کاشت در نواحی طاسی باقی مانده فرق سر می باشد.

نوع۵

در این الگوی طاسی از ناحیه پیشانی تا 3/2 روی سر و همچنین در فرق سر به­صورت وسیع مشاهده می­شود و فقط یک پل بسیار باریک از مو در حدفاصل روی سر و فرق سر وجود دارد. اغلب این مراجعین بالای 35 سال هستند و درای بانک مو با ارتفاعی در حدود 5 تا 7 سانتی­متر می­باشند. در این الگو بیمار کاندید کاشت موی 2 مرحله­ای می باشد و بسته به ارتفاع و تراکم بانک مو بانک مو امکان کاشت با تراکم قابل قبول از خط رویش تا حدود 5 الی 7 سانتی متر می باشد. لازم به ذکر است پس از گذشت حدود یک سال از کاشت مو، با معاینه و بررسی مجدد بانک مو توسط پزشک، امکان کاشت یک مرحله ای جهت تراکم دهی و یا کاشت در نواحی طاسی باقی مانده فرق سر می باشد.

نوع a5

در این الگو طاسی وسیع از ناحیه پیشانی تا پایین فرق سر در حدود 12 تا 14 سانتی­متر وجود دارد. در این الگو بیمار کاندید کاشت 2 مرحله ای می باشد و بسته به ارتفاع و تراکم بانک مو امکان کاشت در حدود 4 الی 6 سانتی متر از طاسی سر وجود دارد.

نوع۶

در این الگو، طاسی وسیع از ناحیه پیشانی تا پایین فرق سر در حدود 12 تا 14 سانتی­متر وجود دارد و در پشت سر فقط یک نوار از مو به ارتفاع 5 سانتی­متر دیده می­شود. در این الگو بیمار کاندید کاشت موی 2 مرحله ای می باشد و بسته به ارتفاع و تراکم بانک مو امکان کاشت با تراکم قابل قبول از خط رویش تا حدود 3 الی 5 سانتی متر می باشد.

نوع۷

در این الگو، کل نواحی سر طاس است و تنها یک نوار باریک از موهای پشت سر با ارتفاع حدود 4 سانتی­متر وجود دارد و احتمال انجام کاشت مو فقط در حدود 3 الی 5 سانتی متر سانتی متر جلوی سر می باشد.

درمان الگوی طاسی مردان

اگرچه طاسی موها در مردان بسیار رایج است، پیامدهای روحی ریزش مو می‌تواند بسیار جدی باشد و بر اعتماد به نفس، عزت نفس و حتی روابط و شغل مردان تأثیر بگذارد. درمان الگوی طاسی مردان کاملا طبیعی است و داروها و تکنیک‌های جراحی امروزه به این معناست که این اثرات را به خوبی می‌توان مدیریت کرد. درمان‌های غیر جراحی می‌تواند به مردان اجازه دهد تا از ظاهر طبیعی موهای خود به مدت طولانی‌تری نسبت به روند طبیعی آن بهره مند باشند، اما روش‌های جراحی می‌تواند درمانی دائمی باشد. بهترین داوطلبان جراحی کاشت مو معمولا کسانی هستند که ریزش موی خود را زیر نظر پزشک و با استفاده از داروهای تقویتی تثبیت کرده‌اند و سپس در نواحی طاس و یا کم مو، کاشت مو انجام می شود.

الگوی ریزش مو در خانم‌ها

این باور رایج و نادرست که ریزش مو در خانم‌ها غیرمعمول است، می‌تواند منجر به نگرانی شدید خانم‌ها از این شرایط شود و این موضوع می‌تواند باعث شود که رسیدن به شجاعت برای دریافت مشاورۀ پزشکی زمان بر باشد و درمورد درمان، این مدت حتی طولانی‌تر هم بشود. مشاورۀ خصوصی با تیم باتجربۀ ما می‌تواند اطمینان و اعتماد مجدد را برای برداشتن گامی مثبت در جهت اصلاح وضعیت فراهم کند. ارتباط ما با واحدهای تحقیقاتی علمی و بازرگانی در زمینۀ مو، به این معنی است که ما در پیشرفت‌های جدید و تکنیک‌های واقعی در جهت کاهش مشکلات ریزش مو در بانوان پیشگام هستیم. 

علل ریزش موی خانم‌ها

  1. ژنتیک: یکی از فاکتورهای مهم در ریزش موی خانم ها است. زنان می توانند ریزش مو را از هر دو والد خود به ارث برند. طاسی زنان با افزایش سن و به خصوص پس از یائسگی بیشتر می شود و تغییرات هورمونی یکی از فاکتورهای دخیل در توسعه آن است. در دوران یائسگی تعادل هورمون مردانه و زنانه به هم می خورد و افزایش میزان آندروژن مردانه به خصوص دهیدروتستوسترون باعث کوتاه شدن چرخه رشد مو و نازک شدن موها و در نهایت ریزش موها می شود.
  2. داروها: داروهای درمان سرطان می توانند باعث ریزش موی خانم ها شود که البته بعد از قطع دارو رشد موها دوباره آغاز می شود.
  3. بیماری خودایمنی: آلوپسی آره آتا بیماری خود ایمنی نادر است که باعث حمله سیستم ایمنی به فولیکول مو و ریزش مو می گردد.
  4. آلوپسی کششی: بستن طولانی مدت و تحت فشار موها منجر به ریزش آن ها می شود.
  5. استفاده مکرر از مواد شیمیایی
  6. مشکلات تغذیه ای
  7. اختلال کندن مو
  8. آلودگی هوا
  9. استرس و ضربه روحی
  10. بیماری هایی مانند تیروئید و کم خونی

درمان الگوی طاسی خانم ها

در الگوی طاسی خانم ها به ندرت خط رویش مو تحت تاثیر قرار می گیرد و معمولا موها بصورت پراکنده از وضعیت ضعیف تا شدید نازک شده و دچار ریزش می شوند. از دست دادن موها در وضعیت شدید منجر به وضوح پوست سر می شود اما به ندرت به سمت طاس شدن کامل پیش می رود. برای بعضی خانم‌ها درمان جراحی مناسب‌تر از سایرین است و برای برخی اصلا مناسب نیست. ما تلاش خواهیم کرد تا به شما واقعی‌ترین تصویر ممکن از نتیجه‌ای که می‌توانید از درمان خود –چه جراحی و چه غیر جراحی- انتظار داشته باشید را ارائه دهیم. نوع درمان توصیه شده به علت ریزش مو و شدت ریزش مو بستگی دارد. درمان دارویی منجر به پیشگیری از ریزش موها و همچنین باعث رشد مجدد موها می شود. برای جلوگیری از عود ریزش نیاز به درمان های طولانی مدت می باشد. در صورتی که ریزش مو برخی نواحی سر را خالی کرده باشد، می توان جهت درمان قطعی از کاشت مو استفاده کرد.

پیوند واحد فولیکولار (FUT)

کاشت مو به روش FUT یک روش جراحی به خوبی ثابت شده برای ترمیم مو است. تیم پزشکی کلینیک ایران نوین برترین‌های جراحی را با تجربه‌های بلند مدت و درک زیبایی شناسی از چگونگی رشد موها ترکیب می‌کنند تا مطمئن شوند هر بیمار می‌تواند بهترین نتیجۀ ممکن را بگیرد.

روند جراحی

در روز کاشت مو، پس از انجام آزمایشات پزشکی لازم و بررسی پرونده پزشکی شما، سایر مدارک تکمیل می‌شود. پزشک اهداف مقرر شده را مرور می‌کند و به سؤالات احتمالی شما پاسخ می‌دهد. دکتر به دقت خط رویش مویی که در جلسات مشاوره علامت گذاری و عکس گرفته شد را دوباره می‌کشد و علامت‌های دیگری را هم برای مشخص‌تر کردن اندازۀ این جراحی اضافه می‌کند. شما این فرصت را دارید تا پیش از جراحی این علامت‌ها را بررسی کرده و در مورد آن‌ها صحبت کنید. سپس عکس‌هایی با کیفیت بالا از سر شما گرفته می شود که بخشی از مدارک دائمی پزشکی شما می‌شود. پیش از شروع روند ترمیم مو، به شما آرام بخش داده می‌شود تا راحت باشید، اما اگر دوست دارید می‌توانید کاملا هوشیار باشید.. برش کاشت مو در اتاق جراحی انجام خواهد شد و تیم پزشکی شما این امکان را دارند تا در حین عمل به سؤالات احتمالی شما پاسخ دهند. مدت زمان کاشت مو به مقدار طاسی و تعداد گرافت های قابل کاشت بستگی دارد. جلسات کوتاه برای کمتر از هشتصد گرافت می‌تواند تا ظهر تمام شود و جلسات طولانی‌تر برای ۲۴۰۰ گرافت و بیشتر، معمولا یک روز کامل زمان می‌برد.

جراحی کاشت مو در کلینیک ایران نوین

ما کار تکنیکی خود را در فضایی آرام و دوستانه انجام می‌دهیم تا برای شما تجربه‌ای مطبوع باشد و زمان سریع بگذرد. می‌توانید برای رفتن به دستشویی، غذا خوردن یا صرفا حرکت کردن و کشش بدن برای رفع خستگی، زمان استراحت دریافت کنید. بسیار از بیماران ما می‌گویند که تمام توجه و امکاناتی که در طول کاشت مو دریافت کردند، این جراحی را برای آن‌ها تبدیل به تجربه‌ای دلپذیر کرده است. کاشت مو در محیطی آرام و تحت نظارت تیم پزشکی و دستیاران با تجربه، این جراحی را برای شما به تجربه ای دل انگیز تبدیل می کند. به منظور جلوگیری از خونریزی در طول جراحی ترمیم مو، اقدامات احتیاطی بسیار خوبی انجام می‌شود. برای ایمنی و حفاظت همۀ بیماران و کارکنان به طور مرتب آزمایش HIV و هپاتیت انجام می‌شود. ابزارها یا یکبار مصرف هستند یا در اتوکلاو استرلیزه می‌شوند. 

بی‌حسی موضعی

پس از آرام بخش‌های خوراکی، از ترکیبی از بی‌حس کنندۀ موضعی لیدوکائین (زیلوکائین)، و یک بی‌حس کننده با اثر بخشی طولانی‌تر یعنی بوپی‌وی‌کائین (مارکائین) استفاده می‌کنیم. قبل از تزریق بی‌حس کننده‌های موضعی، لرزش‌هایی با فرکانس بالا بر روی پوست انجام می‌شود تا حس کردن تزریقات را کاهش دهد (به آن بی‌حسی لرزشی گفته می‌شود). به محض اینکه پوست سر بی‌حس شد، ادامۀ جراحی ترمیم مو بدون درد خواهد بود. اگر بی‌حس کننده‌های بیشتری لازم بود (معمولا پس از گذشت ۵-۶ ساعت از شروع جراحی)، پیش از آنکه اثر بی‌حس کننده‌های ابتدایی از بین برود، اعمال خواهد شد. از آنجا که در پوست سر رگ‌های بسیاری وجود دارد، باور معمول چنین است که جراحی ترمیم مو، یک جراحی با خونریزی زیاد است، اما ما تکنیک‌هایی را ایجاد کرده‌ایم که هم خونریزی و هم مقدار داروهای مورد نیاز را به حداقل می رسانیم و در عین حال جراحی ترمیم مو را برای شما راحت‌تر کند.

بافت اهدا کننده

در FUT، برای به حداکثر رساندن بازده و به حداقل رساندن زخم، برداشت گرافت ها از یک نوار نازک از پوست پشت سر برداشته می‌شود. محل برداشت نوار به دقت انتخاب می‌شود تا محلی از پوست سر باشد که حداکثر تراکم مو، بهترین ماندگاری و بیشترین کشسانی پوستی را داشته باشد. به محض اینکه نوار نازکی از پوست سر برداشته شد، سریعاً آن را در یک محلول نگهداری حاوی لاکتات سرد قرار می‌دهند. این محلول شباهت بسیاری با مایعات بدن دارد و بقای گرافت‌ها در خارج از بدن را به حداکثر می‌رساند.

برش استریو میکروسکوپی

هر فولیکول در برگیرنده 1 الی 4 تار مو می باشد که به دقت و تحت کنترل دقیق استریو میکروسکوپی جدا می‌شود. بافت‌های اضافه و پوست حائل بین واحدها، از گرافت‌ها جدا می‌گردد. سپس گرافت‌های واحد فولیکولار در گروه‌های شامل ۱، ۲، ۳ و ۴ مو دسته بندی و ذخیره می‌شوند.

ایجاد محل‌های دریافت

در محل دریافت مو، شیارهایی با استفاده از سوزن های مناسب ایجاد می‌شود. تعداد و جهت شیارهای مورد نیاز برای کاشت مو به تعداد موهای خارج شده از برش پشت سر، خواب موها و نحوه توزیع و تراکم موهای روی سر بستگی دارد. ایجاد شیارهای کاشت مو، یکی از جنبه‌های مهم جراحی ترمیم مو است که به تجربۀ قابل توجه، مهارت‌های جراحی و حس زیبایی شناسی نیاز دارد.

کاشت گرافت‌ها

تیم جراحی پس از ایجاد شیارهای روی سر، جایگذاری گرافت‌ها را آغاز می‌کنند. گرافت های تک شاخه ای در خط جلویی موها قرار می‌گیرند تا ظاهری نرم و طبیعی ایجاد کنند و گرافت‌های ۳-۴مویی در قسمت مرکزی سر قرار می‌گیرند تا به پرپشتی بیشتر کمک کند. جای گذاری زمان­بر ترین قسمت کاشت مو است. جای گذاری گرافت‌ها یک روند بسیار دقیق است و در طول انجام آن از شما می‌خواهند که سر خود را نسبتاً ثابت نگه دارید. البته می‌توانید برای رفتن به دستشویی، غذا خوردن یا کشش بدن برای رفع خستگی، زمان استراحت دریافت کنید. 

در پایان جراحی

پس از پایان جراحی، موقعیت گرافت‌ها دوباره بررسی می‌شود، سر شما پانسمان می شود و  دستورالعمل‌های پس از جراحی برایتان توضیح داده می‌شود. فردای روز کاشت جهت برداشتن پانسمان و ویزیت پس از کاشت به واحد خدمات کلینیک مراجعه می کنید.

آیا FUT برای من مناسب است؟

FUT یک درمان بسیار مؤثر با ماندگاری طولانی مدت است. با اینحال برای همه مناسب نیست. برخی شرایط پزشکی مانند اختلالات خونریزی دهنده می‌تواند مانع انجام FUT شود، اما ممکن است عوامل دیگری هم وجود داشته باشد. سن شما، جنس پوست سر و قدرت ترمیم‌پذیری آن، کیفیت موهای ناحیه اهدای مو و میزان نرمی و کشسانی پوست پشت سر، همگی بر اینکه آیا FUT بهترین گزینه برای شماست یا خیر، تأثیر می‌گذارد. در جلسۀ مشاوره، همۀ این عوامل را به همراه شما بررسی می‌کنیم، مزایا و معایب را با جزئیات توضیح می‌دهیم و به شما توصیه می‌کنیم که از چه روشی به بهترین نتایج واقعی دست می‌یابید.

برش واحد فولیکولار (FUE)

برش واحد فولیکولار که قبلا «استخراج واحد فولیکولار» نامیده می‌شد، برداشت دانه ای مو از محل اهدا می باشد. در کاشت موی FUE، به وسیلۀ پانچ، یک برش بسیار ریز دایره‌ای در پوست اطراف فولیکول ایجاد می‌شود و فولیکول را از بافت اطراف جدا می‌کند. سپس فولیکول مستقیماً از پوست سر خارج شده و در قسمت جلوی سر کاشت می شود. این روند ادامه می‌یابد تا وقتی که جراح ترمیم مو واحدهای فولیکولار کافی برای ترمیم موی برنامه ریزی شده را برداشته باشد. این روند می‌تواند 2 الی 6 ساعت طول بکشد. زخم‌های محل اهدا که تقریباً ۱‌میلی‌متر هستند، در طی ۷-۱۰ روز کاملا خوب می‌شوند و نقاط سفید کوچکی را در بین موها، در پشت و اطراف پوست سر برجا می‌گذارند. این روش برداشت پیوند، یعنی یکی یکی برداشتن فولیکول ها به طور مستقیم از پوست سر، چیزی است که ترمیم مو به روش FUE را از روش FUT (که موهای اهدایی به صورت یک رشتۀ باریک و دراز از پوست سر برداشته شده و سپس توسط استریو میکروسکوپ به واحدهای فولیکولار تکی تبدیل می‌شود) متمایز می‌کند. پیش از برداشت گرافت‌ها، با استفاده از سوزن های مناسب، در قسمت طاسی پوست سر، «شیار‌های دریافت» کوچکی ایجاد می‌شود. سپس واحدهای فولیکولی در محل‌های دریافت قرار می‌گیرند، یعنی جایی که در آن رشد کرده و به فولیکول‌های سالم تولید کنندۀ مو تبدیل می‌شوند. ایجاد محل‌های دریافت و جای گذاری گرافت‌های واحد فولیکار، اساساً در هر دو روش FUE و FUT مشابه هستند.

علائم ترمیم مو به روش FUE

از آنجایی که FUE زخم‌ خطی بر جای نمی‌گذارد، می‌تواند برای بیمارانی که موهای خود را خیلی کوتاه می‌کنند، مناسب باشد. این روش مزیتی است برای کسانی که فعالیت‌های سنگین دارند، مثلا ورزشکاران حرفه‌ای که باید فعالیت‌های خود را به زودی پس از کاشت مو، از سر بگیرند. این تکنیک همچنان برای کسانی که زخم برداشت به روش سنتی در آن‌ها به سختی بهبود می‌یابد، یا کسانی که پوست سرشان سفت است هم مناسب است. بعضی بیماران برداشت دانه ای فولیکول را ترجیح می‌دهند، چرا که شنیده‌اند این روش غیر جراحی است و آسیب کمتری دارد. واقعیت این است که هر دو روش شامل جراحی است و در هر دوی آن‌ها عمق شکاف به یک اندازه است (یعنی تا لایۀ چربی زیر فولیکول‌ها). تفاوت آن‌ها در نوع برش‌های ایجاد شده است. در FUE چند برش حلقه‌ای وجود دارد که در محل اهدا پراکنده‌اند و در FUT یک تک برش دراز در محل اهدا وجود دارد. بهتر است انتخاب روش کاشت را بر عهده پزشک معالج خود بگذارید تا با در نظر گرفتن همه شرایط موجود مناسب ترین روش را برای شما انتخاب کند.

جراحی ترمیم ابرو

از آنجایی که ابروها در مرکز صورت قرار گرفته‌اند، به عنوان یکی از مشخصه های تناسب صورت تعریف می‌شوند. ابروها قاب چشمان شما هستند و زیبایی طبیعی آن‌ها را برجسته‌تر می‌کنند، بنابراین هدف اصلی، طراحی و ایجاد شکلی از ابرو است که با ایجاد تقارن و شباهت مطلوب برای تمام ویژگی‌های صورت شما، بر شکل، زیبایی و جلوۀ صورت شما بیفزاید و تصویری تمام و کمال ارائه دهد. ابروهای متناسب، عمق بیشتری به بیان درونیات شما می‌دهد، چشمانتان را درخشان‌تر می‌کند، صورتتان را بالا کشیده و به آن ظاهری زنده‌تر می‌دهد. ابروها در نمایش کلی چهرۀ شما تفاوت قابل توجهی ایجاد می‌کنند. برای بازسازی زاویۀ تند مناسبی که ابرو از پوست خارج می‌شود و تغییر جهتی که در طول ابرو اتفاق می‌افتد، به یک جراحی دقیق و ماهرانه نیاز است. در نزدیکی بینی، یعنی جایی که ابروها شروع می‌شوند، موها به سمت بالا و میانه هستند. سپس همانطور که به سمت خط میانی ابرو، به صورت افقی بر روی چشم پیش می‌رود، موها حالت مایل به خود می گیرند. استعداد هنری و درک هنری قوی از زیبایی و تعادل، در ایجاد ابعاد، شکل و قوس مناسب ابروها اهمیت بسیاری دارد. ایجاد یک تصویر متقارن زیبا، به جنسیت و تناسب فردی صورت هرکس بستگی دارد. معمولا ابروی خانم‌ها به طور طبیعی قوس‌دارتر است، درحالیکه ابروی آقایان پهن‌تر و  Tشکل است. این موضوع در همۀ جراحی‌های ترمیم ابرو در نظر گرفته می‌شود. 

مراحل و شرایط جراحی ترمیم موی ابرو

جراحی چنین آغاز می‌شود که تیم پزشکی شما، شکل ابروی پیوند شده را به صورتی هنرمندانه، با استفاده از آناتومی صورت شما و ساختار استخوانی آن طراحی می‌کند. این جراحی مانند ترمیم موی سنتی، با بررسی و برداشت خطی بافت اهدا آغاز می‌شود. موهای اهدایی از پشت سر برداشته می‌شوند، یعنی جایی که موها به صورت ژنتیکی طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که نریزند. تفاوت عمده این است که موی اهدایی کوتاه نمی‌شود یا بلند باقی می‌ماند. بلندی موی اهدایی به اندازۀ ابروهای خود بیمار باقی می‌ماند تا او بتواند شکل گیری ابرو در طول جراحی و نتیجۀ نهایی آن را در همان روز ترمیم ابرو ببیند. در هر جراحی ترمیم مو، برای هر ابرو، با توجه به میزان ریزش و طراحی ابرو، به 200 تا 5۰۰ گرافت مو یا بیشتر نیاز است. شیار‌های دریافت با دقت بسیاری و با توجه به زاویه وجهت‌ مو­هاایجاد می‌شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از گرافت موهای بلند برای جراحی ترمیم ابرو این است که به ایجاد شیار‌های دریافت با زاویه‌های دقیق‌تر کمک می‌کند، چرا که ویژگی‌های کامل هر مو قابل تشخیص است. این موضوع همچنین به جا گذاری گرافت‌ها کمک می‌کند، زیرا می‌توانیم هر مو را به طور قاطعانه‌تری بچرخانیم تا طراحی قوس ابروی جدید به بهترین حالت حاصل شود. استفاده از این تکنیک پیوند ابرو، چشم انداز وسیع‌تر و دید کامل‌تری نسبت به ابروهای تکمیل شده به جراح می‌دهد و بهترین استفاده از موی اهدایی را ممکن می‌سازد. این مسئله کنترل بیشتری را بر روند ترمیم ابرو ارائه می‌کند که سطح هنری جراحی را افزایش می‌دهد و در نهایت یک نتیجۀ نهایی عالی به بیمار می‌دهد.

دوران نقاهت پیوند ابرو

مانند جراحی ترمیم موی سنتی، موهای تازه کاشته شده، پس از چند هفته، یعنی زمانی که فولیکول‌ها وارد مرحلۀ استراحت تلوژن می‌شوند، می‌ریزند. سپس موی ابرو طبق طراحی انجام شده در جراحی ترمیم ابرو، در طول مرحلۀ رشد یا آناژن دوباره رشد می‌کند. ابروهای کاشته شده نیاز به اصلاح و کوتاهی دارند، زیرا این موها، موی سر هستند و برنامه‌ریزی شده‌اند که از موی معمولی ابرو بیشتر رشد کنند. بیشتر بیماران پس از ۳ الی ۴ روز به زندگی روزمرۀ عادی خود برمی‌گردند. ترمیم ابرو، تأثیر شگرفی بر کل صورت دارد. به طور کلی، خانم‌ها در حال تبدیل شدن به یک بخش در حال افزایش از جمعیت بیماران ما هستند.

برای دریافت مشاوره تقویت مو و استعلام هزینه تقویت مو و مشاوره رایگان، می توانید با شماره 22221000 تماس حاصل فرمایید. مشاوران کلینیک ایران نوین، در هر لحظه آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند.کلینیک تخصصی تقویت موایران نوین

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها
خدمات
راه‌های تماس

نوشته‌های مرتبط

مراقبت های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو

کاشت مو یکی از عمل های زیبایی پرمتقاضی است که امروزه در کلینیک های معتبر انجام می شود. یکی از مهم ترین مسائل بعد از

بهترین قرص برای قارچ سر

بهترین قرص برای قارچ سر

امروزه درمان های مختلفی برای بیماری قارچ سر وجود دارند که با استفاده از آن ها می توان بیماری را درمان کرد که یکی از

دسته بندی ها